[Wireless] Internet = sneller als laptop aanstaat.

Pagina: 1
Acties:

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 15:25

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
ik heb al een ruimte tijd last van een ontzettend langzame internet verbinding.
Wij hebben het Chello Classic abbo maar ik kom nooit boven de 80 kb/s uit met downloaden. Terwijl mijn theoretisch maximum rond de 500 kb/s moet liggen.

Af en toe heb ik dagen dat ik wel gewoon de volle verbinding kan benutten, maar dat gebeurt niet vaak.

Nou kwam ik net tot de conclusie dat het aan mijn laptop ligt dat ik snel kan internetten.

mijn computers

PC1 = Mijn werkstation [AMD 1800+, ECS K7S5A, 11 MBPS belkin wireless kaart]
PC2 = Ouders werkstation [AMD 1800+, ECS K7S5A PRO, 11 MBPS belkin wireless kaart]
PC3 = Mijn laptop [Dell inspiron 510m, Intel Pro 2100 wirelesscard]

Alle 3 computers zijn via de wireless router [Belkin F5D7230-4].

Zie hieronder 2 verschillende testresultaten, met laptop via wireless verbonden, en een zonder laptop verbonden

Testresult met laptop verbonden via router. getest op PC1

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Oct 31 2005 om 18:04:13 UTC+0100)

Download : 319.4 KByte/sec
Upload : 111.1 KByte/sec
Connection : 1255.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

Vervolgens schakel ik de draadloze verbinding uit van de laptop, en probeer ik op PC1 weer de speedtest.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Oct 31 2005 om 18:04:56 UTC+0100)

Download : 82.6 KByte/sec
Upload : 100.8 KByte/sec
Connection : 1220.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Heeft misschien iemand een idee hoe dit mogelijk is?

Edit:

Wat ik al gedaan heb,
  • Wireless channel veranderd
  • SSID op hide gezet
  • Wireless mode veranderd (AUTO, ONLY, LRS, OFF)
  • 64bit WEP-Encriptie uitgezet
  • Router fysiek verplaatst
En dit had allemaal geen baat

[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 31-10-2005 18:35 . Reden: Wat ik al heb gedaan ]

13:37

Verwijderd

Misschien kun je eens proberen om de draadloze verbindingssnelheid op 2 of 5,5 mbs te zetten.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56
Probeer ook eens of onderling dataverkeer last heeft van het al dan niet inschakelen van de laptop. Heb je hierbij ook last, dan weet je zeker dat je het in je lokale netwerk moet zoeken.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Ik heb even wat andere dingen geprobeerd

Bestanden overhalen, van PC1 naar PC2
Laptop Verbonden
Onder 30 seconden
Laptop Niet-verbonden
Rond de 4 minuten

FTP - SmartFTP van ftp(dot)xs4all(dot)nl

Laptop verbonden
480 kb/s
Laptop Niet-verbonden
88 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 01-11-2005 00:22 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

Raar verhaal, maar ligt dus duidelijk aan je router.

Probeer eens een firmware update ofzo te vinden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Hoe steekt je netwerk verder in elkaar? Het is een merkwaardig probleem. Misschien inderdaad, zoals hierboven, een probleem met de router.
Werk je met vaste IP's per PC, of laat je die uitgeven door de router? Misschien kun je de DHCP in de router uitschakelen? Een reset naar factory defaults kan helpen, en een recente firmware is ook een goed idee.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Welke beveiliging gebruik je?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
64 Bits Wep-Encryptie

Ik moet zo naar school toe, maar zal eens proberen wat er gebeurd als ik de factory defaults weer terug zet. Wie weet.

Gister even geprobeerd of het met ip settings te maken had. Had de dhcp server uitgezet, en vaste IP's ingesteld. Maar hierbij ook geen verandering.

