Toon posts:

Kabelinternet via hub!

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om de kabelmodem rechtstreeks op een hub te gooien, enzo te internetten op alle op de hub aangesloten pc's.

Of moet ik toch via een Freescoserver werken.

Verwijderd

volgens mij kan dat niet. ik zelf heb het met NAT geregeld

Verwijderd

niet mogelijk... koop voor een geeltje een 486 en bouw daar een router van!!

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
kan in principe niet.
simpel weg omdat je kabelmodem dusdanig door je provider is ingesteld dat ie maar data van 1 netwerkkaart accepteert. technish kan je kabelmodem het trouwens wel.

je kan je kabelmodem wel op de hub gooien. maar dan moet je nog steeds een internetshare tool installeren die internet kan sharen over 1 nic.

heb ik bij me pa ook gedaan. die heeft maar 1 netwerkkaart in zun systeem maar deelt toch internet hierover.
met sygate gaat die prima. moet je alleen even de "one nic" optie aanvinken.

I wish I had a cool signature like everybody else

Verwijderd

hoeft niet zo te zijn hoor bij chello werkt het wel!!!!!1
van kabelmodem zo de uplink in van de hub en van uit daar zo 3 computers in..........en euh allemaal werken zonder routers of andere shit

Verwijderd

DAT KOMT OMDAT CHELLO dhcp DRAAIT, niet?

Verwijderd

Soms kan dat wel, alleen dan zou meneer UPC wel kunne zien dat je meerdere PC's aan je kabelaansluiting heb zitten. En dat mag niet volgens de regeltjes :r

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
@home draait ook dhcp hoor!!!

alleen wisselen de IP adressen alleen als er problemen zijn
en je krijgt gewoon 1 ip per adres

www.kuiphuis.nl

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ja en nee

Ja je kan hem op een hub aansluiten, maar je internet zal alleen werken op de machine met de juiste ip(dus die je van je provider krijgt) en niet op de andere. Simpel weg omdat die andere pc's geen officieel internet ip adres hebben/krijgen.

Je moet dit dus oplossen door een router- of proxy server.

Verwijderd

en met een goede firewall ziet chello niet dat ik met drie computers via 1 modempie ga hoor >:)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op woensdag 17 januari 2001 21:35 schreef donicpiranja het volgende:
van kabelmodem zo de uplink in van de hub en van uit daar zo 3 computers in..........en euh allemaal werken zonder routers of andere shit
yeah sure, en hoe doet u dat met ip's? leg jepje dat es ff uit :9~

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:36 schreef checkpoint2000 het volgende:
DAT KOMT OMDAT CHELLO dhcp DRAAIT, niet?
Kijk eens naar je toetsen bord, volgensmij blijft de Shift toets hangen :)

Verwijderd

Je kunt, bij @home, meer IP adressen aanvragen.. paar piek in de maand extra.

Goedkoper dan een extra systeem, netwerkkaarten, stroom enz enz

Verwijderd

welk Ip nummer moet je dan instellen zonder dat er conflicten gaan optreden, of is het allemaal wel degelijk DHCP, anders vind ik dat een sterk staaltje

• kevlar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:35 schreef donicpiranja het volgende:
hier in zutphen niet dus

• Kaastosti
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Okee, dat het niet via een hub werkt heb ik ook al ondervonden, maar het moet toch zeker wel kunnen als je een servertje bouwt?

Daar stop je 2 netwerkkaarten in en voila,
1 voor de kabel en 1 voor de hub met alle andere PC'tjes eraan.

Dat zou toch op die manier moeten werken?
Of sla ik de plank nu weer onherroeppelijk mis?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:17

Metten

ik hou het graag simpel

Redje: ik denk dat je in de war bent met de MAC adressen... Als je alle PC's gewoon op DHCP zet zal alleen de PC met het juiste MAC adres werken denk ik... ik zal het hiero eens uittesten (heb er nu een hardware router voor :))

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op woensdag 17 januari 2001 21:44 schreef Ratch het volgende:
Okee, dat het niet via een hub werkt heb ik ook al ondervonden, maar het moet toch zeker wel kunnen als je een servertje bouwt?

In 1x raak, ja dat kan dus vrij makkelijk ja...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

reden dat als een kabel modem alleen met zijn vertrouwede NIC wil werken heeft NIX met het IP of DHCP te maken, maar met het MAC address wat in je NIC zit.

