[FTP+ IE6] Inloggen lukt niet met IE

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Ik ben al een tijdje bezig met het inloggen vanuit IE op mijn FTP. Ik krijg het niet voorelkaar. FTP naar een ander server lukt wel. FTP met andere clients lukt ook. IE zegt: windows cannot access thisFolder, check username+password enz. Waar zit het probleem?

Ik doe dit met IE6 op WINXP pro.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Intenet Explorer zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• videodok
Oeps, ik d8 dat ik em daar geplaatst had. Excuus en bedankt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Internet explorer vraagt geloof ik niet standaard om een username en pass als deze nodig zijn. Probeer je verbinding te maken via ftp://servernaam.blabla of via ftp://username@servernaam.blabla ? De laatste zou nieuw venster moeten geven waar gevraagd wordt om je pass :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• videodok
Ik doe op verschillenden manieren inloggen o.a. zoals jij beschrijft, maar ook via File->login as. Maar ik blijf de error krijgen.

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Vindt je FTP het wel goed dat je webbased probeert in te loggen. Met andere woorden, staat je server niet zo ingeregeld dat er een client nodig is??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En als inkopper: de user waarmee je het probeert heeft echt de juiste rechten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Misschien iets met "Passive mode"?
Ik heb zoiets ook namelijk.

• videodok
UIteraard check ik de user en passwords. meerder gebruikers geprobeerd alleen in IE geen resultaat wel met andere ftp clients. Passive mode? ik weet niet helemaal wat je bedoelt, ik ga ff zoeken

• the_shadow
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Jester.NL schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:47:
Vindt je FTP het wel goed dat je webbased probeert in te loggen. Met andere woorden, staat je server niet zo ingeregeld dat er een client nodig is??
IE is een (redelijk) volwaardige FTP client, niets webbased aan. Dat zou het probleem dus niet kunnen zijn. :)
BtM909 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:49:
En als inkopper: de user waarmee je het probeert heeft echt de juiste rechten?
Als dat niet het geval zou zijn, dan zou hij niet met andere software wel in kunnen loggen ;)

Welke software gebruik je trouwens dat het wel lukt?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• videodok
Beide opties staan aangevinkt bij mij, zonder resultaat. Ik moet ff beter uitzoeken hoe het zit met die passive mode, dit zou betekenen dat ik aan de server zijde wat moet instellen. ik heb o.a. leechftp als client gebruikt by the way.

[ Voor 74% gewijzigd door videodok op 31-10-2005 23:10 ]

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde. Ik heb een Windows 2003 server, met een FileZilla FTP server. De windows 2003 server zit rechtstreeks op het internet, dus niet d.m.v. een router. Als ik met IE probeer in te loggen, dan lukt het steevast niet. Ik heb de de volgende rules in de standaard windows 'eenvoudige firewall' gezet (de server deelt het internet door middel van NAT).

Poort:Destination:
20127.0.0.1
20127.0.0.1
1303 t/m 1308127.0.0.1

Destination is dus gewoon de server zelf (localhost). In principe zou je toch moeten verwachten dat zowel active clients als passive clients hier zonder problemen mee moeten connecten, niet?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 23:12 ]

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad, wat bij mij werkte was het volgende:

Onder internet opties - tabblad Geavanceerd - onder Surfen het vinkje weggehaald bij Passief FTP-protocol gebruiken (voor compatibiliteit met firewalls en DSL-modems).

Probeer het dan nog eens, denk dat het dan wel werkt.

Verwijderd

Maar ik zou graag willen dat elke gebruiker (ook achter een router) gewoon netjes in kan loggen zonder zelf iets te hoeven doen. Ik vind het niet erg als ze passief inloggen; als ze maar kunnen inloggen.

• videodok
Clouddog, je hebt het juist, Het moet dus idd UIT staan. Problem Solved.

[ Voor 29% gewijzigd door videodok op 01-11-2005 13:41 ]

Pagina: 1