[actie] 5 Gratis .be domeinnamen

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik hoorde net van een MSN Messenger-vriend dat www.combell.com 5 gratis.be domeinen uitdeelt.
Vorig jaar hadden ze een actie met 25 gratis .info domeinen die als het goed is bijna zijn afgelopen. (tenzij je verlengt:P).
Check hun actie eens op www.combell.com/actie en zie..

Zou deze actie dan ook echt net als vorig jaar weer gratis zijn?
Misschien weer eventjes wat url's aanvragen daar :p.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2005 20:04 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik vind dit er maar gevaarlijk uitzien, wie vind het addertje? Ik ben namelijk wel geïntreseerd in enkele domeinen, maar ik wil later niet vastzitten aan hun als ik bv opties wil die zij niet hebben voor het einde van het jaar?

BLU3_VV

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb navraag gedaan via z'n chatmiep op die site. En ze zegt dat het ook nu volledig gratis is. En tot nu heb ik voor mijn 25 .info-domeintjes niks kwaads of geks gezien.
je hoeft niet je bankrekeningnummer in te vullen. Dus incasso gebeurt al zowiezo niet :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2005 20:16 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan mij herinneren dat de .info actie mogelijk werd gemaakt door de .info beheerder (de SIDN voor .info), om .info te promoten hoefden de ISPs tijdelijk geen kosten te betalen voor een .info domeinnaam. Dit gaf ISPs de mogelijkheid te stunten. :P
Of dit bij .be ook het geval is is mij niet bekend. Indien deze ISP de actie uit eigen zak betaald heb je kans dat je over een jaar alsnog betalen moet om het domein te kunnen verlengen, maar daar zit je *lijkt mij* niet aan vast.

🌞🍃

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Ik heb het geprobeerd, bij de voorwaarden waarmee je accoord moet staan staat niets over betalen indien het domein verlengt moet worden. Wel staat er het volgende;
COMBELL GROUP NV zal je gegevens gebruiken om jou in de eerste plaats de gevraagde dienst of informatie te kunnen leveren en om je verder op de hoogte te houden van haar activiteiten, en eventueel voor statistische en direct marketing doeleinden.
Waarschijnlijk krijg je dan wat reclamemail van hun ofzo, maar daar heb je spamfilters voor O-)

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen, die niet waagt die niet wint..
FAQ over de actie lijkt me vrij duidelijk..
  • 100 % gratis domeinnaam ?
    Inderdaad. Dankzij COMBELL kan u tot het einde van november 5 gratis .be domeinnamen registreren voor 1 jaar. Zonder enige aankoopverplichtingen. U hoeft helemaal niets te betalen
  • Tot hoe lang duurt die actie ?
    De actie van COMBELL duurt nog tot 30 November 2005. Registreer nog voor 30-11-2005 uw eigen .be domeinnaam en betaal hiervoor niets !
  • Kan ik mijn bestaande .be domeinnaam gratis vernieuwen/verhuizen naar COMBELL deze maand ?
    Neen, deze actie geldt enkel voor nieuwe .be domeinnaam registraties. Bestaande domeinnamen worden aan de standaard prijs van 34 EUR verlengd. Indien u wenst te verhuizen van een andere provider naar COMBELL kan u wel genieten van de huidige introductie-promotie van 19 EUR voor uw .be domeinnaam. Deze promotie is geldig tot en met 31 januari 2006.
  • Wordt die domeinnaam op mijn naam geregistreerd ?
    Jazeker. U zal ook eigenaar zijn van uw eigen .be domeinnaam. Als commerciële stunt geeft COMBELL 5 echte .be domeinnamen weg ter waarde van 41,14 eur per domeinnaam.
  • Wat zit er allemaal in die gratis .be domeinnaam ?
    U krijgt naast een standaard domeinnaam registratie van 1 jaar ook alle andere gratis diensten alsof u 41,14 EUR zou betalen: gratis e-mail forwarding, gratis POP3 mailbox, gratis website forwarding, gratis DNS services
  • Kan ik meerdere domeinnamen registreren ?
    Jazeker, maar COMBELL stelt de limiet wel op 5 gratis .be domeinnamen per klant. Wenst u meer dan 5 domeinnamen te registreren kan u deze via de normale COMBELL website op www.combell.com bestellen, dit aan de huidige tijdelijke introductie-promotie van 19 EUR per jaar ipv. 34 EUR per jaar excl. 21% BTW. Deze tijdelijke introductie-promotie is nog geldig tot en met 31 januari 2006.
  • Wat na 1 jaar gratis .be domeinnaam ? Ben ik verplicht om dan te betalen ?
    Een aantal weken voor de vervaldag van uw domeinnaam zal u door COMBELL uitgenodigd worden tot verlenging van uw eigen .be domeinnaam. Indien u deze naam wenst te verlengen kan dit aan de normale prijzen (bv. 1 jaar registratie => 34 EUR ex btw of voor langere periode).

U bent totaal niet verplicht om die domeinnaam te verlengen en hiervoor 34 EUR ex btw per jaar te betalen. Indien u deze niet meer wenst te gebruiken kan u deze naam laten vervallen. U hoeft dan enkel via deze uitnodiging tot verlenging laten weten er niet meer van gebruik te willen maken.
  • Kan ik mijn .be domeinnaam volgend jaar verhuizen naar een andere provider ?
    Geen enkel probleem, het is uw eigen domeinnaam. U bent dus vrij om uw domeinnaam te verhuizen naar een andere provider. Hou er dan wel rekening mee dat u dan niet meer gebruik kan maken van onze gratis diensten zoals e-mail forwarding, POP3 mailbox, website forwarding, DNS services, …
  • Indien ik hosting wil, ben ik verplicht om dit via COMBELL aan te kopen ?
    COMBELL heeft een zeer uitgebreid aanbod aan hosting diensten, graag zouden wij u dan ook de hosting pakketten van COMBELL verkopen bij uw gratis domeinnaam, maar u bent niet verplicht. U kiest vrij wat u doet met deze domeinnaam.

Wenst u die domeinnaam op andere nameservers te plaatsen van een andere provider, dan kan dit perfect. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Nameservers aanpassen kan via het controle paneel heel simpel uitgevoerd worden.

COMBELL heeft steeds het recht om gratis .be domeinnaamregistraties te weigeren wegens opgeven van onjuiste informatie, het onrechtmatig gebruik van domeinnamen of indien reeds te veel domeinnamen op 1 persoon werden vastgelegd.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ziet er wel betrouwbaar uit, die faq... :)

Heb o.a al een aantal leuke domeinen besteld.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2005 21:14 ]

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
http://www.gratisbe.be/ is nog zo'n partij die gratis .be aanbiedt vanaf 1 november :)

Het is een actie van dns.be om het .be domein populairder te maken.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Fernoráto schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:52:
http://www.gratisbe.be/ is nog zo'n partij die gratis .be aanbiedt vanaf 1 november :)

Het is een actie van dns.be om het .be domein populairder te maken.
Zo, hier heb ik nog even een shitload aan domeinen aangemaakt :).

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dat gratis.be betreffen alleen 10 gratis domeinen die naar een namesever gestuurd worden. Webforwarding is niet mogelijk, tenzij je er betaalt...
Ik ga toch even wat leuke virtualhosts aanmaken, dan maar :)....
jammerlijk dat je hierover niks in hun FAQ over terugleest.

Combell domeinen zijn ook al actief hier, en die kan je gelukkig nog wel forwarden.. DNS optie is ook mogelijk.

Verwijderd

Indien er echt geen addertjes onder het gras zitten...

Ik bestel er mij ook snel ff 5 bij Combell :P

• Peter
AW_Bos schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:51:
Dat gratis.be betreffen alleen 10 gratis domeinen die naar een namesever gestuurd worden. Webforwarding is niet mogelijk, tenzij je er betaalt...

Combell domeinen zijn ook al actief hier, en die kan je gelukkig nog wel forwarden.. DNS optie is ook mogelijk.
In principe is dat juist alleen maar mooi, des te meer controle heb je over je domeinnamen :) Ik beheer toch m'n eigen servers, ruimte zat om die dingen op te zetten.

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
Leuke actie, ff een paar domeinen aangevraagd.

• nautaonline
  • Laatst online: 16-02 12:09
Leuke actie inderdaad!

