Toon posts:

Alternatieve inktcartrige gestopt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn oude trouwe hp printertje (deskjet 695c) zit alternatieve inkt (lekker goedkoop). Werkte altijd perfect tot nu...

De zwarte inkt zit nog vol, maar er komt niks meer uit. Is er een manier om hem weer aan de praat te krijgen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan proberen de inktkop schoon te maken met een wattenstaafje of een niet pluizende doek. Zit onderop de cartridge.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:24:
Je kan proberen de inktkop schoon te maken met een wattenstaafje of een niet pluizende doek. Zit onderop de cartridge.
De inktkop had ik al gevonden ;)
Helaas werkt dit niet, hij wordt ook niet meer "vochtig"...
Ik had het idee dat ik hem juist vochtig moest maken, maar ik heb hier niet een potje inkt waar ik hem even "in kan dopen" helaas...

Reinigen via de eigenschappen van de printer geeft ook geen oplossing... inmiddels al wel een nieuwe inktcartridge besteld, maar het komt natuurlijk altijd ongelegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 21:33 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je zou kunnen proberen de printkop voorzichtig en niet te diep (hooguit 1 mm) in warm water te dompelen. Dit wil wel eens helpen al er opgedroogde resten inkt de spuitmontjes verstoppen. Daarna droogmaken met een keukenpapiertje oid.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Daantjuh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:35:
Je zou kunnen proberen de printkop voorzichtig en niet te diep (hooguit 1 mm) in warm water te dompelen. Dit wil wel eens helpen al er opgedroogde resten inkt de spuitmontjes verstoppen. Daarna droogmaken met een keukenpapiertje oid.
ik ga even aan de slag met de waterkoker, ben benieuwd!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:38:
[...]

ik ga even aan de slag met de waterkoker, ben benieuwd!
Ik zei WARM water, niet kokend :X Weet niet hoeveel hitte de printkop kan hebben...

public void ik()

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Neem maar gerust lauw water ja... kokend gaat vast niet goed, hoewel, het is al en oude printer. Zal ook wel robuste cartridges hebben. Hoop ik :+

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Oeps... :o

Hij doet helaas even weinig na een bad kokend water (lees print niks) als net. In de prullenbak dus maar?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 21:44 ]

• Peter Gibbons
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Je kunt beter een pluisvrije doek onder de lauwe kraam houden.
Daarna deze tegen de printkop houden zodat de inkt er uit trekt.
Paar keer herhalen.

Daarna controleren of electrische contacten schoon zijn,
even met een schoon stukje papier er over wrijven.

Daarna de printkoppen cleanen via de printer driver.

Verwijderd

Topicstarter
Peter Gibbons schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:48:
Daarna controleren of electrische contacten schoon zijn,
even met een schoon stukje papier er over wrijven.
De kop is blinkend schoon nu, maar er komt geen inkt meer doorheen. Als ik er met een doek op druk , dan krijg ik heel licht een printafdruk te zien, maar veels te weinig naar mijn idee.

Reinigen geeft vreemd genoeg wel een zwart vlak, maar zo te zien komt dat allemaal uit de kleurencartridge? Ik begrijp het niet hoe het kan. Want als ik vervolgens weer ga printen vanuit word met zwarte letters, dan krijg ik een lege A4 te zien...

Ik geef het voor vanavond op, morgen weer een dag en me nu opwinden hierover is ook niet lekker.

• Peter Gibbons
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Weet je zeker dat de cartridge nog vol is.
Heb je bijvoorbeeld pas windows cq. printer driver opnieuw geinstalleerd?
Dan zal de printer driver weer bij vol zijn gaan tellen,
terwijl de cartridge niet vol was, en is ie nu echt leeg.
Met een goede weegschaal kun je bepalen hoeveel er nog echt in zit:
verschil tov volle of lege cartridge en 1g verschil = 1ml verschil.

Ook kan het zijn dat de cartridge intern is uitgedroogd,
dan kun je hem zeker weggooien.

Verwijderd

Topicstarter
Peter Gibbons schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:05:
Weet je zeker dat de cartridge nog vol is.
Ook kan het zijn dat de cartridge intern is uitgedroogd,
dan kun je hem zeker weggooien.
Zeker vol, als ik hem schud, dan hoor je duidelijk de inkt klotsen. Ik had hem ook nog maar een week in gebruik (en print eigenlijk niet veel, misschien 4 papiertjes per week).

Opgedroogd heb ik al een keer meegemaakt (ook zo'n gedonder), maar dat is nu dus niet het geval.

Volgende keer misschien toch maar weer originele inkt als is dat 50% duurder...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38
Misschien is de printkop gewoon kapot. Voor HP cartridges met ingebouwde printkop worden voor zover ik weet gerecycelde cartridges gebruikt, dus misschien heb je gewoon pech. Zit er trouwens niet een soort garantie op ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:07:
[...]

Zeker vol, als ik hem schud, dan hoor je duidelijk de inkt klotsen. Ik had hem ook nog maar een week in gebruik (en print eigenlijk niet veel, misschien 4 papiertjes per week).

Opgedroogd heb ik al een keer meegemaakt (ook zo'n gedonder), maar dat is nu dus niet het geval.

Volgende keer misschien toch maar weer originele inkt als is dat 50% duurder...
Bij die cardriges staat er vaak bij dat ze sneller uitdrogen dan orginele. Ik zou ook denken dat je de opgedroogde inkt weg moet halen met een nat doekje, maar zo te zien heb je dat al geprobeerd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:21:
Zit er trouwens niet een soort garantie op ?
Tja, ik heb hem bij dvdrshop gekocht in Luxemburg via internet. Ik krijg daar wel goede service, daar niet van. Maar ik denk niet dat een webshop garantie kan geven op een aangebroken inktcartridge. Het ding opsturen wil ik de postbode niet aandoen en nieuw was hij ook maar 17 euro ongeveer.

Ach, ik laat het hier wel bij. Ik heb net voor het gemak bij bol.com even een originele besteld zodat ik van de week weer verder kan printen en dan zie ik wel even of ik de volgende keer weer een orginele of nagevulde koop. Tot nu toe ging het goed (10 keer een nagevulde gekocht, zowel kleur als zwart). Kan niet altijd geluk hebben natuurlijk.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ach, met die nagevulde/imitatie cartridges heb je nou eenmaal vaker uitval, over het algemeen kan je ze wel terugbrengen naar de winkel. (daarom koop ik ze meestal in de winkel, scheelt weinig met online prijzen.)
Pagina: 1