Toon posts:

[FLASH] createTextField met Alpha

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik graag zou willen, is een dynamisch textveld wat niet anti-aliased is, maar waar ik wel de alpha van kan instellen. Misschien is het gewoon niet mogelijk maar ik kan het altijd nog even proberen...

De situatie is als volgt:

Ik heb een emptyMovieClip gemaakt, en in die movieclip heb ik een textveld gemaakt met createTextField. Welnu, als ik de _alpha property van mijn emptyMovieClip een waarde van bijvoorbeeld 60 geef, dan heeft dat geen effect. Maar dat wist ik al...

Ok, wat ik dus gedaan heb is een font embedden, dat font hangen in een textFormat class, en vervolgens dat textFormat hangen aan mijn textveld. Hierdoor gebruik ik de lettertype outlines, waardoor de alpha wel werkt.

Maar, ik wil graag dat het embedde font niet anti-aliased is. Is dat mogelijk?

NB, ik gebruik Flash 8, die een heel scala aan nieuwe render mogelijkheden heeft, maar volgens mij is dit gewoon nog steeds niet mogelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 18:03 ]

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Een Embeded ofnt niet alieassen kan door custom te kiezen bij anti-alias volgens mij.

Dan kun je ook een font embede naar mijn weten.

[ Voor 83% gewijzigd door Mirrorshade op 31-10-2005 18:36 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

en als je de alpha nu eens aan het textField hangt ? (en idd het font embed)

je gaat trouwens niet dood van de search even te gebruiken ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
en als je de alpha nu eens aan het textField hangt ? (en idd het font embed)
je gaat trouwens niet dood van de search even te gebruiken
Helaas kan ik het antwoord dus niet vinden in de search. Bij vergelijkbare problemen als de mijne is de oplossing altijd om het font te embedden, iets wat ik al wist. Maar, ik wil dus dat dat font niet anti-aliased is. Voor zover ik weet is het niet mogelijk, maar misschien heeft Flash 8 (door nieuwe mogelijkheden wat betreft rendering van fonts) wel een antwoord.

Btw, alpha werkt (ook) niet op een textfield zelf, tenzij je dus een font embed.