Je kan trouwens wel via Whois Edit de nameservers laten veranderen ;)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 12:21
Heb er ook maar ff een paar domeinen geregistreerd.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
http://www.waameukee.be/ :)
en http://www.meukee.be, staat op mijn naam, maar is om vage redenen nog niet te bereiken.

(Sorry Chem, als deze ook wou registreren... :P)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 01-11-2005 19:37 ]

• nautaonline
  • Laatst online: 16-02 12:09
Heeft er iemand ook last van dat de DNS wijzigingen niet doorgevoerd worden?

Ik heb het gister gedaan, en vanochtend rond 7 uur nog weer, maar de DNSsen zijn NIET aangepast, iets wat ik wel fijn zou vinden.

Meer mensen dit probleem?

Verwijderd

Bij Combell kan het enkele uren duren vooraleer de webforward zal werken.

Bij gratisbe.be weet ik het niet, heb daar nog maar een uurtje geleden een domein besteld.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:40

DataGhost

iPL dev

AW_Bos schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:51:

ik kan bij gratisbe alleen een url-forward instellen? of kijk ik nou niet goed :P
wat heb je met de nameservers gedaan dan, domein getransferred naar combell ofzo? :+

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Geachte gratisbe.be,

Bij deze volgende melding: in samenspraak met DNS.be is het aantal namen per
klant nu ongelimiteerd.

Waar u wel moet opletten om de domein toch niet te verliezen na controle:
- U moet geldige contactgegevens opgeven.
- U moet gebruik maken van de naam, ze mogen niet ongebruikt gelaten worden.
- U mag geen namen van bestaande bedrijven / merken registreren met het oog op
doorverkoop.
even geldige gegevens maken dan :+

dit kreeg ik net terug
Het gaat om mensen die een vals email adres of een valse naam opgeven.
dus ik kan mn fake adres laten staan :)

ik zit nu op 24 trouwens :+

[ Voor 18% gewijzigd door DataGhost op 02-11-2005 17:19 ]

• Peter
Via m'n gratisbe.be adressen:
Geachte gratisbe.be,

Bij deze volgende melding: in samenspraak met DNS.be is het aantal namen per
klant nu ongelimiteerd.

Waar u wel moet opletten om de domein toch niet te verliezen na controle:
- U moet geldige contactgegevens opgeven.
- U moet gebruik maken van de naam, ze mogen niet ongebruikt gelaten worden.
- U mag geen namen van bestaande bedrijven / merken registreren met het oog op
doorverkoop.

Verder werd de beheerpagina ook aangepast, mensen die 'Ongeldige Opvraging'
kregen voor het wijzigen van de nameservers zullen deze niet meer ontvangen.

Bedankt!
Geweldig _/-\o_

Verwijderd

Vanmiddag ook even een paar domeinen aangemaakt. Betaalde al voor jacobzwager.nl (http://www.hostingdiscounter.nl/) maar nu dus gratis Jacobzwager.be en jzwager.be. Deze domeinen zijn nu doorverwezen naar www.jacobzwager.nl

Geweldig; werkt nu al!!! Ook nog cloaking, dat heb ik niet eens bij mijn betaalde account

Ik heb nog twee domeinen gekaapt maar die zijn nog niet in gebruik.

Verwijderd

Ik heb er voor de zekerheid ook eens over gepraat met een goeie vriend van mij die al een tijd bij Combell werkt en ik zie ze nu ook geen problemen in. Vorig jaar is er niets misgelopen met de actie en nu is het volledig op dezelfde manier dat ze alles aanpakken.

