Ik wilde mijn oude Seagate Barracuda 7200.7 120GB (UATA/100) vervangen door een 200GB versie van hetzelfde model. Ik krijg hem alleen niet bootable.
Na eerst een hoop andere dingen te hebben geprobeerd, lukt het zelfs niet als ik geen partities maak.
Dus wat ik uiteindelijk gedaan heb:
1. In WinXP setup alle partities verwijderen,
2. In de niet-gepartitioneerde ruimte XP installeren
3. NTFS (niet snel) kiezen als hij zegt dat t eerst geformatteerd moet worden
4. WinXP wordt geinstalleerd, maar schijf is daarna nog steeds niet bootable ?!
Dit terwijl de 120GB precies hetzelfde model is, de master/slave jumper er hetzelfde inzit (gewoon cable select) en ik hem uiteindelijk ook op precies dezelfde IDE-kabel-plek heb gezet..
Ik heb de voedingconnector voor m'n floppydisk nodig voor m'n videokaart, dus ik kan ook niet ff makkelijk fdisk /mbr doen. Bovendien zou het niet uit moeten maken omdat een WinXP setup in een niet gepartitioneerde ruimte zelf een Master Boot Record aan zou moeten maken toch?
Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?
edit:
Ohja, wat me ook opvalt is dat als ik ze er allebei in stop hij de 120gb gewoon als LBA ziet en de 200gb als CHS (?!) bij dat weergavetje onder de IRQ's. Als ik van m'n 120GB disk boot kan ik m'n 200GB disk overigens gewoon gebruiken (alleen wil ik die 120GB er uiteindelijk uithalen)
Na eerst een hoop andere dingen te hebben geprobeerd, lukt het zelfs niet als ik geen partities maak.
Dus wat ik uiteindelijk gedaan heb:
1. In WinXP setup alle partities verwijderen,
2. In de niet-gepartitioneerde ruimte XP installeren
3. NTFS (niet snel) kiezen als hij zegt dat t eerst geformatteerd moet worden
4. WinXP wordt geinstalleerd, maar schijf is daarna nog steeds niet bootable ?!
Dit terwijl de 120GB precies hetzelfde model is, de master/slave jumper er hetzelfde inzit (gewoon cable select) en ik hem uiteindelijk ook op precies dezelfde IDE-kabel-plek heb gezet..
Ik heb de voedingconnector voor m'n floppydisk nodig voor m'n videokaart, dus ik kan ook niet ff makkelijk fdisk /mbr doen. Bovendien zou het niet uit moeten maken omdat een WinXP setup in een niet gepartitioneerde ruimte zelf een Master Boot Record aan zou moeten maken toch?
Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?
edit:
Ohja, wat me ook opvalt is dat als ik ze er allebei in stop hij de 120gb gewoon als LBA ziet en de 200gb als CHS (?!) bij dat weergavetje onder de IRQ's. Als ik van m'n 120GB disk boot kan ik m'n 200GB disk overigens gewoon gebruiken (alleen wil ik die 120GB er uiteindelijk uithalen)
[ Voor 13% gewijzigd door Masterdam op 31-10-2005 18:23 . Reden: was wat vergeten ]