Ik ben van plan een schotel te kopen, echter ik weet niet veel van merken en abonnementen. Wat ik wel weet is dat ik twee 'koppen' wil zodat ik kan opnemen en kijken tegelijk. Ook zou ik graag alle zenders van discovery willen ontvangen. Okay, ik weet dat dit niet veel is, maar kan iemand me een eindje op weg helpen, door bijvoorbeeld zijn of haar set toe te lichten? Dit kan ik dan gebruiken om een start te maken met reviewen. Natuurlijk heb ik wat sites bezocht maar de meeste duiken gelijk de diepte in en dan haak ik af.
Verwijderd
2 koppen is niet persé nodig. die heten trouwens LNB's. je hebt ook LNB's met meerdere aansluitingen aan de onderkant waar je bv 2,4,6,8 receivers op aan kunt sluiten.
als je een dubbele (twin) wil. heb je dus ook 2 ontvangers nodig
met de abo: zelf hebben we hier het standaard pakket, van 7.95 per maand geloof ik: daar zit discovery, nicelodeon/talpa ook bij.
je kunt tegenwoordig in een winkel complete sets kopen met receiver en schotelantenne erbij. zijn niet zo heel erg duur. maar dan moet je een twin LNB hebben.
als je een dubbele (twin) wil. heb je dus ook 2 ontvangers nodig
met de abo: zelf hebben we hier het standaard pakket, van 7.95 per maand geloof ik: daar zit discovery, nicelodeon/talpa ook bij.
je kunt tegenwoordig in een winkel complete sets kopen met receiver en schotelantenne erbij. zijn niet zo heel erg duur. maar dan moet je een twin LNB hebben.
'als je een dubbele (twin) wil. heb je dus ook 2 ontvangers nodig '
Onzin! Een zogenaamde dubbele kop kun je gebruiken voor bijvoorbeeld de Astra 1 en de Hotbird. Deze is zo gemaakt dat als je de schotel op de Hotbird afstelt, dat je dan automatisch de Astra 1 satelliet ook ontvangt. Je kan dan als je een goede decoder hebt (meeste kunnen het tegenwoordig gewoon) wisselen tussen de astra en de hotbird.
Waar je heel erg op moet letten is de grootte van je schotel. Voor 1 kop is 56cm al genoeg, maar wil je meerdere koppen aansluiten of een dubbele kop voor Astra 1 en Hotbird dan moet je toch al gauw naar de 85cm.
Ikzelf heb hier een ovale schotel (horizontaal ovaal) en een dubbele kop met de Astra 1 en Hotbird. Verder een Challenger II Unlimited decoder. (een prima ding waar je ook zelf een loader en/of keys kan opzetten) De schotel is vrij groot, ik weet de diameter even niet meer, maar het was ook groter dan 85cm. Omdat deze zo groot is heb ik voor een horizontale ovale gekozen, dit omdat het minder lelijk is dan zo'n hele grote ronde schotel.
De grootte van de schotel zorgt er ook voor hoe de kwaliteit van je signaal is.
Onzin! Een zogenaamde dubbele kop kun je gebruiken voor bijvoorbeeld de Astra 1 en de Hotbird. Deze is zo gemaakt dat als je de schotel op de Hotbird afstelt, dat je dan automatisch de Astra 1 satelliet ook ontvangt. Je kan dan als je een goede decoder hebt (meeste kunnen het tegenwoordig gewoon) wisselen tussen de astra en de hotbird.
Waar je heel erg op moet letten is de grootte van je schotel. Voor 1 kop is 56cm al genoeg, maar wil je meerdere koppen aansluiten of een dubbele kop voor Astra 1 en Hotbird dan moet je toch al gauw naar de 85cm.
Ikzelf heb hier een ovale schotel (horizontaal ovaal) en een dubbele kop met de Astra 1 en Hotbird. Verder een Challenger II Unlimited decoder. (een prima ding waar je ook zelf een loader en/of keys kan opzetten) De schotel is vrij groot, ik weet de diameter even niet meer, maar het was ook groter dan 85cm. Omdat deze zo groot is heb ik voor een horizontale ovale gekozen, dit omdat het minder lelijk is dan zo'n hele grote ronde schotel.