Hij wou het me zeker niet afraden, dus dat betekend voor mij dat het safe is in ieder geval.
heb er al een domein ook en echt super service daar

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:12
Jammer dat Ali.be al was geregistreerd! :+

Verwijderd

Ze hebben bij Combell.com/actie een Bug in de site zitten ..
Toen ik me registreerde en dus 5 gratis .be domeinen aanvroeg krege ik login gegevens.. (zoals het hoort..)
toen ging ik inloggen en bleek dat ik nog eens 5 gratis kon registeren dus in totaal 10..
toen was de bug er opeens uit..
(offtopic..: Kheb in totaal nu meer dan 60 Domeinen ..:) )

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 08:54
Gratisbe.be werkt helemaal niet! Heb 5domeinen vanmiddag rond 2 uur geregistreerd maar ze staan allemaal unchecked en staan nog als vrij in de whois server terwijl ze juist zo promoten met 15minuten setup tijd :(

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

dus omdat het bij jou niet werkt en bij tig andere mensen wel werkt de hele service niet?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Het lijkt me geen vreemde actie van deze provider, aangezien ik dit mailtje van OpenProvider kreeg van de week:
Rotterdam, 2 november 2005

Geachte heer ******

Van november 2005 tot 1 februari 2006 geeft Openprovider alle nieuw te registreren .BE domeinen gratis weg. U kunt hier als reseller van meegenieten.

Landelijke .BE reclamecampagne
De DNS BE (de organisatie die .BE domeinen in België registreert en beheert) zal een uitgebreide landelijke reclamecampagne lanceren met als thema ‘.BE zegt iets over u’.

In november zal de .BE reclamecampagne op de Belgische radio, het Internet en via de ‘Boomerang’ kaarten van start gaan. De DNS BE biedt haar partners, waaronder Openprovider, op iedere .BE domeinnaamregistratie gedurende deze actieperiode een korting van 6,00 euro aan.

De speciale aanbieding van Openprovider:
Iedere .BE domeinnaamregistratie die u via Openprovider gedurende de actieperiode van november 2005 tot 1 februari 2006 doet, is GRATIS!

Een mooie gelegenheid om een aantrekkelijke actie voor uw klanten te bedenken, die u vele .BE domeinnaamregistraties oplevert, zonder dat het u iets hoeft te kosten.

De DNS BE
De landelijke reclamecampagne van de DNS BE, die gedurende de periode van november 2005 tot 31 januari 2006 door België zal woeden, heeft als missie:
De Belgische consument bewuster te maken van de mogelijkheden en het belang van het hebben van een persoonlijk creatief en origineel .BE domein en een eigen website.

Deze reclamecampagne in samenspel met het wervende beleid van de partners en haar resellers zal het aantal .BE domeinen onder consumenten in België de komende maanden aanzienlijk doen stijgen.
[...]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Fernoráto
  • Laatst online: 08-11-2025
TD-er schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:32:
Het lijkt me geen vreemde actie van deze provider, aangezien ik dit mailtje van OpenProvider kreeg van de week:

[...]
Per domein betalen zij 6 euro. Dus krijgen ze de domeinnamen gratis. ;)

Citaat voor de onderbouwing:
Bijlage 2 bij de overeenkomst tussen DNS BE en de registrar
De vergoeding voor de registratie van een domeinnaam bedraagt 6 EUR, excl. BTW. Deze vergoeding houdt een licentie in om de domeinnaam te gebruiken gedurende een periode van 1 jaar vanaf de registratie.
bron: dns.be

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Het gisteren eentje aangevraagt bij Combell namelijk http://www.spamaanvechten.be/. De achterliggende site is voor een wedstrijd maar meer vertel ik er niet over. Vondt het leuker als ik aan de site (die tevens nog niet af is) ook nog een domein kan toevoegen want anders heb je maar een vreemde URL om door te geven.

Benieuwd hoeveel van die gratis domeinen volgend jaar nog zullen werken.

Verwijderd

Ik heb me even verdiept in de verschillende voorwaarden.
http://www.doemee.be heeft de minste voorwaarden en je krijgt zowel domeinnaam als groot hosting pakket gratis. Je kunt na een jaar gewoon wegverhuizen zolang je maar optijd opzegt.
Ik heb nog eens even goed gekeken, maar kan geen adders vinden onder dat gras.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 10:58
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:15:
Ik heb me even verdiept in de verschillende voorwaarden.
http://www.doemee.be heeft de minste voorwaarden en je krijgt zowel domeinnaam als groot hosting pakket gratis. Je kunt na een jaar gewoon wegverhuizen zolang je maar optijd opzegt.
Ik heb nog eens even goed gekeken, maar kan geen adders vinden onder dat gras.
Ik zat is hiernaar te kijken, maar het lukt me niet om een gratis domain naam + een hostings pakket gratis erbij te bestellen.