Er zijn routers op de markt die zo'n MAC address kunnen clonen zodat je tot een max van 255 pc's lekker op 1 Kabel/DSL/ISDN/Analoge modem kan.

Er heb er een en ik vind het een wereld ding. Met fijne firewall erin.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
Sterker nog er zat bij mijn kabel modem een velletje van de makers waarop stond als je hem via een hub wilt laten lopen dat je een cross cable moest gebruiken

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op woensdag 17 januari 2001 21:49 schreef Barracuda_1 het volgende:
Sterker nog er zat bij mijn kabel modem een velletje van de makers waarop stond als je hem via een hub wilt laten lopen dat je een cross cable moest gebruiken
Niet als je hem in de Uplink poort plugged.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• kevlar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:44 schreef Ratch het volgende:

ik weet niet hoor.
maar zit ik hier voor de katsekut berichies te schrijven? in mijn eerste post leg ik dit dus al uit..

je kan ook je kabelmodem delen met 1 netwerkkaart.
met sygate gaat dit heel goed!!
single nic heet dit... roels!

• jep

jep

Hoe wou je ooit zoiets doen met 1 ip? je krijgt conflicts als je het via een hub met 3 dozen doet, en als je via 1 wil (dat moet dan) moet je routeren.. kan niet dus.

shoot me if 'm wrong

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

nadeel dat als je dat als je via software je internet shared er 1 pc altijd aan moet staan als je op een andere wil Internetten.

Niet zo leuk als je zit te CSen en je share pc crasht.

Verwijderd

JA HET KAN !!!!!!!!!!!!!!!
Als je een switch hebt. Ik heb het nog niet uitgetest maar je switch kan je zo instellen dat hij iedere pc opnieuw een ip geeft op het chello netwerk. Best wel cool :P

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
Op woensdag 17 januari 2001 21:51 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]
Niet als je hem in de Uplink poort plugged.
Duhh

maar het werkt wel sterker nog had het hier werkend

en nee je moet wel een ander IP adres gebruiken voor de andere pc (heb het nu niet meet draaien omdat ik wat pc's aan het verkopen was)
en ik me notebook een een vriendin heb uitgeleend

en als er op 1 pc windows 2000 draait (de wat dus het modem IP heeft)
dan heb je geen sygate / wingate nodig

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• kevlar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:55 schreef j3p het volgende:
Hoe wou je ooit zoiets doen met 1 ip? je krijgt conflicts als je het via een hub met 3 dozen doet, en als je via 1 wil (dat moet dan) moet je routeren.. kan niet dus.

shoot me if 'm wrong
SHOOT!

probeer maar!! werkt echt prima!
sygate maakt gewoon een 2de ipadres op de nic aan. en over dit 2de ip wordt dan het interne verkeer geleid

• kevlar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 21:58 schreef Worstenbrood het volgende:
JA HET KAN !!!!!!!!!!!!!!!
Als je een switch hebt. Ik heb het nog niet uitgetest maar je switch kan je zo instellen dat hij iedere pc opnieuw een ip geeft op het chello netwerk. Best wel cool :P
doe mij dat merk switch eens en de bijbehorende instellingen.
is ook riskant omdat chello dan kan zien dat je meerder pc's op de modem hebt

• jep

jep

Op woensdag 17 januari 2001 21:58 schreef kevlar het volgende:

[..]
SHOOT!

probeer maar!! werkt echt prima!
sygate maakt gewoon een 2de ipadres op de nic aan. en over dit 2de ip wordt dan het interne verkeer geleid
de grap was het zonder een programma als sygate te doen..

• kevlar
  • Niet online
Op woensdag 17 januari 2001 22:26 schreef j3p het volgende:

[..]
dat kan zowiezo nooit.
zelfs niet met 2 nic's
je zult altijd iets van een route proggie moeten hebben.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op woensdag 17 januari 2001 21:39 schreef donicpiranja het volgende:
en met een goede firewall ziet chello niet dat ik met drie computers via 1 modempie ga hoor >:)
Als jij drie IP's van Chello 'jat'ipv 1 dan kun je firewalls draaien tot je er bij neervalt.. Dat zien ze toch wel....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Op woensdag 17 januari 2001 21:48 schreef yGiDoRp het volgende:
reden dat als een kabel modem alleen met zijn vertrouwede NIC wil werken heeft NIX met het IP of DHCP te maken, maar met het MAC address wat in je NIC zit.