De grootte van de schotel zorgt er ook voor hoe de kwaliteit van je signaal is.
Kijk eens op sat4all.com, die weten er alles van (en hebben een hoop leesvoer)Dispenzer schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:24:
Ik ben van plan een schotel te kopen, echter ik weet niet veel van merken en abonnementen. Wat ik wel weet is dat ik twee 'koppen' wil zodat ik kan opnemen en kijken tegelijk. Ook zou ik graag alle zenders van discovery willen ontvangen. Okay, ik weet dat dit niet veel is, maar kan iemand me een eindje op weg helpen, door bijvoorbeeld zijn of haar set toe te lichten? Dit kan ik dan gebruiken om een start te maken met reviewen. Natuurlijk heb ik wat sites bezocht maar de meeste duiken gelijk de diepte in en dan haak ik af.
Schaadt het niet, dan baat het niet
OK, bedankt zo ver ik ga maar weer eens wat kijken op sat4all.com. Ik weet weer wat meer.
Jullie halen wat door elkaar. De TS geeft aan 2 koppen te willen om te kunnen kijken en opnemen tegelijk. Dan heb je dus een twin LNB nodig, dat is een normale lnb maar dat met 2 uitgangen, voor 2 tuners.
Daarbij kun je dus een twintuner sat receiver kopen met 2 tuners, en ingebouwde harddisk. Let op, niet alle twintuners kunnen goed omgaan met gecodeerde signalen zoals de Nederlandse TV zenders. Op www.satplaza.com staan veel tests van twintuners.
Als je het leuk vindt om wat meer te kunnen met sat signalen raad ik je een Dreambox of Relook receiver aan, die hebben meer mogelijkheden.
Daarbij kun je dus een twintuner sat receiver kopen met 2 tuners, en ingebouwde harddisk. Let op, niet alle twintuners kunnen goed omgaan met gecodeerde signalen zoals de Nederlandse TV zenders. Op www.satplaza.com staan veel tests van twintuners.
Als je het leuk vindt om wat meer te kunnen met sat signalen raad ik je een Dreambox of Relook receiver aan, die hebben meer mogelijkheden.
Overige Hardware gaat over Overige Computerhardware.
TV (al dan niet via schotel) hoort in Audio & Video
Move OH- > AV
TV (al dan niet via schotel) hoort in Audio & Video
Move OH- > AV
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben ook wel hier in geinteresseerd, kan iemand me trouwens vertellen wat de minimale hoogte is die een schotel nodig heeft voor een goede ontvangst, ik was van plan om gewoon een paal in de tuin te planten en daar een schotel aan te hangen, hoe hoog moet dat zijn dan ? 1,5 meter genoeg? Dus sowieso in de ontvangsthoek geen objecten die de ontvangst blokkeren zoals een schutting of een schuur. ( ergens in de het midden v/d tuin)
Enne voor de kenners, is met de huidige schotels ook iets te ontvangen uit bijvoorbeeld zuid azië? Singapore en omstreken?? Dus Maleisië / Indonesië / New guinea?
Danke
Enne voor de kenners, is met de huidige schotels ook iets te ontvangen uit bijvoorbeeld zuid azië? Singapore en omstreken?? Dus Maleisië / Indonesië / New guinea?
Danke
[ Voor 15% gewijzigd door Arsenius op 08-11-2005 15:51 ]
Als je naar het zuiden kijkt en er is geen obstakel (boom, huis), dan kan de schotel op de grond geplaatst worden. Anders is de hoogte-verschil met het obstakel afh. van de afstand tot het obstakel
Zie:
http://www.sat4all.com/ub...llatie/gerdy/obstakel.png

Dit geldt dus voor de bekende sats zoals Astra en Hotbird. Bij exotische satellieten die vlak boven de horizon zitten is de hoek een stuk lager, en zal de schotel al sneller de lucht in moeten.
