Toon posts:

Moederbord ondersteund geen voltmod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn computer overclocken, want ik heb sinds kort waterkoeling (in bestelling). Maar mijn moederbord (Epox 4plai) ondersteund geen vdimm en vcore verhoging. Hij kan zelfs niet 0.3 omhoog. Is er een programma of apparaat waarmee dit wel zou kunnen, of moet je moederbord het perse ondersteunen?
Ik heb wel iets gelezen over ddr-boosters, maar het gaat mij ook om de processor.
Is er een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 18:06 ]

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Je bedoelt dat je de Vcore niet omgoog kan gooien in het BIOS? Probeer dan een ander BIOS of een modded BIOS als je zoiets kan vinden. Anders zul je gaan moeten Vmodden, lang leve google zou ik zeggen ;).

|| Specs || SuperPI 1m

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

Voltage voor het geheugen : vDIMM
Voltage voor de CPU : vCore

Als je het voltage niet kunt verhogen moet je gaan voltmodden. Voordat je gaat voltmodden is het verstandig om je eerst in de materie te verdiepen ;)
Voor het verhogen van de vDIMM is een OCZ DDR Booster een oplossing mits deze compatible is met jouw moederbord :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die is dus niet compatible, jammer, maar het verhogen van die vcore is nou niet echt duidelijk uitgelegd :?, ik wel ff googlen daarvoor...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
^^ Dat verschilt zoovel per mobo(de plaats, niet de techniek :+) dat we daar geen uitleg bij kunnen geven zonder zelf te googlen...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori