Toon posts:

DVD to avi (sommige scènes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoy medetweakers!

Zoals jullie al vermoedden wil ik een dvd-filmpje omzetten naar avi of mpeg, maar niet de hele film maar enkele scènes.

Bestaat hiervoor een tooltje waar je de scènes kan selecteren vóór ze om te zetten naar avi?

Ik moet nl. voor een presentatie een aantal filmfragmentjes afspelen van een 5-tal minuten.
Deze moeten geïntegreerd worden in een powerpoint-presentatie. Het gaat om 5 fragmenten.
Er bestaan vele tooltjes (de ene al wat beter dan de andere) maar die kunnen enkel de hele film omzetten. Ik heb al gezocht op google maar zonder succes.
Vermoedelijk kan je dit wel doen met paketten zoals Adobe Premiere maar dit programma heb ik niet tot mijn beschikking en ik heb hier dus ook geen ervaring mee.

Het is echter nogal tijdrovend om eerst de hele dvd om te zetten en daarna er een scène uit te knippen...

Hopelijk weten julie hier iets meer van...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou eventueel kunnen kijken naar DVDShrink, alwaar je begin- en eindscenes en frames kan instellen. Aan de hand daarvan kan je vervolgens converteren naar AVI / MPEG?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08

Nakebod

Nope.

Virtualdub kan dit zover ik weet, nooit zelf goed gebruikt.
Met Premiere kan het ook ja, alleen dat is voor het simpele doel van dit een beetje veel van het goede.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 20:19
misschien iets omslachtiger, eerst rippen naar avi en dan daar stukjes uitknippen.

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 08:38
Enige wat ik zo kan bedenken is een DVD aansluiten op een capturing device, doorspoelen naar de gewenste scenes, en dan dat capturen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Heeft als nadelen dat je wel een capture device nodig hebt en dat de kwaliteit van het beeld niet optimaal is (vergeleken met compressen naar DIVX o.i.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens gaan kijken naar Virtualdub (ken ik niet) en DVDshrink (gebruik ik praktisch niet, ik gebruik dvd-rb).
robbertkrebbers schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:42:
misschien iets omslachtiger, eerst rippen naar avi en dan daar stukjes uitknippen.
Zo heb ik de eerste film gedaan, vind ik véél te tijdrovend (was er 1h30 mee bezig!)
radicalEMT schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:43:
Enige wat ik zo kan bedenken is een DVD aansluiten op een capturing device, doorspoelen naar de gewenste scenes, en dan dat capturen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Heeft als nadelen dat je wel een capture device nodig hebt en dat de kwaliteit van het beeld niet optimaal is (vergeleken met compressen naar DIVX o.i.d.)
Helaas geen capturing device tot mijn beschikking...

Maar toch al bedankt voor de snelle reacties :D

[Edit]
Met dvd-shrink lukt het niet, en met Virtualdub kan je wel scènes uitknippen maar hij moet ook al omgezet zijn naar avi, en dat is dus niet de bedoeling...

[Edit 2]
Ik snapte het niet helemaal goed met dvd-shrink, nu wel... Dat is idd een oplossing hoewel ik 2 films heb waarmee het niet lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 18:04 ]

Pagina: 1