Hoi, ik heb hier een pentium 4 (wilamette) 1.8Ghz @ 2Ghz en een Amd Athlon XP 2000+ beide pc´s hebben bijna dezelfde specificaties. En nou wou ik graag weten welke nou de snelste was, ik heb hiervoor 3dmark 2003 gebruikt. Ik heb beide pc´s als volgt getest.
pc1:
Amd Athlon XP 2000+
768 MB Ram
Geforce 6600 GT 128 mb
Windows xp pro
pc chips mobo
Pc2:
Intel pentium 4 (wilamette) 1.8Ghz@2ghz
Geforce 6600 GT 128 mb
Windows xp pro
pc chips mobo
Zoals je ziet zijn beide pc´s haast identiek. Met de AMD haal ik 6954 puntjes in 3dmark en met de Pentium haal ik 6938 puntjes. Ik ben hier zeer verbaasd over, want na mijn weten hoort de AMD veel sneller te zijn. Mede omdat ik hier dus de willamette versie heb van de pentium 4 en dat is dus de slome versie (heb een topic gelezen waar ze beweren dat deze vergelijkbaar is met een duron op dezelfde klok snelheid, en dat te weten dat ik een Athlon XP heb). Moet ik 3dmark volgen, of gewoon toch de AMD gebruiken, voor met name gamen. Alvast bedankt
pc1:
Amd Athlon XP 2000+
768 MB Ram
Geforce 6600 GT 128 mb
Windows xp pro
pc chips mobo
Pc2:
Intel pentium 4 (wilamette) 1.8Ghz@2ghz
Geforce 6600 GT 128 mb
Windows xp pro
pc chips mobo
Zoals je ziet zijn beide pc´s haast identiek. Met de AMD haal ik 6954 puntjes in 3dmark en met de Pentium haal ik 6938 puntjes. Ik ben hier zeer verbaasd over, want na mijn weten hoort de AMD veel sneller te zijn. Mede omdat ik hier dus de willamette versie heb van de pentium 4 en dat is dus de slome versie (heb een topic gelezen waar ze beweren dat deze vergelijkbaar is met een duron op dezelfde klok snelheid, en dat te weten dat ik een Athlon XP heb). Moet ik 3dmark volgen, of gewoon toch de AMD gebruiken, voor met name gamen. Alvast bedankt
Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT