Toon posts:

geen verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een probleem:
ik heb tele 2 adsl meet een speedtouch 510 modem, daarachter een belkin wireles router waaraan 1 pc bedraad is gekoppeld en een laptop wireles.
router heeft 192.168.2.1 en de pc 192.168.2.2 laptop 192.168.2.3 en allemaal 255.255.255.0 als subnet.
werkt perfect, totdat ik vanmiddag geen internetverbinding had.
op de router knippert het internet ledje, de modem heeft alle ledjes aan zoals gewoonlijk, alleen de led van de uitgang knippert af en toe 2 keer uit, weet achteraf niet of ie dat altijd doet.
ik kan de router pingen (andere pc's niet) en op de router zijn ip staat dat internet niet connected is.

ik heb vaste en toegewezen ip's geprobeerd maar dat hielp niets.
als ik alle ip's 192.168.1.x maakte hielp het ook niet.
en als ik de router er tussen weg haal en direct naar de pc koppel krijg ik geen ip en geen verbinding van tele 2.
ook de hele zooi opnieuw instaleren hielp niets

ik heb geen idee wat dit is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 20:06 ]

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-04 14:40
een storing bij tele 2 misschien?
of een kapotte modem?

en wat bedoel je kan de pc's niet pingen? bedoel je daarmee de pc's onderling?
In dat geval moet je misschien eens naar je router gaan kijken?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

router uitzetten, modem uitzetten, modem aanzetten, router aanzetten en dan nog eens proberen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

On_E

Housemusic

Heb op dit moment exact hetzelfde, alleen dan bij Casema, i-net vloog er gisteravond rond 8en uit, en sindsdien krijg ik geen IP adres meer toegewezen is er te lezen bij de netwerk-connectie.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Verwijderd

Topicstarter
ik ben na 2 uur prutsen koffie gaan drinken ;) daarna heb in de meterkast de stekkertjes eropnieuw ingedaan en het werkt n uweer.

weet niet of het nu door een storing of door loszittende stekkertjes gekomen is.
in elk geval allemaal bedankt.