Ik ben alleen nog zover gekomen dat ik een gratis domain heb kunnen registreren.

Je moet dus wel setup kosten betalen. Het is dus niet helemaal gratis :P.

*setup kosten zijn 9,95*

[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 06-11-2005 13:17 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk. Staat op de homepage vermeldt. Had ik er even bij moeten zetten.

Oja 1 nadeel als je mee wilt doen met het verzinnen van een leuke domeinnaam voor een iPod. Je moet hem eerst in de lijst laten opnemen en moet hem dan pas registreren. Anders staat ie als bezet en kunt je niet meer invoeren voor verzin ´m en win ´m. Dus dan loop je het risico dat iemand anders hem snel voor je neus wegkaapt.

Nou ik heb een bestelling gedaan en ga snel met Sitebuilder een siteje bouwen. Ik laat wel weten of het wat is. Stem even op SEXYBA.BE op http://www.doemee.be/verzonnen-domeinen.php.

Verwijderd

p.s. 9,95 setupkosten is alleen voor hosting. BE domeinnamen zijn gewoon gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:50 ]

Verwijderd

Weet u nog goede belgische domeinen? Op die Doemee.be site staan trouwens best leuke en de verzinners hebben ze niet eens direct vastgelegd. Ik ga het denk alleen bij Combel vastleggen omdat ik daar zeker van kwaliteit ben.

• SolidSoul
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 10:48
Ik heb een vraagje. Ik heb vandaag 4 domeinen geregistreerd op combell.be, maar nu kan ik alleen subdomeinen aanmaken die naar een andere url forwarden.
Hoe kun je het domein zelf laten forwarden naar een andere url, want ik heb geen ip adres of dns of iets om naar toe te forwarden

alvast bedankt

• TD-er
Wat zijn we ook weer lekker rolbevestigend bezig he :)
Er is iets gratis en wie zijn er weer als de kippen bij... de Nederlanders
De helft van bijna 15.000 in België geregistreerde gratis nieuwe domeinnamen voor het internet staan op naam van Nederlanders.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:43:
Wat zijn we ook weer lekker rolbevestigend bezig he :)
Er is iets gratis en wie zijn er weer als de kippen bij... de Nederlanders
De helft van bijna 15.000 in België geregistreerde gratis nieuwe domeinnamen voor het internet staan op naam van Nederlanders.
is daar iets mis mee dan? Nederlanders zien er waarschijnlijk meer geld in dan Belgen. Ik snap niet waarom belgen niet zo met internet bezig zijn....
http://doemee.be wil daarbij lekker uitpakken met een ipod nano als je de leukste domeinnaam verzint

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Hoe snel krijg je een mail van combell die je domeinen bevestigd ? ik heb vanmorgen de domeinen aangevraagd en ik kan ze nu nog niet aan

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Schaamteloze crosspost:

Maar goed, het is dus een aktie van dns.be (de Belgische SIDN) en alle registrars kunnen dus gratis .be domeinen aanvragen (10 voor zichzelf en een stuk of 5 per aparte klant). Word een beetje zot van de "gratis .be" topics, weblogs, etc. terwijl het gewoon een publieke aktie is van dns.be en het gratis .be domein geleverd kan worden door iedere bij hen aangesloten registrar. Leuke service voor bestaande klanten maar om hier nu nieuwe mensen mee te trekken waarvan 99% na 1 jaar "gratis service" er niet mee doorgaat....

(zie http://dns.be voor de statistieken, voor de aktie hadden ze ongeveer 400k domeinnamen, tijdens de aktie zijn er al 100k bij gekomen....)

.

• TD-er
Eijkb schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:49:
Schaamteloze crosspost:

Maar goed, het is dus een aktie van dns.be (de Belgische SIDN) en alle registrars kunnen dus gratis .be domeinen aanvragen (10 voor zichzelf en een stuk of 5 per aparte klant). Word een beetje zot van de "gratis .be" topics, weblogs, etc. terwijl het gewoon een publieke aktie is van dns.be en het gratis .be domein geleverd kan worden door iedere bij hen aangesloten registrar. Leuke service voor bestaande klanten maar om hier nu nieuwe mensen mee te trekken waarvan 99% na 1 jaar "gratis service" er niet mee doorgaat....

