Goedkope manier Hi-8 bandjes capturen?

Pagina: 1
Acties:

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 16:32

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Ik heb twee Sony TVR-145E camera's, dit zijn camera's die opnemen op Hi8 bandjes.
Maar het probleem met die camera's is dat de firewire aansluiting heel slecht is. Tenminste, daar lijkt het op. Ik heb namelijk al meerdere firewire-kabels/kaarten geprobeerd, maar elke keer geeft hij hetzelfde resultaat. Als je de kabel een beetje heen-en-weer frut in de aansluiting geeft hij wel signaal door naar de PC. (dit is bij beide camera's)
Hieruit heb ik dus de conclusie getrokken dat het aan de camera's zelf ligt.
Er zit nog wel garantie op, maar ik moet over twee weken beginnen met het capturen van heel veel beelden en heb dan nooit de camera's op tijd terug.

Wat kan ik doen/kopen om toch de Hi-8 bandjes te kunnen capturen. Het liefst d.m.v. firewire.
Zijn er hele goedkope camera's of andere apparaten die hier geschikt voor zijn?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Weet je zeker dat het aan de camera ligt? Zou wel heel toevallig zijn als bij beide camera's de firewire connectoren tegelijk stuk zouden zijn. Je hebt meerdere firewire kabels gebruikt? En wat als je een andere pc gebruikt? Misschien is de pc connector wel brak.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Impry schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:08:maar elke keer geeft hij hetzelfde resultaat.
Wat is het resultaat dan :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Probeer eens of je met Scenalyzer wel goed kan capturen?
http://www.scenalyzer.com/

Dat allebei de camera's hetzelfde defect hebben lijkt mij niet erg waarschijnlijk..

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 16:32

Impry

Rallymedia.nl

Topicstarter
Niets... dat is het juist :P De computer reageert 0,0 op het feit dat ik de Firewire-kabel in de camera plug. Wanneer ik dan een beetje frut hoor ik het XP-dingeltje dat hij nieuwe hardware herkend (namelijk de camera).
Als ik dan aan het capturen ben en ik even een bandje wil verwisselen moet ik dat heel voorzichtig doen zonder het kabeltje te bewegen. Omdat ik anders weer opnieuw kan beginnen, want dan 'ziet' XP de camera niet meer.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook