Toon posts:

Hulp nodig met zoeken Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik hier een Athlon XP 2200+ op een MSI K7T Turbo heb draaien met 256mb pc133 geheugen. Vind ik de pc toch iets aan de trage kant. Ook is er geen enkele frontpanel aansluiting te bekennen. En mijn Geforce 4 TI 4200 8x AGP draait ook maar op x4.
Ook heb ik hier nog een 512MB PC3200 DDR (Kingston) reepje liggen.

Wat ik dus zoek is het liefst een MSI moederbord (goeie ervaring mee) maakt niet heel veel uit, denk ik.
Die het volgende ondersteunt:
- 8X AGP
- 400MHZ DDR support (Kingston).
- Frontpanel (audio, mic, 1x firewire, 3x usb2of1)
- Athlon XP Throughbred
- Sata
- ata133

Ik kom alleen maar uit op moederborden die geen 512mb ddr 400 ondersteunen of wél ondersteunen maar dan weer geen kingston. Of ik kom uit op moederborden die veel problemen hebben met het herkennen van een 200gb hd.

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
dat zal moeilijk gaan vrees ik. ik denk dat je voor DDR-400 een Athlon64 nodig hebt. Sata van het zelfde, dat komt er maar op vanaf de Athlon64. De rest zal er wel standaard opzitten.

Zelf heb ik een MSI K8N Neo2 Platinum, goed beestje als je MSI wil en AGP wil. Heeft 4 SATA poorten, IDE poort is ATA-133, enz.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 17:15
Asus A7N8X-E Deluxe of vergelijkbaar bord zoek je dus :)

En dat geheugen ondersteuning moet je niet al teveel over nadenken, die lijsten zijn alleen repen die getest zijn door de mobo fabrikanten en er dus ook gegarandeerd kan worden dat die werken. Maar over het algemeen werkt bijna al het geheugen in een wilekeurig mobo

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 08:58

bosaap22

Doing things I'm good at.

MewBie schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:32:
Asus A7N8X-E Deluxe of vergelijkbaar bord zoek je dus :)

En dat geheugen ondersteuning moet je niet al teveel over nadenken, die lijsten zijn alleen repen die getest zijn door de mobo fabrikanten en er dus ook gegarandeerd kan worden dat die werken. Maar over het algemeen werkt bijna al het geheugen in een wilekeurig mobo
Mee eens.... :)

Prima bord.. Erg veel mogelijkheden, zit alles op wat je nodig hebt en kunt er aardig mee overclocken....:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:06:
Omdat ik hier een Athlon XP 2200+ op een MSI K7T Turbo heb draaien met 256mb pc133 geheugen. Vind ik de pc toch iets aan de trage kant. Ook is er geen enkele frontpanel aansluiting te bekennen. En mijn Geforce 4 TI 4200 8x AGP draait ook maar op x4.
Ook heb ik hier nog een 512MB PC3200 DDR (Kingston) reepje liggen.

Wat ik dus zoek is het liefst een MSI moederbord (goeie ervaring mee) maakt niet heel veel uit, denk ik.
Die het volgende ondersteunt:
- 8X AGP
- 400MHZ DDR support (Kingston).
- Frontpanel (audio, mic, 1x firewire, 3x usb2of1)
- Athlon XP Throughbred
- Sata
- ata133

Ik kom alleen maar uit op moederborden die geen 512mb ddr 400 ondersteunen of wél ondersteunen maar dan weer geen kingston. Of ik kom uit op moederborden die veel problemen hebben met het herkennen van een 200gb hd.
Kijk eens naar de Gigabyte GA7N400 serie. Die supporten alles wat je erop wilt hebben (de uitgebreide versies hebben ATA133, ATA133 RAID en S-ATA RAID en zo'n beetje alle frontaansluitingen die je maar zou willen hebben).
Daarbij komt dat Gigabyte over het algemeen niet echt kieskeurig is met betrekking tot het geheugen. Het bordje dat ik hier heb vreet eigenlijk alles wel, van kingston tot wokkietokkie spul.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GA-7N400 kan ik alleen maar beamen. Ondanks dat de mijne per ongeluk voor EUR 15 uit een RMA bak gesleurd is (dont ask :+ ) werkelijk nooit problemen mee, ondanks out-of-spec draaien, fysiek mishandelen en andere dingen doen die onder 'unsupported' vallen.

Overigens tip voor als je de BIOS opties wat karig vindt: Ctrl-F1 (in BIOS setup) maakt ze een stuk uitgebreider :)

Maareh, verder is dit natuurlijk een zoekertje die je met een paar reviews lezen wel had kunnen vinden (evenals de verwante MSI- en andere borden). Voortaan zelf doen he :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.