beste mensen, na ruim 2 uur kutten dacht ik dat ik het wel kon vragen.
ik ben bezig met een sitetje en wil hierbij de volgende layout: (stukje van de site dan)
klinkt vrij simpel, en dat is het volgens mij ook, maar het wil niet.
ik heb nu dit:
http://tent75.nl/test.php
en krijg al niet voor elkaar om die bovenste div (met de poster) RECHTS van het icon te krijgen zonder dat deze overlapt. (zie rode border)
hetzelfde geld voor de div met text.
verder rekt de hoogte van het plaatje de grote div er omheen niet uit..
dus als er weinig text gepost word (zoals mijn voorbeeld) dan loopt het icon over de div rand
natuurlijk is het makkelijk om een table te gebruiken (zo had ik het eerst) maar ik wil dit omzetten naar divs.
ikzelf denk dat het iets is met die 'position' en 'left' maar ik krijg het niet voor elkaar
wat doe ik fout?
belangrijkste stukken css
ik ben bezig met een sitetje en wil hierbij de volgende layout: (stukje van de site dan)
| BasieP | Geplaatst op dinsdag 01 november 2005 01:00 |
| beste mensen, na ruim 2 uur kutten dacht ik dat ik het wel kon vragen. ik ben bezig met een sitetje en wil hierbij de volgende layout: (stukje van de site dan) ... This message was send by 100% recyclable electrons. |
klinkt vrij simpel, en dat is het volgens mij ook, maar het wil niet.
ik heb nu dit:
http://tent75.nl/test.php
en krijg al niet voor elkaar om die bovenste div (met de poster) RECHTS van het icon te krijgen zonder dat deze overlapt. (zie rode border)
hetzelfde geld voor de div met text.
verder rekt de hoogte van het plaatje de grote div er omheen niet uit..
dus als er weinig text gepost word (zoals mijn voorbeeld) dan loopt het icon over de div rand
natuurlijk is het makkelijk om een table te gebruiken (zo had ik het eerst) maar ik wil dit omzetten naar divs.
ikzelf denk dat het iets is met die 'position' en 'left' maar ik krijg het niet voor elkaar
wat doe ik fout?
belangrijkste stukken css
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| .links { position: relative; float: left; } .rechts { position: relative; float: left; left: 70px; } .boven { border: 1px solid red; } .tekst { width: 384px; border-top: 1px solid black; border-left: 1px solid black; } |
offtopic:
de [ hr ] tag staat niet in de ubb codes lijst van de got faq
de [ hr ] tag staat niet in de ubb codes lijst van de got faq
[ Voor 78% gewijzigd door BasieP op 01-11-2005 01:20 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.