Zal vanmiddag even naar die default settings kijken. Anders stuur ik de router denk ik maar terug naar mijn computerboer

edit:
Volgens mijn webinterface gebruik de meest recente firmware. Dus daar moet het ook niet aan kunnen liggen

[ Voor 10% gewijzigd door Nibbz op 01-11-2005 07:21 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
Het enige wat me opvalt:
- de router kan zowel 54Mb als 11Mb
- de pc's en laptop alleen 11Mb (heb je de snelheid al eens vastgezet? op 802.11b)

Misschien heeft de laptop een voorkeurskanaal waarop minder storing zit. Kijk eens welk channel gebruikt wordt met en zonder laptop.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
paulhekje schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 07:44:
Het enige wat me opvalt:
- de router kan zowel 54Mb als 11Mb
- de pc's en laptop alleen 11Mb (heb je de snelheid al eens vastgezet? op 802.11b)

Misschien heeft de laptop een voorkeurskanaal waarop minder storing zit. Kijk eens welk channel gebruikt wordt met en zonder laptop.
Channel waar ik op zit is op dit momemt 11. Heb het al geprobeerd te veranderen naar 6 en 7 maar dit had geen effect. En in mijn router is de enige optie om mijn wirelessmode te veranderen naar 54G-Auto, 54G-Only, 54G-LRS en OFF. Dus geen mogelijkheid om 11mbs of 11B in te stellen.

802.11b en 802.11g zouden toch gewoon vlekkeloos met elkaar samen moeten werken?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Ja die werken wel samen, maar het kan zijn dat de computer/laptop met 802.11g de snelheid wegtrekt van de computer/laptop met 802.11b. Dit is bij jou niet het geval omdat je nix hebt met een 802.11g NIC.

Probeer alle beveiliging en alles eens uit te zetten. Dus alleen verbinding met internet maken.

Hoe is het dataverkeer tussen de Pc's en laptop?

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
My-life schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:16:
Ja die werken wel samen, maar het kan zijn dat de computer/laptop met 802.11g de snelheid wegtrekt van de computer/laptop met 802.11b. Dit is bij jou niet het geval omdat je nix hebt met een 802.11g NIC.

Probeer alle beveiliging en alles eens uit te zetten. Dus alleen verbinding met internet maken.

Hoe is het dataverkeer tussen de Pc's en laptop?
Kijk maar naar mijn 2de post in dit topic. Heb wat overgehaalt van pc1 naar pc2. Dat ging ook sneller met laptop verbonden. Dus het hele netwerk wordt er sneller van.(van PC1 of PC2 naar laptop (PC3) gaat gewoon snel)

En de beveiligingen had ik al uitgezet... geen effect

[ Voor 5% gewijzigd door Nibbz op 01-11-2005 12:29 ]

Verwijderd

Heb je ergens load-balancing aanstaan? Zo ja, zet deze eens uit.. Op je NIC is dat in het NL taakverdeling.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Zover ik weet ondersteund mijn router niet eens load-balacing. In het webinterface kom ik dit iig niet tegen. Ik ga nu zo proberen de factory defaults terug te zetten. Kijken of dat enig effect heeft.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Zojuist de factory defaults geladen. Alles aan beveiliging uit laten staan. Weer een paar testjes gedaan. Maar er is nogsteeds geen verbetering.
Terug naar de computerboer en een nieuwe vragen? (belkin met levenslange garantie)

Verwijderd

Nibbz schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:16:
Zover ik weet ondersteund mijn router niet eens load-balacing. In het webinterface kom ik dit iig niet tegen. Ik ga nu zo proberen de factory defaults terug te zetten. Kijken of dat enig effect heeft.
Ik bedoelde de load balancing op je NICs op alle pc's.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:57:
[...]

Ik bedoelde de load balancing op je NICs op alle pc's.
Owkee, dat kan ik dan nog even nakijken. Alleen taakverdeling... waar kan ik dat vinden. In de netwerk ultility van belkin, of in de eigenschappen van de netwerkkaart en dan "Geavanceerd"?

Pagina: 1