[XP]Laptop ziet geen wireless netwerken meer

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb het nu al een aantal keren meegemaakt, ook op gewoon desktop pc's, dat wireless kaartjes het niet meer lukt om draadloze netwerken (op verschillende locaties) te vinden. Zodra ik dan het pci kaartje in ander slot doe, of de pc formatteer, dan werkt het meestal wel weer.

Nu heb ik hier een laptop met het zelfde probleem. Nu heb ik eigelijk weinig zin om deez laptop te gaan formatteren, maar het lijkt erop dat het een "bekend" softwarematig probleem is.

Uit/inschakelen heeft geen nu, drivers upgraden ook niet.

Acer TracelMate 4001WLMi (intel P-M 715, 1.5ghz 2MB, 512MB, ati 9700 Moblie, 60GB)

Iemand ook ervaring met deze problemen of een oplossing hiervoor ?

Of wordt het waarschijnlijk toch weer formatteren :Z

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Het was de knop aan de voorkant, die de wireless in of uitschakelt. :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:31:
Het was de knop aan de voorkant, die de wireless in of uitschakelt. :)
Leuk als je je eigen problemen ziet en oplossing maakt. Daar leer je tenslotte van! Maar jouw probleem komt veel vaker voor en het is niet echt een probleem. Het is meer een domme fout, waar je eigenlijk zelf niks aan kan doen, maar achteraf denkt:"Wat stom van mij"! |:(

Ik heb het al heel vaak tegen mensen gezegd als ze aan mij vroegen waarom ze geen Wireless verbinding kunnen maken. Ik werk zelf elke dag wireless met de laptop op mijn werk, dus ik maak die vergissing zelf niet (meer). Bij de meeste laptops met ingebouwde wireless card zit de knop ON-OFF inderdaad aan de voorkant. Als die knop op ON staat en het wireless doet het nog niet, dan kan het zijn dat het wireless kaartje in de configuratie uitgeschakeld is.(netwerkverbindingen of apparaatbeheer)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Nu komt het ook wel eens voor bij desktop pc's, maar dan is het niet een fout waarvan men achteraf denkt "wat dom". Meestal is zijn het pc's met sp1 erop. Ik dacht dat het hier ook het geval was, maar idd.. weer wat geleerd :+

4015Wp west (Dordrecht)