(zie http://dns.be voor de statistieken, voor de aktie hadden ze ongeveer 400k domeinnamen, tijdens de aktie zijn er al 100k bij gekomen....)
Een hoop mensen zal ook vergeten om het domein niet te verlengen na een jaar, dus dan heeft dns.be ook weer een hoop extra klanten erbij.
In elk geval hebben ze nu wel veel publiciteit (hoeveel dat is in Belgie zelf weet ik niet) en ik denk dat je de actie best wel geslaagd mag noemen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Geslaagd? Er zijn 100.000 domeinen al aangevraagd. Gratis en voor niets. Dat geeft werk, werk wat niet betaald word en waar ze na 1 jaar ook niet aan zullen verdienen. Veel domeinen worden aangevraagd met valse persoonsgegevens, dus die worden zoizo niet verlengd. Daarnaast worden ze zoizo niet stilzwijgend verlengt denk ik. Maar goed, leuke aktie idd waarbij 100.000 domeinen gekaapt worden door jan en alleman en .be (het was al een ondergeschoven kindje) nu vervuilt wordt met de meeste rare en ontoepasselijke domeinnamen :+ Mij niet getreurd overigens, vind het alleen niet de meest verstandige aktie.

.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik heb er ook maar eentje aangevraagd: www.aleikbengeenbelg.be :P alleen vraag ik me af of ik ooit een website er aan zal hangen :D

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dan is mijn www.meukee.be helemaal de bomb :)
Alleen CheapAss wil me mijn logingegevens niet geven :(...
Ik heb gelukkig ook nog www.waameukee.be :P

• SolidSoul
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 10:48
AW_Bos schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:36:
Dan is mijn www.meukee.be helemaal de bomb :)
Alleen CheapAss wil me mijn logingegevens niet geven :(...
Ik heb gelukkig ook nog www.waameukee.be :P
he AW_Bos, hoe verwijs je www.waameukee.be naar die pagina die je erop hebt staan (http://www.jongerenplace.nl/meuck/meukee.html)

Ik kom er maar niet achter 8)7

Verwijderd

idem voor www.tisvoorniets.be
50mb space + 2gb/mnd traffic + sql & ftp

lang leve mijn c@nnabis.be & m@rihuana.be & www.trillian.be :-D

hopelijk willen de eigenaars van trillian (cerulean studios ofzo) hem ooit eens overkopen voor wat extra drinkgeld :) Kheb wel gelezen dat je daardoor in de problemen kunt komen ivm copyright, maar trillian.com bestaat ook en is van een of ander reclamebedrijfje en ik verwacht dat ze eerst hen zullen aanklagen.
Iemand tips over domeinnamen verkopen?

• Stewie!
  • Laatst online: 22:29

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:53:
Iemand tips over domeinnamen verkopen?
Iemand tips over de actie voorwaarden lezen?

Domeinen registreren (voor nop) en verkopen is een overtreding van de actievoorwaarden. Gevolg: je domein wordt gedropt :)

[ Voor 43% gewijzigd door Stewie! op 08-11-2005 14:57 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Jamaar je kan ook (indien er interesse voor is) je domeinnaam verwijderen van deze dienst en ergens registreren bij een andere firma waar je wel voor moet betalen (zo goedkoop mogelijk) en daarna verkopen aan zij die de domeinnaam willen kopen.....

Verwijderd

Het gaat hier inderdaad om een actie van DNS, de verening die in Belgie domeinnamen uitdeelt.
En het is een gelijkaardige actie zoals die met de .info's van vorig jaar.

Er zijn niet echt addertjes aangezien de domeinen volgend jaar niet stilzwijgend verlengd mogen worden...

Domeinen die *onrechtmatig of met doel op verkoop gerged worden kunnen inderdaad gedropt worden

* onrechtmatig: verkeerde contactgegeven e.d.

Verwijderd

http://www.vdgraaf.info/dns_sheet_nl.pdf

Hier de voorwaarden die DNS.BE aan haar providers heeft gegeven. Ze moeten dus echt meedoen met de actie om daadwerkelijk korting te krijgen.

