Toon posts:

LCD display op TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag via dit forum dat je leuke stats kan maken voor een lcd displaytje (cpu, free mem, uptime etc)
met het programma LCDStudio e.d

Mijn vraag is of het ook mogelijk is die 'display' op je tv-out te versturen.
Ik heb namelijk hier nog een klein kleuren televisie(37cm) staan waar ik eigenlijk niets mee doe
en het leek mij wel een leuk idee om mijn stats e.d van me pc erop te showen.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De televisie die je aansluit op je tv-out kan je dan als secundaire monitor instellen. Dan kan je er veel meer mee doen dan alleen maar stats op publiceren :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
de tv out werkt al goed hier.
ik zou alleen graag willen dat er zo'n 'schermpie' zoals je in lcdstudio kan maken dan op
mijn tv komt

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 08:46
Dan moet je eens kijiken naar Serious Samurize, en dat naar hartelust configgen en naar je secundaire scherm zwieren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 13:49
Je moet even doorhebben dat een tv-tje gezien kan worden als 2e monitor, en dat verschilt van zo'n lcd-tje. Een simpel lcdtje (zoals ik heb) wordt aangestuurd door zo'n programma als lcdstudio. Dat gaat vaak via de parralelle of seriele poort.
Een tv wordt aangestuurd door je videokaart, en wordt in windows gezien als 2e monitor (in tegenstelling tot een lcd-tje).

Wat jij wil kun je dus niet doen met lcdstudio, maar je kunt veel mooiere dingen laten zien :)
Zoals eerder genoemd: Serious Samurize. Een prachtig programma voor dit soort doeleinden, ik heb dat op mijn 2e monitor draaien. (zoek met de search maar eens naar het Serious Samurize topic)

Mocht je bezig gaan met 2 monitoren (oftewel, een monitor én een tv) raad ik je aan om ook eens te kijken naar het programma Ultramon, echt een must-have als je 2 monitoren aanstuurt.

[ Voor 4% gewijzigd door RedPixel op 31-10-2005 19:59 ]

I see red pixels.

Verwijderd

Topicstarter
dat serious samurize is inderdaad iets wat ik zoek, zeker in samenwerking met ultramon
Ik heb na een avondje klooien al een leuk stats scherm, maar ik heb al gezien dat er
veel meer mogelijk is met serious samurize

in iedergeval bedankt voor de reply's!
Pagina: 1