Toon posts:

Defecte notebook na vijf weken nog bij verkoper; wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een notebook besteld. Deze zou ik vanaf 16 september op kunnen halen. Toen ik 16 september bij de winkel (pc-shop van de Universiteit van Tilburg) kwam, bleek dat de leverancing van de notebook een week vertraging op had gelopen. Op 23 september kon ik de notebook eindelijk ophalen.

Toen ik het apparaat voor het eerste keer opstartte (om te registreren) leek het apparaat het goed te doen. Echter toen ik de notebook vlak na de registratie nogeens opstartte verscheen er een scherm met de tekst dat er een BIOS-update nodig was, en dat ik daarvoor terug naar de verkoper moest gaan.

Zo gezegd zo gedaan. Op 26 september bracht ik de notebook terug naar de verkoper. Sindsdien ben ik een paar keer terug naar de verkoper gegaan om te vragen wanneer ik mijn notebook terugkreeg. Inmiddels zijn er al 5 weken verstreken, maar van mijn notebook ontbreekt ieder spoor.

Vandaar dat ik hier een klacht tegen in wil dienen. Nu is mijn vraag wat voor een rechten ik in deze situatie heb? Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van deze vraag. Ook andere adviezen zijn uiteraard van harte welkom.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Staat de laptop nog bij de verkoper of is ze naar de fabriek van het merk gestuurd?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn vriendin is ook al aan der tweede notebook toe. De eerste gaf regelmatig blauwe schermen. Notebook compleet vervangen na 3 weken en de nieuwe heeft precies hetzelfde probleem. Na een half uur ging het al mis en er was nog niks op geinstalleerd.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 22:41

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als ik me niet vergis geldt er zoiets als ' een redelijke periode waarin de leverancier het euvel dient te verhelpen' in de regel is dit max. 30 dagen. Aangezien er 5 weken vergaan zijn is het wellicht een aanrader om de winkel een aangetekende brief te bezorgen met daarin een harde termijn van levering als een formele herrinering aan wat is overeengekomen. Kan of wil de winkelier hier niet aan voldoen dan stel je hem in gebreke en vorder je het aankoop bedrag van laptop terug. De reden voor de vordering is dat de laptop niet voldoet aan de minimaal gestelde eis (en dat is werken) en dat zowel winkelier als leverancier in alle redelijkheid de kans hebben gehad om het euvel te verhelpen.

Als ik me niet vergis kun je bij http://www.staiksterk.nl/ wat vinden mbt zulke problemen waar je nu last van hebt.

Sterkte

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Overigens, mijn vriendin werd 2x met een kluitje in het riet gestuurd tot ik haar (als automatiseringsbedrijf) een brief mee gaf waarin stond dat hun diagnose al twee keer nergens op sloeg.

Ik heb haar die laptop daar laten kopen zodat ze snel terecht kon op de uni en haar software er al compleet bij zou zitten. Nou, de derde keer wilden ze haar weer afpoeieren maar toen ze boos werd had ze een week erna een nieuwe laptop.

Maw: afbreken die tent dan kan het ineens wel. Helaas maar waar.

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:44:
Staat de laptop nog bij de verkoper of is ze naar de fabriek van het merk gestuurd?
De laptop is naar de fabriek van het merk (Fujitsu Siemens) gestuurd.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Ha Jochem, goed je geregistreerd te zien op GoT!

Valt dit eigenlijk niet onder de categorie DOA en is het dan niet normaal dat je een nieuw exemplaar krijgt. Zelf ken ik ook veel mensen die een laptop van Fujitsu-Siemens hebben gekocht maar die hebben ook vaak problemen. In ieder geval hoop ik dat de universiteit volgend jaar niet meer met siemens in zee gaat als ik dit zo hoor.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Vraag eens of je Jan of Michel mag spreken. Met Name Jan kan je goed helpen.

Ja ik heb op de Uni rond gelopen als medewerker van van een stichting

[ Voor 33% gewijzigd door ge-flopt op 01-11-2005 11:28 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
EN nog iets gehoord over de Laptop?
Pagina: 1