Zenders uit Indonesie, Maleisie ben ik nog niet tegengekomen. Er is wel wat uit China en Japan.
Zie:
http://www.sat4all.com/ub...llatie/gerdy/obstakel.png

Dit geldt dus voor de bekende sats zoals Astra en Hotbird. Bij exotische satellieten die vlak boven de horizon zitten is de hoek een stuk lager, en zal de schotel al sneller de lucht in moeten.
Zenders uit Indonesie, Maleisie ben ik nog niet tegengekomen. Er is wel wat uit China en Japan.
[ Voor 27% gewijzigd door Bigfoot op 08-11-2005 16:07 ]
Bedankt voor de info trouwens.
Heb het al uitgezocht, het is niet mogelijk om in Nederland die zenders te ontvangen uit die regio.
veel verder dan 70.0° kom je niet..
Toch wil ik wel een setje hebben om bijvoorbeeld David Letterman weer te kunnen volgen, dat moet wel kunnen toch..
Heb het al uitgezocht, het is niet mogelijk om in Nederland die zenders te ontvangen uit die regio.
veel verder dan 70.0° kom je niet..
Toch wil ik wel een setje hebben om bijvoorbeeld David Letterman weer te kunnen volgen, dat moet wel kunnen toch..
[ Voor 8% gewijzigd door Arsenius op 08-11-2005 21:45 ]
Alleen niet via Amerikaanse zenders. De show wordt wel door een aantal op Europa gerichte zenders uitgezonden met een bepaalde vertragingArsenius schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:44:
(van www.sat4all.com):
5:30 op Eutelsat W2 16.0 Oost, CBS Newsfeed 11168.00 H, 5632 3/4.
ITV4 23:50 Engelse tijd.
GNT hispasat 2 uur s'nachts lopen 2 weken achter.
Deze link http://www.lyngsat.com/tracker/europe.html laat je zien welke satelliet je kan ontvangen. Wel een opmerking wij kunnen niet alles pakken door onze locatie op deze planeet. Je heb speciale sites waar uitgerekend wordt wat je nog kan pakken en niet VS satellieten kan je vergeten deze liggen beneden de horizon, deze kunnen dus niet ontvangen worden.
Waar je wel naar kan kijken zijn de zogenaamde Feeds deze zenden programma's door soms is er wel wat op te zien.
@TS alle Discovery kanalen ontvangen gaat niet lukken Nederland heeft namelijk een eigen kanaal samen met een paar andere landen. Dicovery heeft ook nog thema kanalen die wij weer niet kunnen ontvangen omdat we geen abonnement kunnen krijgen op die kanalen.
Het beste kan je het abonneent nemen van ongeveer 12 a 13 euro deze is betaalbaar en bevat Discovery en andere kanalen. Op de link die ik geef kan je ook zien welke zenders ja kan zien, vergeet niet dat sommige betaal kanalen zijn.
Je zal snel Sky broadcasting tegen komen aangezien die vrij veel kanalen hebben, dit is ook een betaal kanalen (meer dan 100 kanalen), deze wordt wel eens te koop aangeboden hier in Nederland, doe dit niet je heb namelijk een UK adres nodig om het te kunnen aanvragen en te bekijken, eens in de zoveel tijd bellen ze de decoder wordt het niet beantwoord dan wordt de kast op zwart gezet.
Waar je wel naar kan kijken zijn de zogenaamde Feeds deze zenden programma's door soms is er wel wat op te zien.
@TS alle Discovery kanalen ontvangen gaat niet lukken Nederland heeft namelijk een eigen kanaal samen met een paar andere landen. Dicovery heeft ook nog thema kanalen die wij weer niet kunnen ontvangen omdat we geen abonnement kunnen krijgen op die kanalen.
Het beste kan je het abonneent nemen van ongeveer 12 a 13 euro deze is betaalbaar en bevat Discovery en andere kanalen. Op de link die ik geef kan je ook zien welke zenders ja kan zien, vergeet niet dat sommige betaal kanalen zijn.
