'Win98SE telkens opnieuw netwerk-kaart selecteren

Pagina: 1
Acties:

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb windows 98 SE op mijjn laptop deze is dmv een netwerk kaart verbonden met mijn modem/router (E-tech) ADSL. Telkens als ik mijn laptop opnieuw opstart kan ik niet internetten.

Dan moet ik via Start> Uitvoeren: Winipcfg de juiste adapter selecteren omdat hij deze blijkbaar niet schijnt te onthouden, het schermpje ziet er zo uithttp://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg

en hierna kan ik pas weer internetten, maar na een herstart van de laptop krijg ik weer hetzelfde probleem

Firefox - Iphone

• babybox
babybox schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:37:
Ik heb windows 98 SE op mijjn laptop deze is dmv een netwerk kaart verbonden met mijn modem/router (E-tech) ADSL. Telkens als ik mijn laptop opnieuw opstart kan ik niet internetten.

Dan moet ik via Start> Uitvoeren: Winipcfg de juiste adapter selecteren omdat hij deze blijkbaar niet schijnt te onthouden, het schermpje ziet er zo uithttp://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg

en hierna kan ik pas weer internetten, maar na een herstart van de laptop krijg ik weer hetzelfde probleem
dit adres dus: http://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg

edit: heel vreemd kon het bericht dus niet editten, maar goed

Firefox - Iphone

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

Reptile209

- gers -

Dat Winipcfg je adapter niet "onthoudt" maakt niet uit voor het wel of niet kunnen internetten. Als je de juiste adapter kiest, welke info verschijnt er dan? (als ik me niet vergis kan je dat makkelijk copy-pasten met Ctrl-C in het winipcfg scherm). Verder: hoe maak je verbinding met internet (kabel, adsl, etc), zit daar een router oid tussen, enzovoorts.
Het kan zijn dat je netwerkkaart niet goed geinstalleerd is, of dat bijvoorbeeld de DHCP-server van je modem of router niet (goed) reageert. Maar post eens wat meer info.

Zo scherp als een voetbal!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Dat schermpje is niet voor het selecteren van de adapter, maar alleen om de info te laten zien van een andere adapter ;) Het klinkt in ieder geval alsof je een DHCP hebt die wat traag reageert oid, en die dus pas na een tijdje pas een adres doorgeeft wat je PC kan gebruiken.

Probeer bijvoorbeeld eens zelf de IP-instellingen bij die adapter op te geven :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• babybox
Ik heb ADSL die aangesloten zit op een modem met ingebouwde router (hierop is trouwens nog een pc aangesloten)

Standaard na opstarten kan ik niet het internet op pas wanneer ik ga naar het winipcfg schermpje, wat ik dan moet 'terug'zetten naar Xircom (zoals aangegeven in het plaatje http://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg )
want standaard staat hij op ppp of zoiets dan moet ik een aantal keren op 'alles vernieuwen' en
'alles vrijgeven' tabs klikken, pas wanneer het schermpje eruit ziet zoals in de screenshot kan ik het internet op

Firefox - Iphone

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
babybox schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:55:
Ik heb ADSL die aangesloten zit op een modem met ingebouwde router (hierop is trouwens nog een pc aangesloten)

Standaard na opstarten kan ik niet het internet op pas wanneer ik ga naar het winipcfg schermpje, wat ik dan moet 'terug'zetten naar Xircom (zoals aangegeven in het plaatje http://img468.imageshack.us/my.php?image=zxc8bf.jpg )
want standaard staat hij op ppp of zoiets dan moet ik een aantal keren op 'alles vernieuwen' en
'alles vrijgeven' tabs klikken, pas wanneer het schermpje eruit ziet zoals in de screenshot kan ik het internet op
Het gaat dus niet om het selecteren van de juiste adapter, maar om het feit dat je hem moet 'vernieuwen' voordat het werkt. En dat had je nog niet vermeld ;)

Controleer dan voor de zekerheid de netwerksettings voor die adapter. Kijk of het IP-adres wel op "automatisch verkrijgen" staat, en hetzelfde geldt voor de DNS-server en de Gateway :)

En nog zomaar een vraagje, duurt het misschien heel lang voordat jouw windows opstart? Dat zou er namelijk op kunnen wijzen dat hij al wel een adres aanvraagt bij de DHCP van de router, maar dat hij geen antwoord krijgt oid :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• babybox
Morax schreef op woensdag 02 november 2005 @ 03:41:
[...]

1 Het gaat dus niet om het selecteren van de juiste adapter, maar om het feit dat je hem moet 'vernieuwen' voordat het werkt. En dat had je nog niet vermeld ;)

2 Controleer dan voor de zekerheid de netwerksettings voor die adapter. Kijk of het IP-adres wel op "automatisch verkrijgen" staat, en hetzelfde geldt voor de DNS-server en de Gateway :)

3 En nog zomaar een vraagje, duurt het misschien heel lang voordat jouw windows opstart? Dat zou er namelijk op kunnen wijzen dat hij al wel een adres aanvraagt bij de DHCP van de router, maar dat hij geen antwoord krijgt oid :)
1. Nee het gaat om beiden namelijk het selecteren van de juiste adapter namelijk de Xircom, want standaard staat hij op ppp en dan pas vernieuwen. Want ppp en vernieuwen zorgt er niet voor dat ik het internet op kan

2. staan allen op automatisch

3. Nee, windows start snel op,

Ik weet echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, iemand nog een tip?

Firefox - Iphone

Verwijderd

In Internet Explorer zal er bij Extra - Internet opties - tabblad Verbindingen vermoedelijk een andere verbinding als standaard staan.
Kun je dat eens nakijken en eventueel de verkeerde verbinding verwijderen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Yeah, dit is gewoon een kwestie van overbodige netwerkshit verwijderen (adapters/protocollen/clients etc)
Pagina: 1