PS2 poort werkt niet meer. Oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Bij een wat oudere pc van iemand die ik ken, werkt z'n keyboard ps2 poort niet meer. We hebben 2 keyboards geprobeerd, die wel op een andere pc werken. De lampjes gaan even aan bij het opstarten, maar vervolgens geeft de BIOS dan een foutmelding dat er geen keyboard gedetecteerd is.
Het gaat om een P2 333 mhz systeem.
(mogelijke) oplossingen:
- USB keyboard
- PCI kaart met ps2 aansluitingen.

Zijn deze oplossingen mogelijk, zou het werken?
Ik kan eventueel ook het moederbord vervangen, maar dan moet ik wel zo'n moederbordje ergens op de kop weten te tikken, dus als het ff kan, wil ik niet voor die oplossing gaan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ben je een beetje handig met een soldeerbout? Dan zou je ook de PS/2 poorten ervanaf kunnen solderen en er nieuwe op kunnen zetten. USB keyboard is ook een oplossing, maar bedenk wel dat zo'n oude plank nog niets heeft dat op USB legacy lijkt, dus in je bios komen gaat je waarschijnlijk niet lukken en zeker als je nog gebruik maakt van win9x kan het zo zijn dat dit ook niet echt lekker werkt.

PCI kaart met PS/2 aansluitingen zou kunnen, maar om eerlijk te zijn heb ik die nog nooit gezien.

Heb je het keyboard al eens getest op de 2e PS/2 poort'? Soms kun je die dingen nog wel eens omwisselen. Dan kun je beter een USB muis pakken, gezien je dan wel gewoon in de bios kan komen en dat soort dingen.

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11-2025
Terw_Dan schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:29:
Heb je het keyboard al eens getest op de 2e PS/2 poort'? Soms kun je die dingen nog wel eens omwisselen. Dan kun je beter een USB muis pakken, gezien je dan wel gewoon in de bios kan komen en dat soort dingen.
Helaas niet echt handig met soldeerbout ;)
Ja, 2e PS/2 poort deed het ook niet helaas.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JvdS schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:39:
[...]

Helaas niet echt handig met soldeerbout ;)
Ja, 2e PS/2 poort deed het ook niet helaas.
Tja, dan zou ik neigen naar mobo vervangen. Een P2 333 kun je al prima draaien op een intel LX plank die je voor iets van 5 euro kan vinden (als ze al niet graits weggeggeven worden).