Toon posts:

[xp] Programma's die samen starten met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je XP start, starten er ook verschillende dingen (programma's etc.) op, sommige van deze zijn onnodig en wil ik graag niet gelijk starten met windowsXP, ik heb gehoord dat er programma's zijn die stoppen dat deze dingen tegelijk opstarten met windows.

Zeg maar programma's die zorgen dat er niet zoveel zooi tegelijk start met XP.

Weet iemand hier iets meer van? (ps: heb al gezocht maar heb zo de juiste benaming niet in mijn hoofd, dus kan niets gevonden krijgen.)

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:23
Start => Uitvoeren => Msconfig [ENTER]

Tabblad "Opstarten" en uitvinken wat je niet wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar je hebt er toch ook programmas voor, om de bestanden die niet nodig zijn (rechts onderaan in de taakbalk) te verwijderen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan me niet voorstellen dat dat automatisch zou kunnen; hoe kan een applicatie nou weten wat jij wel of niet nuttig vindt? Ik ben bang dat je dit toch echt handmatig zal gaan moeten aanpakken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik gebruik zelf Startup.cpl daarvoor.
Extra Control panel applet waar alle run- en runonce registry sleutels + user-startup folders in staan zodat je daar dingen kan uitzetten/verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/startup.cpl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 31-10-2005 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zal, zoals Spider.007 al zegt, het toch echt handmatig moeten doen. Een programma wat wel bijzonder handig is, is [http://www.sysinternals.com/Utilities/Autoruns.html]Autoruns[/url] van Sysinternals. Dit programma geeft redelijk veel informatie over wat het proces wat opstart precies inhoud, zodat je makkelijk een selectie kan maken wat wel en wat niet nuttig is :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1