Verwijderd

Er zit dus geen addertje onder het gras.. ?
dus geen rekening na 1 jaar ofzo?
dus ik kan zegmaar gewoon neppe gegevens invullen van adres enzo

Verwijderd

Er zitten geen adders onder het gras, maar ze hopen dat je na een jaar je domeinnaam nog wilt houden. Je kunt eenvoudig en vaak kostenloos naar een andere provider verhuizen, dus als je de domeinnaam houdt zit je nog niet aan b.v. doemee.be vast. De domeinnaam wordt gewoon op je eigen naam geregistreerd. Op een gedeelte van de bestellingen verdienen ze dus helemaal niets omdat die na een jaar opzeggen, maar ze hopen dat genoeg mensen tevreden zijn en hun site na een jaar bij hen willen houden.

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb een vraag,bij gratisbe.be staat dat je een nameserver voor een domein meot invullen,ik heb alleen en url waarnaar de site moet forwarden,is dat ook goed en moet ik dat daar invullen?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:De domeinnaam wordt gewoon op je eigen naam geregistreerd.
En hier moet je dus mee oppassen, dit is in het verleden (of en hoe vaak het nu nog steeds gebeurt weet ik niet) vaak fout/frauduleus gegaan: de provider registreerde het domein VOOR de klant, maar OP zijn eigen naam. Op het moment dat de klant het domein weg wil verhuizen, kan dat niet omdat hij niet de eigenaar zoals bekend bij SIDN/DNS BE/... is, en heeft hij dus geen enkel recht.

Dit is dus zeker iets dat je na moet gaan op het moment dat je een domein registreert! Voorkomt een hoop eventuele narigheid achteraf...

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

the_joen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:16:
ik heb een vraag,bij gratisbe.be staat dat je een nameserver voor een domein meot invullen,ik heb alleen en url waarnaar de site moet forwarden,is dat ook goed en moet ik dat daar invullen?
Nee dat is wat anders.
Neem gewoon even contact op met gratisbe.be? Daar zijn ze voor

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
the_joen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:16:
Volgens mij is dat juist niet zo? Als ik de FAQ van gratis.be erbij pak, staat daar:
Nameservers worden standaard ingevuld op de Besite nameservers
In diezelfde FAQ staat trouwens dat je bij het bestellen ook een domein kan opgeven waarnaartoe geforward moet worden.

Ik weet trouwens niet waar jij kijkt, maar als ik de bestelprocedure doorloop, kom ik nergens nameservers tegen en wel ergens een redirect-URL...

[edit]
Ehh... ik ben nu de gelukkige eigenaar van dfssdfsdfsd.be??? Gewoon wat crap ingevuld om een reply te schrijven, en het is gewoon gelukt. Gaaf :P
Creating licensee ... Licensee succesfully created !

Registering domain name dfssdfsdfsd.be ...
Checking if domainname dfssdfsdfsd.be is still available ...
The domainname is available.. Continuing..
Registering domain name ...
Domainname dfssdfsdfsd.be was succesfully registered.
Creating mailbox asddas@dfssdfsdfsd.be ...
Mailbox was succesfully created.
Configuring url forward ...
Url forward was succesfully configured.

Bedankt dat je gebruik maakte van onze website www.gratis.be.
Je ontvangt zo dadelijk een e-mail met de nodige gegevens.

Vriendelijke groeten,
Het Besite Team
Hehe...

[ Voor 33% gewijzigd door sjroorda op 11-11-2005 17:28 ]

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
eeeh, doe ik iets fout of..... :?

ik neem een domein,vraag het aan, log in op mijn account en zie 2 vakjes voor 2 optionele nameservers om het domein te registreren,waar moet ik nu heen om die forwardings url te geven..?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

the_joen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:04:
eeeh, doe ik iets fout of..... :?

ik neem een domein,vraag het aan, log in op mijn account en zie 2 vakjes voor 2 optionele nameservers om het domein te registreren,waar moet ik nu heen om die forwardings url te geven..?
DaMorpheus schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:22:
[...]

Nee dat is wat anders.
Neem gewoon even contact op met gratisbe.be? Daar zijn ze voor
Probeer het eens :?

Pagina: 1