Er zijn routers op de markt die zo'n MAC address kunnen clonen zodat je tot een max van 255 pc's lekker op 1 Kabel/DSL/ISDN/Analoge modem kan.

Er heb er een en ik vind het een wereld ding. Met fijne firewall erin.
Kun je het merk/type/prijs even doorgeven ?
Ik (en anderen) zijn er misschien ook wel in geinteresseerd.
Thanx

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik draai met 2 computers op 1 modem mbv een hub.
Ik zat eerst bij Gelrevision en later Chello, die oude IP adressen doen het nog steeds en dan kan het dus mooi wel!!:7

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb net een ouwe 486 als Router ingericht met freesco. Werkt echt heel leuk, je hoeft weinig in te stellen en hij draait al. Binnen 20 min. had ik hem goed draaien. Alleen nog ff alle client refreshen en klaar is Kees.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Chello werkt ook goed samen met een andere nic dan de orginele. Je moet voordat je van netwerkkaart wisselt even alles vrijgeven met winipcfg. Ik kan het je zelfs nog sterker vertellen: Een vriend van mij koopt een nieuwe pc alleen heeft zijn pc geen ISA-slot dus moet hij een andere netwerkkaart kopen. Dus heb ik een andere netwerkkaart erin gezet, zijn ip gereleased, kabel overgeplugged en alles werkt als een trein. Maar ik zeg tegen hem dat hij wel even de helpdesk moet bellen voor zijn MAC-adres door te geven, dus hij belt de helpdesk legt alles uit, zeggen ze een MAC-adres?¿? dat hoeft u helemaal niet door te geven :? Ze zeiden dat dat hij gewoon een andere netwerkkaart moest kopen en die erin zetten maar zo makkelijk werkt het helaas. Maar goed nu werkt alles bij hem en is er weer bewezen dat je voor je problemen niet bij die klote helpdesk moet zijn :r

Verwijderd

en met een goede firewall ziet chello niet dat ik met drie computers via 1 modempie ga hoor
Dit is nou net het probleem! Waar ga je die firewall op zetten? Op n verschillende comps? Dan kan je provider dus n MAC adressen zien!

Verwijderd

Topicstarter
Had niet verwacht dat mijn onschuldige topic zoveel discussie opleverde. Denk dat ik maar Freesco ga draaien. Heb hier alleen nog vragen over. Mijn situatie en vragen staan hier:

http://www.unlockall.f2s.com/freesco.jpg

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 17 januari 2001 23:13 schreef Unlockall het volgende:
http://www.unlockall.f2s.com/freesco.jpg
- Of je Printers kan delen in Freesco weet ik niet, geen ervaring, iemand?
- ISA en PCI NIC's zijn prima door elkaar te gebruiken, heb ik namelijk ook!
- Settings op mijn clients zijn GEEN. Ik heb DHCP aan gezet in Freesco. Wel zo makkelijk. ook omdat er vaak een laptop aan het netwerk zit!
- Bestanden en Printers kun je nog prima delen over het netwerk via de clients als er een Freesco router tussen zit.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je kunt plaatjes ook gelijk posten hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.unlockall.f2s.com/freesco.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je dat dan die plaatjes posten!

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op woensdag 17 januari 2001 22:48 schreef Quorton het volgende:

[..]
Kun je het merk/type/prijs even doorgeven ?
Ik (en anderen) zijn er misschien ook wel in geinteresseerd.
Thanx
Ik heb het al vaak gepost in soortgelijke topics en het heeft op de T.net frontpage gestaan, maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.smc.com/smc/gifs/lowres/7004BR.gif

http://www.smc.com/smc/common/prodPreview.cfm?prod_code=SMC7004BR

The Barricade™ is an ideal all-in-one networking solution for home and small business users. This protocol independent multi-functional broadband router is combined with a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch, and incorporates both a built-in print server and an Internet firewall for security against hackers and other unauthorized users

The Barricade™ provides a WAN port as well as Network Address Translation (NAT), which extends simultaneous Internet access for up to 253 PCs on the LAN. The new broadband router also allows the connection of multiple users to the Internet using a single WAN/IP address. LAN and IP addresses are auto- assigned and easily managed, and the IP routing supports a range of popular applications. This new device is a complete networking solution for PC or Mac users, and is backed by SMC’s limited lifetime warranty and 24/7 technical support.

