Standaard drivers win98 voor usb toetsenboard

Pagina: 1
Acties:

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Ik heb al even gezocht, maar kan het niet vinden.

Ik heb een toetsenboard waar ik het merk niet van kan achterhalen. Zoeken op internet naar serienummer heeft ook geen resultaten op geleverd. Naar een herinstalatie van windows 98 werkt het toetsenboard niet meer.

Nu weet ik dat usb niet standaard door win98 wordt ondersteund. Nu vroeg ik me af of er ook standaard win98 drivers te downloaden zijn voor toetsenboarden. Zo, ja waar kan ik die dan even makkelijk vinden.

Alvast bedankt...

Windsoft

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke Windows 98 :?

Win98FE werkt nog met het .vxd driver model en ondersteunt GEEN USB
Win98SE werk ook met .wdm drivers en ondersteunt WEL USB

Maar zeker dat het niet gewoon een BIOS setting is (Legacy USB support)?

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De aansturing van een keyboard gebeurt automatisch in win98, je hoeft daar geen drivers voor te installeren. Als er gevraagd wordt naar een driver kun je proberen te verwijzen naar HID.sys waarin de standaard HIDs staan die altijd werken met muizen en keyboards.
TENZIJ je USB drivers niet zijn geinstalleerd, dan zul je dat dus eerst moeten doen. USB wordt niet altijd standaard door Windows 98 ondersteund, zeker als je met een chipset zit waar win98 geen default drivers voor heeft (ik geloof dat een Nforce 2 bijvoorbeeld niet direct USB heeft in win98). Een oplossing waarbij je geen drivers nodig hebt is in de bios je USB legacy support aan te zetten.

@dion_b, goede opmerking, ik ga evenuit van win98 SE, misschien verkeerd om aannames te doen, maar het verhaal wat hierboven staat geldt in ieder geval voor win98 SE.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 31-10-2005 16:49 ]