Je zal snel Sky broadcasting tegen komen aangezien die vrij veel kanalen hebben, dit is ook een betaal kanalen (meer dan 100 kanalen), deze wordt wel eens te koop aangeboden hier in Nederland, doe dit niet je heb namelijk een UK adres nodig om het te kunnen aanvragen en te bekijken, eens in de zoveel tijd bellen ze de decoder wordt het niet beantwoord dan wordt de kast op zwart gezet.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
niet zo pessimistisch, die andere Discovery kanalen zijn via andere pakketten prima te bekijken.we_are_borg schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:00:
Dicovery heeft ook nog thema kanalen die wij weer niet kunnen ontvangen omdat we geen abonnement kunnen krijgen op die kanalen.
Het beste kan je het abonneent nemen van ongeveer 12 a 13 euro deze is betaalbaar en bevat Discovery en andere kanalen.
Er zijn anders behoorlijk veel mensen in Nederland en Belgie die al lange tijd via een abo afgesloten in Ierland (mee) kijken.Je zal snel Sky broadcasting tegen komen aangezien die vrij veel kanalen hebben, dit is ook een betaal kanalen (meer dan 100 kanalen), deze wordt wel eens te koop aangeboden hier in Nederland, doe dit niet je heb namelijk een UK adres nodig om het te kunnen aanvragen en te bekijken, eens in de zoveel tijd bellen ze de decoder wordt het niet beantwoord dan wordt de kast op zwart gezet.
Wel het meeste kan gekeken worden maar een pakket nemen in een ander land brengt te veel risico mee. Ik heb genoeg mensen gezien die veel geld neer leggen en maar 1 of 2 maanden kon kijken. Het probleem is dat je dus nergens op terug kan vallen als het mis gaat. Het mooiste is dat bijna geen ene provider dus over de grensen verkoopt. Als je dus problemen heb dan sta je er alleen voor, in de meeste gevallen is het dag geld.Bigfoot schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:11:
[...]
niet zo pessimistisch, die andere Discovery kanalen zijn via andere pakketten prima te bekijken.
Er zijn idd veel mensen die dit gedaan hebben alleen wat vergeet te melden wordt is dat Sky de box uit kan zetten, wat ook zeer regelmatig gebeurd. Als je dan geen adres heb in de UK dan kan je dom weg niet meer kijken. Ik zat er zelf ook over te denken maar het risico is gewoon te groot, je betaal erg veel om aan zo abonnement te komen en wordt het op zwart gezet heb je een zeer groot probleem. Een ander probleem is dat de Sky pakketten op een aantal manieren beveiligd zijn, de decoder en smartcard horen bij elkaar je kan onderling niet ruilen van kaart. Sky kan naar de box bellen na een x aantal keer geen contact te hebben gehad kan de Box uitgezet worden, reactivatie is alleen te doen door het aan te sluiten op het nummer wat opgegeven is, buitelandse nummers worden geweigerd.[...]
Er zijn anders behoorlijk veel mensen in Nederland en Belgie die al lange tijd via een abo afgesloten in Ierland (mee) kijken.
Ik kan één iemand die gewoon een abonnement heeft genomen deze betaald dus ook het hele jaar netjes in één keer plus wat extra, alleen degene waar hij aan betaald is een familielid die in de UK woont, is er wat aan de hand dan kan hij gewoon daar naar toe bellen en vragen of hun het recht zetten. Dit is de beste manier om het te doen ik wil nog altijd kijken of dit ook voor mij te regelen is maar het moet wel iemand zijn dus die hij kent en vertrouwd.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik heb hier thuis ook satteliet. We hebben een dual LNB, dit omdat ikzelf op mijn kamer tv heb en mijn ouders beneden in de woonkamer ook en we willen niet beide naar hetzelfde programma kijken. Er staan dus ook twee decorder kastjes van Philips tussen. De dual LNB heb ik op ebay.de gekocht, omdat ze daar goedkoper waren dan in Nederland bij de winkel.