Hij kost $ 99,-

en hij is o.a. te bestellen bij www.outpost.com

dit is geen spam maar info.

Verwijderd

Kom op es jongens... NEE het kan niet.
Je provider checkt het MAC adres van je moden en van je NETWERKKAART!! als die niet kloppen krijg je geen "signaal".
De enige manier mogelijk is zoals al in de tweede post werd gesuggereerd... en al vaker gepost is... EEN pc met TWEE netwerk kaarten (dat trek je dus al met een 486 dus geen probleem, 25 piek voor pc'tje en 35 piek voor netwerk kaart en voor 60 piek heb jij je router!!)

(sorry had een paar posts gemist..
De geopperde opstelling is zeer goed mogelijk, staat zelf presies zo hier in de flat met 3 clients.. ik zou sygate draaien op win95)

• kevlar
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 01:14 schreef imsifout het volgende:
Kom op es jongens... NEE het kan niet.
Je provider checkt het MAC adres van je moden en van je NETWERKKAART!! als die niet kloppen krijg je geen "signaal"......
niet helemaal waar.
als je de kabelmodem voor het eerst aanzet dan checkt ie het mac adres van de eerste nic die de kabelmodem aanspreekt.
en voortaan accepteert ie alleen nog data van die nic, tenzij de de kabelmodem reset.

er komen nu wel kabelmodems aan die van je provider af zijn vastgezet op een nic die je erbij krijgt geleverd. maar dit heb ik alleen van horen.

Verwijderd

yGiDoRp> Mooi apparaatje, maar volgens SMC zelf is hij wel $ 199,-!

Verwijderd

op http://www.barracuda-central.org
en dan link Networking en dan
Internet Sharing link
zag ik wat staan over internetsharing en ook
deel apart voor cable internet.

FreeSCO en LRP stond er ook tussen

Succes,
WH

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 17 januari 2001 23:23 schreef Unlockall het volgende:
Hoe doe je dat dan die plaatjes posten!
zo: [ img]http://server/user/file.ext[ /img]

wel ff de spaties na het [ teken weg halen!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Op woensdag 17 januari 2001 23:37 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]
Ik heb het al vaak gepost in soortgelijke topics en het heeft op de T.net frontpage gestaan, maar goed.

[afbeelding]

http://www.smc.com/smc/common/prodPreview.cfm?prod_code=SMC7004BR

The Barricade™ is an ideal all-in-one networking solution for home and small business users. This protocol independent multi-functional broadband router is combined with a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch, and incorporates both a built-in print server and an Internet firewall for security against hackers and other unauthorized users

The Barricade™ provides a WAN port as well as Network Address Translation (NAT), which extends simultaneous Internet access for up to 253 PCs on the LAN. The new broadband router also allows the connection of multiple users to the Internet using a single WAN/IP address. LAN and IP addresses are auto- assigned and easily managed, and the IP routing supports a range of popular applications. This new device is a complete networking solution for PC or Mac users, and is backed by SMC’s limited lifetime warranty and 24/7 technical support.

Hij kost $ 99,-

en hij is o.a. te bestellen bij www.outpost.com

dit is geen spam maar info.
Hij kost geen $99,- maar $116,95... en dat is zonder $22 porto...
Houdt er wel rekening mee, dat als je hem daar rechtstreeks besteld, je zo'n 12% invoerbelasting en 19% BTW aan de postbode moet betalen... Het uiteindelijke bedrag zal dan rond de $175 komen te liggen, wat zo'n 410 gulden is...

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Toen ik hem bestelde was het ding zelf $ 99. Ik heb gelijk nog maar wat meer dingen besteld daar zodat de verdend kosten van zo'n 30 dollar geloof ik wel meevielen.

moest 200,50 florijnen aan de koerier betalen, ze hadden van te voren wel netjes geinformeerd trouwens.

Verwijderd

koop gewoon een oud pc-tje als server, zoveel stroom verbruikt zo'n ding niet.

