Toon posts:

486SX/33 Socket 2 -- Hoe in de socket???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq DeskPro XE 450 staan. Ik had hem uit nieuwsgierigheid eens open gehaald. Toen ik de CPU (nix actieve koeling! Een heatsinkje, kleiner dan dat van een GeForce MX!) uit de socket haalde, merkte ik dat je hem er op 4 manieren kunt insteken! Zonder te forceren ofzo, hij valt er gewoon in. Dus ik stak hem terug op de manier waarvan ik dacht dat het zo hoorde. PC boot niet meer.
Hoe moet het?

Verwijderd

check abgcomputers.nl ff. als je daar nix kan finde, mail het dan ff naar ze en vertel je probleem

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Even uit mijn hoofd. Er is toch een hoekje af van één van de hoeken, of er zit een stipje op ? Op de socket zit daar volgens mij dan ook geen gaatje...

't is al een tijdje terug dus ik kan me vergissen ;)

Volgens mij doet hij het gewoon niet als je hem er verkeerd insteekt.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

zit als het goed is een pin 1 markering op de cpu en de socket.

Verwijderd

Probeer alle vier de mogelijkheden eens uit en vergeet niet het hendeltje dicht te doen. :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de aanduidingen gevonden.
Op de juiste manier erin gestoken. Doet nix. Is al het tweede mobo op een maand tijd dat ik vakkundig uit roulatie haal! Het is een gave.
Iemand een 486DX2/50? (had me vergist).
Ik denk dat ik er een mooie sleutelhanger van maak.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je hem dr wel goed ingedrukt.. die 486 hadden meestal nog niet zo'n hendeltje dus moet je ze dr heel hard indrukken.. ik had laatst ook mn ouwe 486 es geprobeerd en hij deed helemaal niks.. cpu zat niet helemaal vast |:(

maar als je de cpu dr al fout in hebt gehad kan ie misschien wel kapot zijn, iets doorgefikt ofzo..

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:17

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Hmm in mijn 486 zit ook een uitsparing zodat ie maar op 1 manier erin kan. Die 486-ers zijn wel bakbeesten die best tegen een stootje kunnen. Ik heb die voeding connectors eens verkeerdom aangesloten, en na veel gepiep maar es omgedraaid in de juiste positie. En daarna gewoon weer starten :)
Pagina: 1