Heb ik wel de goede spullen voor cubase?

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik ben met cubase SX aan het googelen het wil niet echt vlotten. vandaar dat ik me afvraag of ik wel de goede spullen heb en/of goed gebruik. Ik heb namelijk een behoorlijke latency als ik speel. Ik heb mijn keyboard in een usb poort zitten en dus niet met een midi-kabel aangesloten op mijn geluidskaart. Is dat erg? Of kan ik hem beter direct met een midikabel op mijn geluidskaart aansluiten.
Tweede vraag is of het misschien aan mijn geluidskaart ligt? Of mijn interne geheugen?

Ik heb een pentium 4, 2.0 ghz pentium 256mb ram, SB live! 5.1 creative geluidskaart, 32 mb videokaart. en een evolution mk249 usb midikeyboard.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, meer geheugen is nooit mis ;) Verder moet je misshien eens de KX drivers proberen voor je Live. Of je keyboard via USB of MIDI beter werkt moet je zelf ff checken denk ik.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sunthere
deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:19:
Tja, meer geheugen is nooit mis ;) Verder moet je misshien eens de KX drivers proberen voor je Live. Of je keyboard via USB of MIDI beter werkt moet je zelf ff checken denk ik.
Tjonge! bedankt voor de tip... Ik heb hem net geinstalleerd ik snap er niets van. Ik hoor zelfs geen muziek van media player meer. lukt me niet om speakers te installeren. Ben echt een leek in de technische aspecten van geluidsapparatuur en software. Ik wil alleen maar muziek maken. ik heb mijn stereo via een minijack achterin mijn geluidskaart aangesloten......weet je misschien hoe ik deze ingang kan vinden in kx mixer en moet ik verder nog belangrijke instellingen doen of is het na de speakers voldoende??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al gekeken naar de latency instellingen binnen Cubase zelf?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

sunthere schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:50:
[...]

Tjonge! bedankt voor de tip... Ik heb hem net geinstalleerd ik snap er niets van. Ik hoor zelfs geen muziek van media player meer. ...
Waarschijnlijk zijn je uitgangen nu omgedraaid.
Bij Master Volume in het kX paneel kun je Swap Front and Rear kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://dvd-infocentre.nl.eu.org/images/front_rear.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 16:58 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

hmm, voor zover ik me kon herinneren werkte het na installatie meteen goed eigenlijk... Heb ook niet zo lang met de Live gespeelt, maar wel voornamelijk met de KX drivers. Misschien moet je eens de documentatie erop na slaan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• sunthere
BtM909 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:52:
Heb je al gekeken naar de latency instellingen binnen Cubase zelf?
moet in de asio control panel buffer size veranderen maar kan die niet vinden.....

• sunthere
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:54:
[...]

Waarschijnlijk zijn je uitgangen nu omgedraaid.
Bij Master Volume in het kX paneel kun je Swap Front and Rear kiezen.

[afbeelding]
ok het is gelukt niet rear en front waren omgedraaid maar de digitale uitgang stond aan na hem te hebben uitegezet doet hij het nu! Bedankt voor je tips!!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 22:26
Ik heb dit vroeger ook geprobeerd met de sblive, maar zelfs met de Kx drivers hou je de vertraging en als je de sample buffer te laag zet gaat alles knetteren met afspelen.
Ik vond de geluidskwaliteit met de Kx drivers wel beter.
Advies : koop een andere geluids kaart ,een simpele audigy of terratec dmx (kosten bijna niks ) zijn stukken beter en zet er ook wat ram bij 512mb is wel minimaal als je cubase sx wil draaien.
speel ze

Verwijderd

sunthere schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:13:

Ik heb een pentium 4, 2.0 ghz pentium 256mb ram, SB live! 5.1 creative geluidskaart, 32 mb videokaart. en een evolution mk249 usb midikeyboard.
Ik weet niet welke versie je gebruikt maar voor versie 3 heb voor optimaal gebruik nodig:

Pentium 4 2.8
512 MB geheugen.

Als ik jouw was zou ik er nog wat geheugen bij stoppen.

Wat betreft geluidskaart zou je ook kunnen kijken naar een M-Audio Audiophile 2496.

succes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 18:26 ]

Pagina: 1