Is het ook mogelijk om de kabelmodem rechtstreeks op een hub te gooien, enzo te internetten op alle op de hub aangesloten pc's.
Of moet ik toch via een Freescoserver werken.
I wish I had a cool signature like everybody else
Verwijderd
Verwijderd
www.kuiphuis.nl
Verwijderd
yeah sure, en hoe doet u dat met ip's? leg jepje dat es ff uitOp woensdag 17 januari 2001 21:35 schreef donicpiranja het volgende:
hoeft niet zo te zijn hoor bij chello werkt het wel!!!!!1
van kabelmodem zo de uplink in van de hub en van uit daar zo 3 computers in..........en euh allemaal werken zonder routers of andere shit
Kijk eens naar je toetsen bord, volgensmij blijft de Shift toets hangenOp woensdag 17 januari 2001 21:36 schreef checkpoint2000 het volgende:
DAT KOMT OMDAT CHELLO dhcp DRAAIT, niet?
Verwijderd
Verwijderd
hier in zutphen niet dusOp woensdag 17 januari 2001 21:35 schreef donicpiranja het volgende:
hoeft niet zo te zijn hoor bij chello werkt het wel!!!!!1
van kabelmodem zo de uplink in van de hub en van uit daar zo 3 computers in..........en euh allemaal werken zonder routers of andere shit
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
In 1x raak, ja dat kan dus vrij makkelijk ja...Op woensdag 17 januari 2001 21:44 schreef Ratch het volgende:
Okee, dat het niet via een hub werkt heb ik ook al ondervonden, maar het moet toch zeker wel kunnen als je een servertje bouwt?
Daar stop je 2 netwerkkaarten in en voila,
1 voor de kabel en 1 voor de hub met alle andere PC'tjes eraan.
Dat zou toch op die manier moeten werken?
Of sla ik de plank nu weer onherroeppelijk mis?
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Niet als je hem in de Uplink poort plugged.Op woensdag 17 januari 2001 21:49 schreef Barracuda_1 het volgende:
Sterker nog er zat bij mijn kabel modem een velletje van de makers waarop stond als je hem via een hub wilt laten lopen dat je een cross cable moest gebruiken
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
ik weet niet hoor.Op woensdag 17 januari 2001 21:44 schreef Ratch het volgende:
Okee, dat het niet via een hub werkt heb ik ook al ondervonden, maar het moet toch zeker wel kunnen als je een servertje bouwt?
Daar stop je 2 netwerkkaarten in en voila,
1 voor de kabel en 1 voor de hub met alle andere PC'tjes eraan.
Dat zou toch op die manier moeten werken?
Of sla ik de plank nu weer onherroeppelijk mis?
Verwijderd
DuhhOp woensdag 17 januari 2001 21:51 schreef yGiDoRp het volgende:
[..]
Niet als je hem in de Uplink poort plugged.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
SHOOT!Op woensdag 17 januari 2001 21:55 schreef j3p het volgende:
Hoe wou je ooit zoiets doen met 1 ip? je krijgt conflicts als je het via een hub met 3 dozen doet, en als je via 1 wil (dat moet dan) moet je routeren.. kan niet dus.
shoot me if 'm wrong
doe mij dat merk switch eens en de bijbehorende instellingen.Op woensdag 17 januari 2001 21:58 schreef Worstenbrood het volgende:
JA HET KAN !!!!!!!!!!!!!!!
Als je een switch hebt. Ik heb het nog niet uitgetest maar je switch kan je zo instellen dat hij iedere pc opnieuw een ip geeft op het chello netwerk. Best wel cool
de grap was het zonder een programma als sygate te doen..Op woensdag 17 januari 2001 21:58 schreef kevlar het volgende:
[..]
SHOOT!
probeer maar!! werkt echt prima!
sygate maakt gewoon een 2de ipadres op de nic aan. en over dit 2de ip wordt dan het interne verkeer geleid
dat kan zowiezo nooit.Op woensdag 17 januari 2001 22:26 schreef j3p het volgende:
[..]
de grap was het zonder een programma als sygate te doen..
Als jij drie IP's van Chello 'jat'ipv 1 dan kun je firewalls draaien tot je er bij neervalt.. Dat zien ze toch wel....Op woensdag 17 januari 2001 21:39 schreef donicpiranja het volgende:
en met een goede firewall ziet chello niet dat ik met drie computers via 1 modempie ga hoor
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Kun je het merk/type/prijs even doorgeven ?Op woensdag 17 januari 2001 21:48 schreef yGiDoRp het volgende:
reden dat als een kabel modem alleen met zijn vertrouwede NIC wil werken heeft NIX met het IP of DHCP te maken, maar met het MAC address wat in je NIC zit.
Er zijn routers op de markt die zo'n MAC address kunnen clonen zodat je tot een max van 255 pc's lekker op 1 Kabel/DSL/ISDN/Analoge modem kan.
Er heb er een en ik vind het een wereld ding. Met fijne firewall erin.
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Verwijderd
Dit is nou net het probleem! Waar ga je die firewall op zetten? Op n verschillende comps? Dan kan je provider dus n MAC adressen zien!en met een goede firewall ziet chello niet dat ik met drie computers via 1 modempie ga hoor
- Of je Printers kan delen in Freesco weet ik niet, geen ervaring, iemand?Op woensdag 17 januari 2001 23:13 schreef Unlockall het volgende:
http://www.unlockall.f2s.com/freesco.jpg
Ik heb het al vaak gepost in soortgelijke topics en het heeft op de T.net frontpage gestaan, maar goed.Op woensdag 17 januari 2001 22:48 schreef Quorton het volgende:
[..]
Kun je het merk/type/prijs even doorgeven ?
Ik (en anderen) zijn er misschien ook wel in geinteresseerd.
Thanx

Verwijderd
niet helemaal waar.Op donderdag 18 januari 2001 01:14 schreef imsifout het volgende:
Kom op es jongens... NEE het kan niet.
Je provider checkt het MAC adres van je moden en van je NETWERKKAART!! als die niet kloppen krijg je geen "signaal"......
Verwijderd
zo: [ img]http://server/user/file.ext[ /img]Op woensdag 17 januari 2001 23:23 schreef Unlockall het volgende:
Hoe doe je dat dan die plaatjes posten!
Hij kost geen $99,- maar $116,95... en dat is zonder $22 porto...Op woensdag 17 januari 2001 23:37 schreef yGiDoRp het volgende:
[..]
Ik heb het al vaak gepost in soortgelijke topics en het heeft op de T.net frontpage gestaan, maar goed.
[afbeelding]
http://www.smc.com/smc/common/prodPreview.cfm?prod_code=SMC7004BR
The Barricade™ is an ideal all-in-one networking solution for home and small business users. This protocol independent multi-functional broadband router is combined with a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch, and incorporates both a built-in print server and an Internet firewall for security against hackers and other unauthorized users
The Barricade™ provides a WAN port as well as Network Address Translation (NAT), which extends simultaneous Internet access for up to 253 PCs on the LAN. The new broadband router also allows the connection of multiple users to the Internet using a single WAN/IP address. LAN and IP addresses are auto- assigned and easily managed, and the IP routing supports a range of popular applications. This new device is a complete networking solution for PC or Mac users, and is backed by SMC’s limited lifetime warranty and 24/7 technical support.
Hij kost $ 99,-
en hij is o.a. te bestellen bij www.outpost.com
dit is geen spam maar info.
Verwijderd
Hallo iamand daar??? de kabel die @home er aan zet is een cross cable dat moet toch wellOp Wednesday 17 January 2001 21:49 schreef Barracuda_1 het volgende:
Sterker nog er zat bij mijn kabel modem een velletje van de makers waarop stond als je hem via een hub wilt laten lopen dat je een cross cable moest gebruiken
Verwijderd
Verwijderd
1 ip voor 2394239 computers?Op woensdag 17 januari 2001 22:26 schreef j3p het volgende:
[..]
de grap was het zonder een programma als sygate te doen..
Verwijderd
Ja hoor, dit werkt. MAAR... je moet wel voor iedere computer waarmee je wil internetten en die je op die Hub hebt aangesloten, een IP adres hebben van je ISP.Op woensdag 17 januari 2001 21:27 schreef Unlockall het volgende:
Is het ook mogelijk om de kabelmodem rechtstreeks op een hub te gooien, enzo te internetten op alle op de hub aangesloten pc's.
