Na een drukke periode was het wel weer eens tijd voor wat ontspanning. Dus het autootje van m'n schoonmoeder geleend en met m'n vriendin een weekje naar het apartement van m'n pa. Fotograferen was natuurlijk niet het hoofddoel van deze vakantie, maar voor de ambitieuze amateur is dat alleen een alibi voor je wederhelft. 
Hier dus een kleine selectie van mijn foto's.....
Het nieuwe gebouw van Peek & Cloppenburg. Een immens ovaal ding, met als grappig contrast een spiegeling van een oud gebouw:

De befaamde Dom, gezien vanaf de Kennedy-oever langs de Rijn:

De kabelbaan die vanaf de Messe over de Rijn gaat:

De drukke weg voor het Excelsior-hotel, vlakbij de Dom en het station:

Het prachtige Schloss Augustusburg in Brühl, iets ten zuiden van Keulen. Niet voor niets ook wel het Versaille van Keulen genoemd. Ik wilde persé een symmetrische foto met veel water op de voorgrond, dus moest daarvoor in een blubberige fontein klimmen die gelukkig uit stond. Leverde wat vreemde blikken op van andere toeristen, maar wel de foto die ik in gedachten had:

Met protserigheid hadden ze vroeger geen problemen:

Het bekende chocolademuseum, met de boom van vergulde cacaobonen:

Torentje..... ik stond wat te twijfelen over de compositie, toen ineens dat bootje langs kwam varen. *klik*:

Trap..... wilde eigenlijk een foto van de lege trap maken, maar vond deze achteraf een stuk leuker:

Rondom Keulen is veel industrie, zoals ook dit complex van Siemens. Ik had ook nog bij de bruinkoolmijnen willen kijken, maar dat was toch iets te ver weg:

(de combinatie verkleinen+verscherpen+JPG-compressie gaat niet helemaal lekker in met name #3 en #10 zie ik, sorry)
Hier dus een kleine selectie van mijn foto's.....
Het nieuwe gebouw van Peek & Cloppenburg. Een immens ovaal ding, met als grappig contrast een spiegeling van een oud gebouw:

De befaamde Dom, gezien vanaf de Kennedy-oever langs de Rijn:

De kabelbaan die vanaf de Messe over de Rijn gaat:

De drukke weg voor het Excelsior-hotel, vlakbij de Dom en het station:

Het prachtige Schloss Augustusburg in Brühl, iets ten zuiden van Keulen. Niet voor niets ook wel het Versaille van Keulen genoemd. Ik wilde persé een symmetrische foto met veel water op de voorgrond, dus moest daarvoor in een blubberige fontein klimmen die gelukkig uit stond. Leverde wat vreemde blikken op van andere toeristen, maar wel de foto die ik in gedachten had:

Met protserigheid hadden ze vroeger geen problemen:

Het bekende chocolademuseum, met de boom van vergulde cacaobonen:

Torentje..... ik stond wat te twijfelen over de compositie, toen ineens dat bootje langs kwam varen. *klik*:

Trap..... wilde eigenlijk een foto van de lege trap maken, maar vond deze achteraf een stuk leuker:

Rondom Keulen is veel industrie, zoals ook dit complex van Siemens. Ik had ook nog bij de bruinkoolmijnen willen kijken, maar dat was toch iets te ver weg:

(de combinatie verkleinen+verscherpen+JPG-compressie gaat niet helemaal lekker in met name #3 en #10 zie ik, sorry)