Toon posts:

Welk merk ATI Radeon 9800 pro nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen verstand van videokaarten en ik zou graag wat advies willen hebben. Het gaat om het volgende.

Ik wil een ATI Radeon 9800 pro maar er zij zoveel merken op de markt dat ik geen idee heb of het daadwerkelijk verschil uitmaakt welk merk je kiest.

Dus mijn vraag is. Welk merk videokaart kan ik het beste nemen?

En maakt het verschil uit met 128 MB en 256 MB?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06

Just_I

What did you just say?

Vanwaar dat je een 9800 pro wilt hebben? Er zijn veel nieuwere videokaart die betere prestaties hebben voor dezelfde prijs.
Het verschill tussen de merken is vaak niet zo groot, maar er zijn wel wat kleine verschillen. Soms verschild de clocksnelheden van de core en van het geheugen. De ander is weer beter in het overclocken en weer een ander koelt beter/ is stiller. Deze verschillen zijn over het algemeen niet al te groot, maar kunnen wel een argument zijn om voor het ene merk en voor het andere niet te gaan.
En voor het geheugen moet je even bedenken wat voor spellen je ermee wilt gaan spelen. Wil je de nieuwere games nog goed willen draaien zou ik zeggen de 256mb versie, maar zoals ik al eerder zei zou ik voor een andere kaart gaan. Bijvoorbeeld de nVidia Geforce 6800 LE

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 13:02

TommyGun

Stik er maar in!

128 MB is wel wat sneller dan 256 MB maar volgens mij word dat verschil steeds kleiner. Gebruik de search daar maar eens voor.

Ik heb zelf nog een Sapphire en ik ben hier zeer tevreden mee. Uiteraard maken die kleine fannetjes wel wat geluid maar ik heb nog nooit problemen met deze kaart gehad en het fannetje draait ook al sinds dat ik hem heb probleemloos.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
het 256-128mb verhaal maakt bij deze kaart toch niet veel uit. als een spel de 256mb nodig heeft is de kaart hoogstwaarschijnlijk toch te langzaam om dat spel goed te draaien. verder zou ik ook niet meer voor 9800pro gaan maar voor een 6800nu van asus bijvoorbeeld voor 130 euro.

p.s. het verhaaltje hier boven van dat 128mb en 256mb snap ik niet helemaal de snelheid van het geheugen ligt toch aan het type geheugen?????

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:51:
Dus mijn vraag is. Welk merk videokaart kan ik het beste nemen?

En maakt het verschil uit met 128 MB en 256 MB?
Volgens mij maakt het weinig uit welk merk je neemt. Als je een beetje naar reviews googlet vind je (of althans dat vond ik) dat de verschillen tussen de merken zo miniem zijn dat de gemiddelde gebruiker er weinig van merkt. Dus ik zou zeggen: pak de goedkoopste, of zoek degenen die het makkelijkst te krijgen is (dichtbij of lage verzendkosten).

Wat betreft 128 of 256mb: dat ligt er een beetje aan wat je er mee wilt doen. Als je echt de nieuwste spellen wilt gaan spelen kun je misschien beter doorsparen voor een betere videokaart. Als je niet zo'n hoge eisen hebt zou ik zeggen pak gewoon 1tje met 128; daar kun je dan ook nog wel ff mee vooruit.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Snelheidsverschil tussen de merken is inderdaad minimaal, let er wel op dat je een 256 bits kaart neemt en geen 128 bits. Bij het kiezen van het merk kan je ook gewoon op de prijs letten en even kijken waar welke softweare bijgeleverd wordt. Als je dat weet kan je je keuze vrij makkelijk maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.