Verwijderd

Op Wednesday 17 January 2001 21:49 schreef Barracuda_1 het volgende:
Hallo iamand daar??? de kabel die @home er aan zet is een cross cable dat moet toch well
ik zie de cable modem net zoals een netwerk kaart. :7

Verwijderd

Ik weet niet hoor (ik heb nog niet zoveel ervaring op dit gebied) maar als ik mijn internet verbinding met een router met mijn netwerk verbind moeten ik een ipadresrange van mijn internetprovider krijgen (of al je pc's hun ipadressen laten verkrijgen op de DHCP van de provider maar dan zien ze dat je meerdere pc hebt aangesloten) voor de pc's op mijn netwerk of niet?

Als je je netwerk wil verbinden zonder ip adressen te hoeven aanvragen moet ik NAT of een proxy server gebruiken.

Of zit ik er nu naast? :?

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 22:26 schreef j3p het volgende:

[..]

1 ip voor 2394239 computers?

Windows 2000 kan alles.. volgens de vele mensen met win2k :r in mijn icq lijst

FreeBSD roels! :P

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 21:27 schreef Unlockall het volgende:
Is het ook mogelijk om de kabelmodem rechtstreeks op een hub te gooien, enzo te internetten op alle op de hub aangesloten pc's.
Ja hoor, dit werkt. MAAR... je moet wel voor iedere computer waarmee je wil internetten en die je op die Hub hebt aangesloten, een IP adres hebben van je ISP.
Ik heb zelf Mijn Kabel modem op een Switch zitten en daar aan 2 Computers met ieder hun eigen IP adres van @Home. B-)
Kost bij @Home trouwens maar 10 gulden per maand extra voor een 2e IP adres.

Verwijderd

Op woensdag 14 maart 2001 16:33 schreef Egberttheone het volgende:

[..]

Hallo iamand daar??? de kabel die @home er aan zet is een cross cable dat moet toch well
ik zie de cable modem net zoals een netwerk kaart. :7
Nou de kabel die @Home er bij mij aanzette, is geen cross cable. :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 07 juli 2001 01:46 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nou de kabel die @Home er bij mij aanzette, is geen cross cable. :P
Daarom zit er toch zo'n knoppie op?

Met mijn Soneramodem ging het wel.. stelde ik gewoon de mac van de hub in als connectie.

Nadeel: Share your network with the world!
NAdeel: ALLES wat over de hub gaat (switch niet denk ik) ziet ie als data transfer.. kan behoorlijk oplopen dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• violator_
  • Laatst online: 19-01 01:18
Het kan prima. Zowel met @home (ik heb 3 ip adressen bij @home achter een switch) als met anderen waar je maar 1 IP adres krijgt.

Hoe >> ik zal het je even vertellen
(want ik heb niks beters te doen op dit moment dan bier drinken en me suf roken achter mn pc..)

Je sluit je kabelmodem met een cross-linked kabeltje aan op je hub.
Op de hub sluit je weer (met gewone utp kabeltjes :D) pc's aan. Zo veeel je wilt.

Maar hoe kan dat nou met internet ???

Wat je doet is heel simpel. Het grote voordeel is hier dat je geen rij netwerkkaarten in je servertje hoeft te prikken.

1 Van de computers draait als gateway dmv gateway software like wingate of als je er wat meer vanaf weet linux (bij voorkeur want dit werkt beter).

Deze PC stel je in op hetzelfde subnet als wat je toegewezen krijgt van je provider.
Tevens maak je een 2e virual host (dus eth1) op dezelfde netwerkkaart aan en die stel je in op een ander subnet. Dit subnet ga je gebruiken voor je lokaal netwerk en internet-sharing.

Installeer meteeen ff dhcp als je niks beters te doen hebt, want dat is wel zo handig als je er zo nu en dan een extra pc bij aan prikt.

Alle andere computers stel je in op hetzelfde subnet als je virtuele eth1 op je servertje. Stel het servertje in als gateway, gebruik gewoon de dns servers van je provider en lopen maar.
Het werkt, want ik heb ht zelf zo geinstalleerd bij iemand thuis met chello (waar je dus geen meerdere ip adresjes kan laten registreren)

Als iemand het niet snapt moet ie t maar laten horen...

Ik weet overigens niet zeker of ht aansluiten van de kabelmodem bij andere merken dan Com21 op dezelfde manier verloopt, maar het is zeker mogelijk.

Zo. 8-)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 07 juli 2001 02:10 schreef violator_ het volgende:
Het kan prima. Zowel met @home (ik heb 3 ip adressen bij @home achter een switch) als met anderen waar je maar 1 IP adres krijgt.

