Laptop HDDtje

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
hey.

Ik heb eens ff een vraagje.
Ik heb namelijk een oude rot laptop van me moedertje die ik moet zien te repareren.
Wat blijk is dat de hdd het totaal heefd begeven na 8 jaren trouwe dienst.
Mijn vraag is nu, kan ik gewoon een willekeurige laptop hdd van de pricewatch bestellen en hem hier in doen?
Ik heb zelf niet zoveel ervaring met laptops, en al helemaal niet met eentje uit 1998.
Het is een Dell, maar ik heb hem niet bij de hand dus ik kan het type niet bekijken, als dit nodig is zal ik wel een reply posten met het model type.

Alvast hardstikke bedankt!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-03 18:18
als je eens wist wat voor aansluiting die laptop had, dan zouden wij ook meer informatie kunnen geven. In principe is het gewoon een ata schijf en dus zou er een elk willekeurig hdd in passen, maar let wel op of je mobo dit ondersteund. 8 jaar geleden waren hdd toch max 500 mb ofzo?

• xentron
Het heefd een ATA aansluiting.
En ik vraag me wel af of die mobo een schijf van 40gb zal ondersteunen, aangezien er nu eentje in zit van 2gb.
Maar het is vast het proberen waard toch? ;)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Via Dell support op de website kan je achterhalen wat voor HD erin kan. Als het goed is staat de supportcode ergens op de laptop.

En als je toch op Dell.nl bent kan je ook meteen een nieuw lappie van 599 bestellen. Zal je moeder vast leuk vinden ;)

Want een 8 jaar oude laptop zal waarschijnlijk de investering niet echt waard zijn dacht ik zo?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 08:15

BHQ

in die van 599 zit volgens mij een NiMh accu ipv. Li-Ion, niet al te best dus.

• xentron
(heefd = heeft, kzal voortaan beter op m'n d'tjes en t'tjes letten ;))

Ja ik had dus ookal voorgesteld om gewoon een goedkope nieuwe laptop te kopen (liever geen dell, brr).
Maar ze moest er niets van hebben aangezien ze hem alleen gebruikt voor muziek en een potje patience.
Dan koop ik gewoon even een goedkope hardeschijf tot de processor het begeeft, en dan moet ze wel upgraden >:)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Het lijkt me een beetje zonde om daar een nieuwe schijf in te doen, die schijf is dan 10x meer waard dan de hele laptop.

[ Voor 59% gewijzigd door stefan001 op 01-11-2005 09:10 . Reden: Niet nagedacht bij V&A post ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Aanbiedingen graag via mail, ICQ, MSN, whatever. GoT is geen V&A :)

[ Voor 74% gewijzigd door Abbadon op 31-10-2005 23:00 . Reden: V&A post ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Gebruik even de Dell site : www.dell.nl Daar even naar het type nummer invoeren en dan eventueel de handleiding downloaden en bekijken. Staat het er niet meer, dan maar even bellen met die Dellen ;)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-03 21:49
Kan even je mail niet vinden in je profiel maar heb 10GB hddje liggen die uit mijn dell latitude D600 kwam. daar zit nu een 60GB in. [maurice0 at dutchweb dot nl] Moet je daar ff mailtje toe sturen of toevoegen aan msn

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-03 15:18

voz

De echte kenner

Mijn oude toshiba 460CDT (pentium 1) had een 4gb schijf, daar heeft later nog een 40gb prima in gedraaid. Ik weet het, toshiba != dell, maar ik geen je in ieder geval een goede kans dat groter ook wel gaat draaien.

[ Voor 29% gewijzigd door voz op 02-11-2005 18:44 ]

Systeemspecs
PV Installatie

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dell is toshiba toch? En niet andersom?

Eerlijk gezegt nog nooit gehoord. Heb je toevallig een bronnetje?

[ Voor 47% gewijzigd door Vorkie op 01-11-2005 17:53 ]

Verwijderd

Mijn toshiba 480 cdt, (pentium 233 mmx) heeft zijn harde schijf een tijdje geleden ook geruild, van 2 gb naar 30 gb, deze had ik gratis gekregen. Het werkt wel, ik had namelijk ergens gelezen dat windows gewoon om het bios heen gaat als het gaat om harde schijven, dus als je eerste partitie maakt met 8 gb en de rest van de hdd in partitie 2 stopt moet het lukken. Bleek later dat windows dos ook gewoon de harde schijf helemaal aan kon. Dell =! toshiba, betekent dat dell niet hetzelfde is als toshiba ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 17:56 ]

Pagina: 1