[php] Fpdf error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik probeer van tekst uit een database een pdf bestand te maken doormiddel van fpdf. Als ik dit script uivoer dan geeft hij de melding van "FPDF error: Some data has already been output to browser, can't send PDF file ". Dat geeft hij de hele tijd en ik snap ook niet waar het dan mis gaat dat hij die data al eerder laat zien. ik kom er niet meer uit. Volgens mij moet ik nog definieren dat $inhoud, de tabel inhoud van de mysql database is maar ik weet niet hoe. Mijn script staat hier beneden.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    include 'library/config.php';
    include 'library/opendb.php';

$query = "SELECT inhoud FROM test WHERE id = '{$_GET['id']}' ";
    $result = mysql_query($query) or die('Error : ' . mysql_error());

include 'library/closedb.php';
    require('library/fpdf.php');  
$pdf=new FPDF();
$pdf->AddPage();
$pdf->SetFont('Arial','B',16);
$pdf->Cell(40,10,$inhoud);
$pdf->Output();

?>

Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Justifier op 31-10-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je output al wat naar de pagina (spatie, enter, whatever), waardoor er geen PDF content meer verstuurd kan worden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32
Is dit alles wat in je script staat? Staat er geen HTML ofzo boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Ja dat is de vertaling van de error, maar dan kom ik er niet uit wat hij al laat zien.
timcooijmans schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:57:
Is dit alles wat in je script staat? Staat er geen HTML ofzo boven?
Ja dat is alles meer is er niet nodig. ik roep straks het maken van een pdf aan door middel van bijvoorbeeld test.php?id=11, dus volgens mij hoeft er niet meer in.

[ Voor 69% gewijzigd door Justifier op 31-10-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Justifier schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:58:
Ja dat is de vertaling van de error, maar dan kom ik er niet uit wat hij al laat zien.
Dan output je de PDF niet en kijkt in de view source van de pagina wat je krijgt?

[edit]
* gorgi_19 aait creepy

[ Voor 5% gewijzigd door gorgi_19 op 31-10-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat wordt debuggen dus :)

Haal die PDF functies eens weg en kijk eens of je uberhaupt een verbinding kan maken en de juiste data in $inhoud kan krijgen. Pas als dat lukt zou ik eens gaan kijken of je een PDF kan genereren.
gorgi_19 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

Dan output je de PDF niet en kijkt in de view source van de pagina wat je krijgt?
* Creepy mept gorgi_19. Doe eens niet zo snel. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Creepy op 31-10-2005 17:02 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Srry vergeten te vertellen dat heb ik algedaan en dat werkt. Als ik dan bijvoorbeeld echo $inhoud; er neer zet dan werkt dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Justifier schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:01:
Srry vergeten te vertellen dat heb ik algedaan en dat werkt. Als ik dan bijvoorbeeld echo $inhoud; er neer zet dan werkt dat gewoon.
En als je eens NIET die echo doet en kijkt of de pagina ook echt leeg is (een spatie is dus dat de pagina niet leeg is, ook al zie je hem niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ja en als je dat niet doet staan er neem ik aan een paar spaties in de source ;) Opzoeken waar die staan dus.

offtopic:
* disjfa rent want gorgi_19 is te snel.

[ Voor 26% gewijzigd door disjfa op 31-10-2005 17:04 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dan is de code die in je startpost staat niet hetzelfde als wat je nu hebt want daar vul je uberhaupt $inhoud niet ;)

En nogmaals: check nu eens of er geen enkel teken voor <?php staat bovenin. Dus ook geen spaties, een lege regel etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 31-10-2005 17:05 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Ik heb de PDF functie weggehaald en dan is het echt een legen pagina. Hier, deze pagina is het. volgens mij is die echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Kijk nog eens erg goed uit je ogen, want ik zie echt geen lege pagina maar een hoop lycos zooi......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
Creepy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:04:
Dan is de code die in je startpost staat niet hetzelfde als wat je nu hebt want daar vul je uberhaupt $inhoud niet ;)
dat klopt maar ik heb ook geen idee hoe ik die wel moet vullen want ik heb algeporbeerd values er aan toe te kennen dat werkte ook niet. Ik heb er een row van gemaakt dat werkte ook niet.
Creepy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:07:
Kijk nog eens erg goed uit je ogen, want ik zie echt geen lege pagina maar een hoop lycos zooi......
slim, ik zal hem eens op mijn eigen webserver zetten. Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

edit:
als ik hem op mijn eigen webserver zet, krijg ik nog de zelfde melding, dus ik denk dat ik eerst $inhoud moet definieren. maar ik weet niet hoe.

[ Voor 102% gewijzigd door Justifier op 31-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32
even isset draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Eeh.. $inhoud werd toch gevuld vanuit je DB?? Als je niet weet hoe je een waarde uit je DB hieraan toe kan kennen dan wordt het hoogtijd voor een PHP / MySQL tutorial want dit is wel heel erg basic en nagenoeg elke tutorial legt uit hoe dit werkt.

[ Voor 70% gewijzigd door Creepy op 31-10-2005 17:30 ]

Pagina: 1