Toon posts:

[XP] Bestanden van DC++ gedownload zijn nog in use*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voordat er meteen gezegd wordt dat deze posting niet hier thuis hoort, ik heb ook al vragen lopen op het forum van DC++

Ik gebruik mijn G:/schijf om files te sharen via DC++. Waarbij ik de gedownloade files hetzij direct op G parkeer, hetzij direct een submapje plaats. Nu wil het gebeuren dat de files die direct op G komen NIET meer verwijderd/geknipt/verplaatst kunnen worden. Windows geeft de melding dat de betreffende file nog steeds in gebruik is door een programma. Dat kunnen in mijn ogen maar 2 programma's zijn ; Windows Verkenner en DC++. De eerste zou het probleem niet moeten zijn, de tweede is het vermoedelijk ook niet, daar dit probleem zich ook voordoet als DC++ niet actief is, maar ook omdat de files die rechtstreeks in de submappen terecht komen WEL gewoon verplaatst etc kunnen worden.
Eerst dacht ik dat het kwam door een crash tijdens het downloaden en dat de windows daarom dacht dat er nog een link active was, maar ook na meerdere keren opstarten is het probleem er nog steeds. met elk bestand wat er bij komt wordt Verkenner ook steeds langzamer, en wel dusdanig dat ik ondertussen G: al een keer geformatteerd heb om alle "banden" te verbreken.
Dat heeft het probleem echter niet verholpen, want het eerste bestand staat er al weer en kan niet vewijderd worden.
Ik heb een Process Manager laten draaien maar daar verschenen geen gekke dingen op. Ook Taakbeheer gaf geen gekke dingen aan.

Wie o wie heeft enig idee wat dit kan zijn?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kan met command ook dingen moven. Wat je dus kan proberen is eerst een command window opstarten, dan explorer killen en dan proberen te moven met command. Als explorer degene is die 'm 'gebruikt' dan zou je ze zo moeten kunnen moven.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28
Gaat het hier om avi's?

dan is het windows:

To solve this problem all you have to do is the following:

1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

To correct the misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property queries on these files.
This will not effect your ability to play files, get file attributes, or even view thumbnails.
I really think Microsoft is trying to make sure people only use mpeg

Verdwijnen de files niet uit de dc-queue, dan is het een fout van DC++. DC++ denkt dan dat ze nog niet compleet zijn. Installeer een nieuwere versie van DC++ en het is opgelost...

[ Voor 3% gewijzigd door L.N. op 31-10-2005 19:52 ]

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
voor zoiets gebruik ik altijd dit:
http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

kan je bij 'search handle' kijken welk proces welke file in gebruik heeft. is altijd erg handig :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:42:
Ik gebruik mijn G:/schijf om files te sharen via DC++.
Ik hoop maar dat het geen illegale files zijn, dat is hier namelijk verboden...
Modbreak:als je verder niks toe te voegen hebt is reageren niet zo zinvol ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 01-11-2005 00:20 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57
zijn die files niet gewoon nog aan het hashen??? Of geldt het ook bij kleine files? Komen je files rechtstreeks op G of staat je incomplete-folder op een andere schijf/partitie?

Helpt het als je dc uitzet :P Lijkt mij nl. de handigste manier van testen of het aan dc ligt...

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Ik heb een dergelijk probleem ook een keer gehad met dc++
Dc++ dacht inderdaad dat bestanden nog niet klaar waren (terwijl ze al niet meer in de download queue stonden) en dus waren ze nog steeds in gebruik.
Dat was volgens mij met een versie van het programma die ik al niet meer gebruik, dus ik zou even upgraden en kijken of het probleem dan nog bestaat.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Verwijderd

Topicstarter
whoa! hoop reacties! mooi mooi mooi

de aangedragen windows oplossing zal ik vanavond ff proberen.
Het gaat inderdaad om avi-bestanden, die compleet opgehaald zijn en ze staan bij dc++ niet meer in de queue.
Nu heb de standaard downloaddirectory bij DC++ veranderd in een submap en als proef een klein avi-bestandje gedownload en die kan ik dus wel knippen, verplaatsen en deleten. Voor de toekomst de instelling zo maar laten staan. tis mij toch om het even waar die file binnenkomt.

nu nog de achtergebleven bestanden zien te deleten. overigens heb ik Process Manager al laten draaien en die trof geen dc++ gerelateerde prorgamma's aan.....sterker nog, ik zag er verders ook geen rare dingen in, maar nu ben ik ook geen windows expert.

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Niet om je te pesten, maar dat het nu toevallig bij 1 avi-bestand wel goed gaat, zegt niet zoveel hoor. ;)

Het probleem dat ik had deed zich ook niet elke keer voor; nogal onvoorspelbaar.
Dus het kan zijn dat het een volgende keer weer terugkomt en (als het hetzelfde probleem is als bij mij) dat je alsnog ff moet updaten.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

sephyr,

Reageer nog even op de vraag van sanfranjake - ik zou dat graag in je topic titel willen zetten (die sowieso al heel weinig zegt over je eigenlijke probleem) :)

Verwijderd

Topicstarter
nou, zojuist de oplossing los gelaten van Luuknouwen, opnieuw opgestart et voila! ik kon naar hartelust deleten en verplaatsen.
ik zal de aantekeningen bewaren just in case het probleem zich binnenkort weer voordoet.

overigens : windows XP Pro versie 2002.

thnx voor de hulp!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even XP in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Neem die nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1