SB Audigy 4 non-pro

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een nieuwe geluidskaart stuitte ik op de Soundblaster Audigy 4. Dit is dus een goedkopere versie van de pro (link naar creative site).
Het interessante aan deze kaart is dat er een afstandsbediening bij zit. Dit lijkt mij nl. ook erg handig voor mijn PC.
Nu kan ik alleen erg weinig informatie over deze kaart vinden. Ik vind alleen maar reviews over de PRO, maar die is zo te zien - even afgezien van dat externe ding - wel wat anders dan de non-pro (goudkleurige aansluitinkjes, firewire e.d.). Ik vroeg mij dus ook af of deze kaart qua geluidskwaliteit en andere features dan ook onderdoet aan de pro?? Heeft iemand misschien ervaring met deze kaart of een link naar een goede review (NON-PRO dus!! ;)).

Ik had ook de Audigy 2ZS op het oog. Deze is ong. gelijk geprijsd als de audigy 4, maar heeft wel die goudkleurige aansluitingen en firewire (firewire heb ik trouwens al op mn mobo, dus niet interessant). Is deze kaart qua geluidskwaliteit vergelijkbaar of beter of slechter dan de 4 non-pro?

Kortom, ik wil dus een Audigy met goede geluidskwaliteit. De audigy 4 leek me wel interessant vanwege de afstandsbediening (leuk dat het er bij zit, maar gelduiskwaliteit is belangrijker) en zelfd eprijs als de 2ZS. Ik kan alleen nergens iets vinden over deze kaart qua geluidskwaliteit.
Ik hoop dat iemand meer weet.

PS. dit is dus niet 1 of ander lame 'welke kaart moet ik kopen???'-topic. Ik kan alleen bijzonder weinig info vinden over deze kaart. Vandaar de vraag....

• Palomar
  • Niet online
Na lang zoeken kwam ik op het forum van creative zelf een topic tegen over deze mysterieuze kaart: http://forums.creative.co...=by_date_ascending&page=3

Ben het nog aan het doorlezen, maar zo te zien is het een soort value-versie van de Audigy 4 pro. Al heeft ie zo te lezen wel alles aan boord qua EAX en hardware acceleratie e.d.

ALs mensen nog ervaring hebben met deze kaart of iets anders te melden hebben hierover hoor ik het graag ;) Ik wil deze kaart halen als vervanging voor mijn SB Live. Ik wil er dus niet op achteruit gaan, maar zo te zien gebeurt dat ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 01-11-2005 16:04 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Zitten er nu echt hardware verschillen tussen de audigy 2 en de audigy 4 dan?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Palomar
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels al gekocht :) Prima kaartje zo op het eerste gezicht. Ik zal binnenkort wel wat meer ervaringen posten.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb er even een review van gemaakt in de Product Survey: http://tweakers.net/productsurvey/survey/1540

Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de kaart :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De Audigy 2 ZS is fijn genoeg, wat de Audigy 4 heeft... kleine verbeteringen..als je die niet nodig hebt dan is de Audigy 2 ZS een goede kaart voor een redelijke prijs!

There is no place like ::1

Pagina: 1