Hoe >> ik zal het je even vertellen
(want ik heb niks beters te doen op dit moment dan bier drinken en me suf roken achter mn pc..)

Je sluit je kabelmodem met een cross-linked kabeltje aan op je hub.
Op de hub sluit je weer (met gewone utp kabeltjes :D) pc's aan. Zo veeel je wilt.

Maar hoe kan dat nou met internet ???

Wat je doet is heel simpel. Het grote voordeel is hier dat je geen rij netwerkkaarten in je servertje hoeft te prikken.

1 Van de computers draait als gateway dmv gateway software like wingate of als je er wat meer vanaf weet linux (bij voorkeur want dit werkt beter).

Deze PC stel je in op hetzelfde subnet als wat je toegewezen krijgt van je provider.
Tevens maak je een 2e virual host (dus eth1) op dezelfde netwerkkaart aan en die stel je in op een ander subnet. Dit subnet ga je gebruiken voor je lokaal netwerk en internet-sharing.

Installeer meteeen ff dhcp als je niks beters te doen hebt, want dat is wel zo handig als je er zo nu en dan een extra pc bij aan prikt.

Alle andere computers stel je in op hetzelfde subnet als je virtuele eth1 op je servertje. Stel het servertje in als gateway, gebruik gewoon de dns servers van je provider en lopen maar.
Het werkt, want ik heb ht zelf zo geinstalleerd bij iemand thuis met chello (waar je dus geen meerdere ip adresjes kan laten registreren)

Als iemand het niet snapt moet ie t maar laten horen...

Ik weet overigens niet zeker of ht aansluiten van de kabelmodem bij andere merken dan Com21 op dezelfde manier verloopt, maar het is zeker mogelijk.

Zo. 8-)
PRoost! :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• violator_
Op zaterdag 07 juli 2001 02:15 schreef nigelator het volgende:

[..]

PRoost! :)
*burp*

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

wil je de veiligheid van linux en de gemakkelijke bediening van windows?
en dat op een pc van (zoals vaker genoemd)f25,-
freesco!
1 flop
3 netwerkkaarten en modem worden ondersteund...
printserver!!! (ja dus)
en alle toeters en bellen die je wil..
webserver
mailserver
ssh daemon

en nog mooier..na installatie,trek je je monitor,keyboard eraf
en met je webbased interface..kun je naar hartelust rond klikken zonderook maar een fluit linux kennis te hebben..

check deze link nederlandse freesco handson
hef fun

• Twilight Burn
  • Laatst online: 21-08 22:41
Met Chello hier (Nederweert) kan ik dan alleen inetten op de pc met de "Chello Netwerkkaart" die ik dan heb aangesloten op de hub...

Verwijderd

Ik heb het zo gedaan:
pc->>hub
pc->>hub
hub->>kabel
en dan voor elke pc een eigen ip aangevraagd, werkt prima (@home hier)!

Verwijderd

Het kan wel je moet gewoon een hub met een router erin kopen
de hub/router kan je via telnet aanspreken en configureren.
je geeft de hub/router je ip adres van je provider en een intern netwerk adres (bv192.168.0.1) en voila .
ps werkt alleen als je een hub hebt met ingebouwde router

Verwijderd

je kan ook gewoon een ouwe 486 uit de kast trekken
en daar linux router opkwakken.
dit is een linux os op 1 flop die werkt als router en firewall

Verwijderd

Lijkt me niet echt veilig, moet je op elke pc een firewall draaien wat erg irri is, en als je een hub hebt gooit ie al je netwerk data het internet over...

Verwijderd

Is onmogelijk zonder extra hulpmiddelen. Koop een kabel/adsl-router die je tussen je modie en je hub gooit. Dan kan het wel >:) Zo'n kabel/adsl-router kost ongeveer (incl. nieuwe 100Mbps 8-poorts hub) 600 balle...

