[Linux scripting]

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:53

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik ben een script aan het schrijven waarin ik in een while loopje wil kijken of er een bepaalde toets is ingedrukt. Ik dacht dat $PS2 het tijdelijk geheugen was en heb deze dan ook in de while gezet;

while test $PS2 != "q"

Ik heb al veel gezocht en ik heb een boek maar kan het erin niet vinden.

Helaas werkt dit dus niet en heb ik echter geen idee waar dan tijdelijk wel in word gezet. Weet iemand dit toevallig :). bvd

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 31-10-2005 22:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Beetje boel CPU vretend dit he ;) constant en zo snel mogelijk de toetsaanslag uitlezen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wil je wachten op een toetsdruk?

Zo ja, zoek het commando read eens op (als je bash gebruikt, en dat doe je zeer waarschijnlijk).
Zo nee, dan zal je denk ik toch iets anders moeten verzinnen want zoals Andre al opmerkt, dit vreet CPU ;)

Overigens is het geen Linux scripting maar shell scripting. Bash scripts e.d. horen in Non-Windows Operating Systems en niet in Programming & Webscripting. Maar aangezien een beetje Bash tutorial prima uitlegt hoe je kan wachten op een toetsdruk ga ik je topic niet verplaatsen maar sluiten.

[ Voor 43% gewijzigd door Creepy op 31-10-2005 22:48 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.