Verder is onze schotel 85cm in doorsnede. Hij staat op de grond maar heeft wel een vrij uitzicht, zonder bomen en huizen ervoor. Ikzelf heb trouwens het basis pakket bij Canaldigitaal terwijl mijn ouders het standaard pakket hebben. Bij het standaard pakket betaal je 19,95 per jaar en bij het basis abbo komt daar nog 7,95 per maand bij. In het basis pakket zitten als extra de volgende zenders: Nickelodeon/ Talpa, Dicovery Channel, National Geographic, Animal Planet, MTV Hits, MTV 2, MTV Base, VH1, VH1 Classic en Mezzo.
Wat betreft David Letterman, die kun je zien op CNBC Europe, op de vrijdagavond. Deze is met het standaard pakket ook al te ontvangen.
Als je wilt opnemen van een ander kanaal dan naar waar je kijkt dan heb je inderdaad een dual LNB nodig. 1 kop is voor de schotelontvanger en de andere is voor de videorecorder en ook daar zal weer een schotelontvanger tussenmoeten. Dat is het grote nadeel van schotel, maar daarintegen is de beeldkwaliteit super. Ik weet niet of het dual LNB verhaal ook opgaat voor de schotelontvangers met ingebouwde harde schijf...
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk...
Verder is onze schotel 85cm in doorsnede. Hij staat op de grond maar heeft wel een vrij uitzicht, zonder bomen en huizen ervoor. Ikzelf heb trouwens het basis pakket bij Canaldigitaal terwijl mijn ouders het standaard pakket hebben. Bij het standaard pakket betaal je 19,95 per jaar en bij het basis abbo komt daar nog 7,95 per maand bij. In het basis pakket zitten als extra de volgende zenders: Nickelodeon/ Talpa, Dicovery Channel, National Geographic, Animal Planet, MTV Hits, MTV 2, MTV Base, VH1, VH1 Classic en Mezzo.
Wat betreft David Letterman, die kun je zien op CNBC Europe, op de vrijdagavond. Deze is met het standaard pakket ook al te ontvangen.
Als je wilt opnemen van een ander kanaal dan naar waar je kijkt dan heb je inderdaad een dual LNB nodig. 1 kop is voor de schotelontvanger en de andere is voor de videorecorder en ook daar zal weer een schotelontvanger tussenmoeten. Dat is het grote nadeel van schotel, maar daarintegen is de beeldkwaliteit super. Ik weet niet of het dual LNB verhaal ook opgaat voor de schotelontvangers met ingebouwde harde schijf...
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk...
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Gezien de vraagstelling van topicstarter lijkt een dreambox te gecompliceerd voor hem, de Relook daarentegen is wel leuk voor beginners.Bigfoot schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:57:
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 09:47 ]
Ik denk dat je het beste eens een winkel kan bezoeken zodat je een indruk krijgt.Dispenzer schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:24:
Als je tegelijk wilt opnemen en kijken heb je ten eerste al een duurdere ontvanger nodig denk in de richting van over de 300 euro, sommige ontvangers hebben hele leuke mogelijkheden.
Ik zelf heb een Humax 5400Z en een Digisat, met daarbij een aantal modules waar onder een season 1 en 2, deze kan incombinatie gebruikt worden met een PC, helaas is de techniek verouderd en gebruik ik het niet meer.
Wat je nodig heb en gebruikkelijk is het volgende een schotel 80cm of iets groter, daarbij twin holders zodat je twee LNB's kan gebruiken, dit is om Hotbird en Astra te kunnen kijken. Dan krijg je nog Diseqs om te kunnen switchen tussen de Hotbird en Astra. Dan de LNB's zelf als je wilt kijken en opnemen te gelijk dan heb je LNB's nodig met 2 aansluitingen.
De nieuwe Relook-400 is vergelijkbaar met de Dreambox, al is de software nog in een minder gevorderd stadium. Dus in feite lastiger voor beginners.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:47:
[...]
Gezien de vraagstelling van topicstarter lijkt een dreambox te gecompliceerd voor hem, de Relook daarentegen is wel leuk voor beginners.
Pagina: 1