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Je bent echt superdom als je je modem in je hub hangt. Je provider kan dan zo zien dat je een netwerk hebt. Bovendien wordt al je netwerkverkeer het internet opgepompt, lekker veilig dus: NOT! Met een router of een switch kan het wel en daar maakt bijvoorbeeld @Home dus ook gebruik van. Je kunt dan maximaal 3 DHCP requests doen, vanaf elke client 1 (maximaal 3 client dus). Kost je wel 9,95 per client extra in de maand. Je kunt het natuurlijk ook gewoon doen, maar als @Home erachter komt wordt je er zonder pardon afgeknikkerd. Mac adressen kun je ook faken voor DHCP servers als je wilt, tenminste met Linux kan dat.
Maar het blijft gewoon het makkelijkste om een NAT bak erneer te zetten met een goede firewall en masquerading. Dan zit je veilig en kan @Home niks zien :D

[deze advertentieruimte is te koop]

• violator_
Op zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Groot-Moefti het volgende:
Je bent echt superdom als je je modem in je hub hangt. Je provider kan dan zo zien dat je een netwerk hebt.
Tuurlijk joh .. vooral ook als je je netwerkje in een ander subnet gepleurd hebt.
Ok. een HUB broadcast over alle poorten, maar deze informatie komt niet veel verder dan je kabelmodem.
Op dit moment is er geen enkele provider die dit soort dingen in de gaten houdt ..

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 18:20 schreef Groot-Moefti het volgende:
Je bent echt superdom
Even ter verduidelijking, wie is dom?? Ik nu waarschijnlijk >:)

Verwijderd

'k las 't laatst ergens iets over een HUB waar je geen PC voor nodig had,
1 UTP kabel van je Modem erin en de rest UTP'tjes naar je PC's en klaar
Geen PC nodig maar waar was dat nou ookalweer >:(

• violator_
Op zondag 08 juli 2001 01:08 schreef virtual het volgende:
'k las 't laatst ergens iets over een HUB waar je geen PC voor nodig had,
1 UTP kabel van je Modem erin en de rest UTP'tjes naar je PC's en klaar
Geen PC nodig maar waar was dat nou ookalweer >:(
Dat is dus een hardware router ...

Verwijderd

Yep, het kan.
Met Hub of Switch, maakt niet uit.
MAAR... je moet op deze manier voor elke PC een eigen IP adres hebben.
Als je @Home hebt kun je dat via hun website aanvragen. Dan heb je je extra IP adres binnen een uur en het kost maar 9,95 per maand extra. 8-)
Ik heb 't ook. Perfect gewoon. *D

Verwijderd

nou zal ik het even uit de doeken doen dan!

Wanneer er door de kabel provider een dhcp adres is uitgegeven, dan zit dit adres gekoppeld aan je kabelmodem.
Dan is het dus niet mogelijk zonder share tool
Als je een vaste ip hebt, kan het zijn dat ze deze aan de modem hebben gekoppeld, maar dat hoeft niet.
In het begin waren ze niet zo slim.
Als je dus een ouder abonnement hebt en een vaste ip (en er is het laate jaar geen monteur van de kabelexploitant geweest) kun je je modem op een hub prikken en gewoon de instellingen overnemen van je werkende pc, m.u.v. het ip-adres. Hier moet je wat proberen (laatste nummertje veranderen) en hopen dat je geen ip-confict krijgt.
Je kan er ook een progie voor gebruiken (angry ip scanner ofzo).

Heb dit zelf 2 jaar draaiend gehad, zonder dat ze er achter kwamen. totdat er een monteur langs kwam (ik had gebeld omdat het niet meer werkte)en ip aan modem koppelde.

het kan best zijn dat ze dat bij iedereen al gedaan hebben, dan heb iedereen peg en moeten we gewoon een servertje neer zetten.

• violator_
Bij @home boeit het helemaal niet wat voro hub/netwerkkaart je gebruikt . De DHCP servers zijn ook niet ingesteld op de Mac adressen van de kabelmodems, maar op de computernamen die ingesteld worden.
En ja, zo kan iedereen elkaars ip's jatten >:)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58
Op maandag 09 juli 2001 16:01 schreef jzwarts het volgende:
nou zal ik het even uit de doeken doen dan!

Wanneer er door de kabel provider een dhcp adres is uitgegeven, dan zit dit adres gekoppeld aan je kabelmodem.
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar bij mij is het IP adres in ieder geval gewoon gekoppeld aan het MAC adres van m'n _NIC_ en als ik van NIC verander krijg ik keurig netjes een nieuw IP. (Chello)

Dit is overigens redelijk standaard DHCP gedrag.

Verwijderd

Dit moet toch ook kunnen via Single NIC?? Ik heb het tenminste wel al een keertje opgezet bij sonera/quicknet/multiweb of wat het nu dan ook mag heten
Pagina: 1