Toon posts:

PC troubles (conflicten?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb laatst een nieuwe pc in mekaar gezet, maar het wil niet echt lukken met het OS gebeuren enzo. Zodra ik WinME / Win98SE of wat dan ook installeer beginnen de problemen. Heel vaak opeens foutmeldingen, de Logitech optical mouse doet het niet (lichtje werkt niet). Als het allemaal geinstalleerd is en je gaat printen (USB Epson 760) dan stopt ie soms opeens na enkele kantjes. Zodra ik de Creative Player 1024 cd erin doe start ie niet door (blijft hangen bij een of ander plaatje van Creative terwijl een setup programma moet start). En zo gaat het maar door. Met mijn eigen PC heb ik geen problemen, maar met dit ding :r

De config is:

PIII 866
Asus CU-SL2C
PC133 mem
Asus V7100 Geforce
Creative Player 1024
Pinnacle Miro DVplus (videoediting)
2x IBM 45gig
Logitech optical wheelemouse
Epson 760 printer

Iemand wat tips ofzo?

Bedankt

Verwijderd

mm vreemd maybe geheugen kun je da testen in andere systeem ? of gooi bios effe op default ...

succes

Verwijderd

een creative player geeft veel probs als je het eerst instaleert,ik zal zeggen haal het uit en insteleer de rest dan pas de live player,bij mij wilt het altijd op irq 11 en de sb 16 stuk op irq 10,helaas zit mijn geforce 2 op 11 dus..shackel ook de sb16 emu uit en dan krijg je irq 10 terug

Verwijderd

probeer s alleen de drivers te installeren en geen liveware dat sucks hard

Verwijderd

Topicstarter
geheugen gechecked in eigen pc, werkt (bijna helaas zou ik zeggen :'() goed.

ik zal de Creative eruit halen. Maar enig idee waarom de Setup niet doorloopt als ik de cd in de cd-rom stop. Hij blijft hangen bij een dialoog met alleen een plaatje. Geen tekst, niets.

Verwijderd

Topicstarter
ja, probeer ik zoveel mogelijk. Heb alleen drivers van soundcard geinstalled. Dacht dat er toen niets aan de hand was, maar nu crashed Office2000 setup ook al.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Pinnacle/Miro kaart combo met 7100 is niet echt ideaal. Overlay wordt niet goed gesupport. Sblive trekt een gemiddeld systeem nogal vaak over de zeik. Voor de CUSL2 heb ik een ideale irq bios-config, heb hem op het werk zal hem eens posten vanaf het werk.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vervelend. Is dat Pinnacle v7100 een software probleem. Oftewel, kunnen we een update ooit verwachten.

Het gekke is allemaal dat ik een week lang een (relatief) stabiel systeem met WinME heb gehad, maar toen ben ik 2 dagen weggeweest en daarna was alles prut.

En dan die muis en printer. Bij beiden lijkt de verbinding weg te vallen. Kan dit iets met USB te maken hebben? Maar wat kun je in hemelsnaam met USB instellen, wat kan er fout gaan?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog tips? ;(
Pagina: 1