Toon posts:

BUS snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thunder 800@900 met 133 mhz bus snelheid geheugen wat is nu de bus snelheid dan want ik zie in mbm5 dat ik 133 mhz heb maar gebruikt hij dat ook

want ik heb nu multiplirer op 9,0 x 100 staan maar ik kan beter nie op 101 zij iemand want dan gaat van chip naar moederbord standart is dat 200 ook verdubbelen ofzo is dat waar ik snap het nie helemaal denk............

tnx all

Verwijderd

Topicstarter
wie kan me helpen ?

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
nou je heb't nou 100mhz fsb naar je pc toe. Dat is dus naar je geheugen en naar je agp (2/3) dus die agp is nou 66mhz. en je geheugen 100. Je heb dus 133 geheugen gekocht en das mooi :) Maar daar draait het niet op. Het draait nou namelijk op 100. en ik zou als ik jou was niet de fsb overclocken want das niet echt stabiel bij een AMD. De multiplier doet toch al genoeg. Zou wel blij zijn met dat systeem van jou *)

Succes ermee

Verwijderd

Tja of je kunt zoals sommigen een nieuw bord kopen met kt133A chipset voor officieele ondersteuning van de 133MHZ fsb.
Vandaag staat er weer een review van epox op tweakers.

Maar ik denk dat je met jouw bordje ook wel tevreden kunt zijn hoor, deze kun je met de juiste koeling ook prima over clocken.

Verwijderd

Topicstarter
ohzo maar dan versnel je toch ook van chipset naar processor die 200 mhz ?

wat heb je zelf voor systeem dan ? als je zo blij bent als je mij systeempje ziet ? :)

Verwijderd

Dat wist ik dus ff niet dat je met een AMD niet de fsb moet vehogen. Maar goed dat ik nog niet ben begonne. Wat is zo het snelste wat ik uit mijn proc kan halen? ( Dan gewoon met luchtcooling he, niet met al die moeilijke apparaten want ik ben nog een beginnende beginner ).Nu staat de multipl. toch bij mij op 11 en kan ik die zo naar 12,5 zetten met gewone koeling, of moet ik dan ook de core spanning omhoog doen?
alvast thx

Verwijderd

Topicstarter
1,2 denk ik zonder voltage verhoging maar hoger wel heb hem nu ook zelf op 900 staan en dan op 1,75 v

Verwijderd

Dat is dus gewoon de multipl. verhogen naar 12 toch? Maar als ik hoger als 1,2 wil moet ik met de voltage gaan prutsen. Oke thx

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
Het kan met een MSI k7t Pro2 best zijn dat de FSB op 100 staat, terwijl het geheugen op 133 draait, je kunt namelijk in de BIOS instellen of het geheugen op FSB of FSB + 33 draait.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dat klopt als een bus :)
hier ook 2x128mb pc133 op/in een MSI K7T-pro2 op 133mhz in bios:)
maar het loopt op :
Internal Clock : 898.73 MHz
System Bus : 211.47 MHz DDR
System Clock : 105.73 MHz
Multiplier : 8.5
Memory Size : 256M Byte
Memory Clock : 140.97 MHz

het gaat hier trouwens om een duron 750mhz
effe wat vergetuh

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1