Daarom zit er toch zo'n knoppie op?Op zaterdag 07 juli 2001 01:46 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nou de kabel die @Home er bij mij aanzette, is geen cross cable.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
PRoost!Op zaterdag 07 juli 2001 02:10 schreef violator_ het volgende:
Het kan prima. Zowel met @home (ik heb 3 ip adressen bij @home achter een switch) als met anderen waar je maar 1 IP adres krijgt.
Hoe >> ik zal het je even vertellen
(want ik heb niks beters te doen op dit moment dan bier drinken en me suf roken achter mn pc..)
Je sluit je kabelmodem met een cross-linked kabeltje aan op je hub.
Op de hub sluit je weer (met gewone utp kabeltjes) pc's aan. Zo veeel je wilt.
Maar hoe kan dat nou met internet ???
Wat je doet is heel simpel. Het grote voordeel is hier dat je geen rij netwerkkaarten in je servertje hoeft te prikken.
1 Van de computers draait als gateway dmv gateway software like wingate of als je er wat meer vanaf weet linux (bij voorkeur want dit werkt beter).
Deze PC stel je in op hetzelfde subnet als wat je toegewezen krijgt van je provider.
Tevens maak je een 2e virual host (dus eth1) op dezelfde netwerkkaart aan en die stel je in op een ander subnet. Dit subnet ga je gebruiken voor je lokaal netwerk en internet-sharing.
Installeer meteeen ff dhcp als je niks beters te doen hebt, want dat is wel zo handig als je er zo nu en dan een extra pc bij aan prikt.
Alle andere computers stel je in op hetzelfde subnet als je virtuele eth1 op je servertje. Stel het servertje in als gateway, gebruik gewoon de dns servers van je provider en lopen maar.
Het werkt, want ik heb ht zelf zo geinstalleerd bij iemand thuis met chello (waar je dus geen meerdere ip adresjes kan laten registreren)
Als iemand het niet snapt moet ie t maar laten horen...
Ik weet overigens niet zeker of ht aansluiten van de kabelmodem bij andere merken dan Com21 op dezelfde manier verloopt, maar het is zeker mogelijk.
Zo.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
*burp*Op zaterdag 07 juli 2001 02:15 schreef nigelator het volgende:
[..]
PRoost!
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Is onmogelijk zonder extra hulpmiddelen. Koop een kabel/adsl-router die je tussen je modie en je hub gooit. Dan kan het welOp woensdag 17 januari 2001 21:27 schreef Unlockall het volgende:
[deze advertentieruimte is te koop]
Tuurlijk joh .. vooral ook als je je netwerkje in een ander subnet gepleurd hebt.Op zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Groot-Moefti het volgende:
Je bent echt superdom als je je modem in je hub hangt. Je provider kan dan zo zien dat je een netwerk hebt.
Verwijderd
Even ter verduidelijking, wie is dom?? Ik nu waarschijnlijkOp zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Groot-Moefti het volgende:
Je bent echt superdom
Verwijderd
Dat is dus een hardware router ...Op zondag 08 juli 2001 01:08 schreef virtual het volgende:
'k las 't laatst ergens iets over een HUB waar je geen PC voor nodig had,
1 UTP kabel van je Modem erin en de rest UTP'tjes naar je PC's en klaar
Geen PC nodig maar waar was dat nou ookalweer >:(
Verwijderd
Yep, het kan.Op woensdag 17 januari 2001 21:27 schreef Unlockall het volgende:
Verwijderd
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar bij mij is het IP adres in ieder geval gewoon gekoppeld aan het MAC adres van m'n _NIC_ en als ik van NIC verander krijg ik keurig netjes een nieuw IP. (Chello)Op maandag 09 juli 2001 16:01 schreef jzwarts het volgende:
nou zal ik het even uit de doeken doen dan!
Wanneer er door de kabel provider een dhcp adres is uitgegeven, dan zit dit adres gekoppeld aan je kabelmodem.
Verwijderd