usb toetsenbord en scanner probleem

Pagina: 1
Acties:

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 19:14
Hallo, ik heb een Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 met usb aansluiting, als ik deze aansluit op mijn pc werkt hij goed. Op het moment dat ik een andere usb apparaat aansluit werkt mijn toetsenbord en muis niet meer, Ontkoppel ik het extra aangesloten apparaat en reset ik de pc werkt het toetsenbord en muis weer. Het op nieuw installeren van de drivers, wisselen van poorten helpt niet. wie weet een oplossing voor dit probleem?
Techspec:
ASrock K7S8X MB
512 Mb geheugen
60 Wd Harddisk
Canon MP 360 scanner/printer
Windows XP pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoeveel stroom trekken de apparaten in totaal? Heb je evt de mogelijkheid om hem ook aan een andere hub te hangen ipv enkel de poort (of had je dat al gedaan?)

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 20:12
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik eens proberen de Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 op de PS/2 poort te hangen. En dan de scanner op de USB poort en kijken of het dan wel goed gaat.

Specs

• karel01
Terw_Dan schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:36:
Hoeveel stroom trekken de apparaten in totaal? Heb je evt de mogelijkheid om hem ook aan een andere hub te hangen ipv enkel de poort (of had je dat al gedaan?)
De scanner en de ontvanger van het toetsenbord hangen direct aan de pc, denkt dus niet dat het een stroom probleem is. De scanner is gevoed vanuit het stopcontact.

• karel01
Bravebart schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:40:
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik eens proberen de Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 op de PS/2 poort te hangen. En dan de scanner op de USB poort en kijken of het dan wel goed gaat.
Als ik een verloop plug gebruik werkt alleen de muis en niet meer het toetesenbord. Op de ontvanger zit maar één usb aansluiting.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 20:12
karel01 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:45:
[...]

Als ik een verloop plug gebruik werkt alleen de muis en niet meer het toetesenbord. Op de ontvanger zit maar één usb aansluiting.
Mmh ok, ik hoopte dat er op de ontvanger ofwel 2 usb aansluitingen zaten, of 1 PS/2 en 1 USB zoals het bij mijn set het geval is...

Weet je echt zeker dat niet aan je voeding ligt ? Wat voor voeding heb je...

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

karel01 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:43:
[...]

De scanner en de ontvanger van het toetsenbord hangen direct aan de pc, denkt dus niet dat het een stroom probleem is.
Waarom zou dit geen probleem kunnen vormen dan? Waarom denk je dat?
Wat zuipt die ontvanger en die scanner als ze eraan hangen?

• karel01
Terw_Dan schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:30:
[...]

Waarom zou dit geen probleem kunnen vormen dan? Waarom denk je dat?
Wat zuipt die ontvanger en die scanner als ze eraan hangen?
Ontvangers vragen bijna geen stroom, en de scanner wordt extren gevoed, verwacht dus ook dat bijna geen stroom vraagt. Als ik een ander usb apparaat aansluit bv een webcam slaat mijn toetsenbord/muis ook vast. Hang ik printer, scanner en webcam aan de pc werkt alles gewoon, zolang in maar niet mijn usb toetsenbord gebruik. Een heel raar probleem dus.

• karel01
Probleem opgelost, heb bijde apparaten op een gevoede usb hub gehangen en alles werkt nu maar behoren.
Pagina: 1