Verwijderd
Ik kan je niet veel vertellen over de ping times. Maar wel dat als het MXStream is, de downstream max 1024 kbit/s is.
Rob
Verwijderd
We hebben sinds gister ADSL. Ik heb meteen een iso image van een linux distributie gedownload en haalde 100 kbyte per seconde. Ik geloof dat maximaal 108 mogelijk is.
Lekker hoor ADSL, als er alleen maar casema aanwezig is hier. Ik had liever Chello (goedkoper en sneller) gehad, maar ADSL is een prima alternatief.
Cistron telecom biedt zelfs 2-8 Mbit verbindingen aan voor dezelfde prijs. Die hebben echter nog maar een heel klein werkgebied. (nog niet in Urecht).
Ik heb trouwens ADSL bij XS4ALL
Rob
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
En Cistron heeft nog geen plannen voor onze regio
Heeft verder niemand ervaringen met HCCNet?
Daar zijn we namelijk al lid van en dat scheelt qua maandelijkse kosten
Verwijderd
Dan krijg je ook 4 statische IP's en 4 inlognamen en ook een hogere upstream (maar dat had je natuurlijk al gezien
We delen de internetverbinding bij mij in huis. De ADSL ethernet modem kan ook direct op een switch/hub.
Rob
Ik hoor eigenlijk van iedereen met Planet Internet goede reacties.
XS4ALL heeft nog wel eens problemen.
En HCCNet heeft ook probs.
Maar ik denk dat ik voor XS4ALL zou gaan. Al jaren een goede provider dus???
Iemand ervaringen met XS4ALL? Is Planet sneller??
Wat mij opvalt is dat iedereen het gewoon over MXStream heeft en verder weinig over de provider zegt.
De provider is toch wel een belangrijke schakel?!
Grz.
Iets met ip adressen die nog niet zijn aangemaakt ofzo... Het schijnt dat dat voor iedere nieuwe gebruiker in mijn regio (Nieuwegein (Utrecht)) zo is, maar of het aan xs4all of gewoon aan KPN ligt weet ik niet. Ik denk trouwens aan KPN, ook als je nu de postcode check doet voor utrecht staat er ineens dat het nog niet beschikbaar is.
Bovendien, als je het aanvraagt wens ik je veel success. Ik heb dus 6 weken moeten wachten op mijn pakketje, terwijl iemand (ook in Nieuwegein) het 2 weken later had aangevraagd, en het binnen 2 weken al helemaal werkend had :(:(
Het zijn echt een stel klungels daar bij KPN, ongelooflijk.
Maar van diegene bij wie het werkt hoor ik er goeie verhalen over... dus ik denk dat het wel is aan te raden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Qua snelheid maakt dat nix/weinig uit.Op maandag 05 februari 2001 20:02 schreef MLS het volgende:
Is Planet sneller??
Datalimiet is wel hoger bij Planet, dus als je denkt dat je veel zal gaan downloaden...
Voor zover ik weet, is de downloadlimiet bij Planet Internet 30 gigabyte per maand (Ik heb dit nagevraagd bij planet zelf), en bij XS4ALL is dit geloof ik rond de 10 gigabyte.
Geloof me, je komt makkelijk over de 10 gig per maand (althans ik wel, met mijn basic-abbo).
Maar ik zou gaan voor Planet, ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.
Suc6.
Hmmmm nee dat zie je verkeerd. Planet Internet bedoelt met z'n fair use policy een limiet van 30 gigabyte per maand. XS4ALL heeft echter geen limiet, en zullen ook niet zeuren om een enkel incident waarbij je echt superveel dataverkeer hebt. Ze nemen wel contact met je op als dit regelmatig voorkomt.Op maandag 05 februari 2001 21:22 schreef Decs het volgende:
[..]
Qua snelheid maakt dat nix/weinig uit.
Datalimiet is wel hoger bij Planet, dus als je denkt dat je veel zal gaan downloaden...
damn mijn post duurde iets te lang... :)[quote]
en bij XS4ALL is dit geloof ik rond de 10 gigabyte
[/quote]
hoe kom je aan deze info? Ik heb namelijk overal gezocht op de website van xs4all, maar nergens wat gevonden...
Want hier staat namelijk[quote]
Veel klanten vragen ons waarom we geen harde maandelijkse limiet noemen, maar de wat vagere term 'fair use' gebruiken. Dat heeft twee belangrijke redenen.
In de eerste plaats biedt 'fair use' een heel belangrijk voordeel vanuit het gebruikersperspectief. Iedereen mag namelijk onder fair use best een paar keer een grote download doen (bijvoorbeeld een nieuwe Linux-distributie downloaden), zolang het maar niet structureel is. Met een hard maandelijks maximum zou dat niet meer mogelijk zijn.
In de tweede plaats is er een duidelijk technisch argument om niet tot absolute limieten over te willen gaan. Overal ter wereld schakelen breedbandproviders over op een nieuwe generatie netwerkapparatuur, die in plaats van megabytes per seconde, gigabytes verkeer per seconde kan verwerken. Dergelijke apparatuur is volstrekt niet geschikt om individueel verkeer bij te houden; daar gaan de processen veel te snel voor. Je kunt alleen met steekproeven werken, om -wat wij noemen- *extreem gebruik* eruit te filteren. XS4ALL vindt het haar plicht als provider om toekomstvaste en snele systemen te gebruiken, waarmee we onze abonnees een zo eerlijk mogelijk aanbod kunnen doen.
Bron: xs4all adsl faq
[/quote]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
tis echt de betse provider
geloof mij nou maar
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Omdat XS4ALL dat niet vermeld wil niet zeggen dat ze die niet hebbenOp maandag 05 februari 2001 22:16 schreef OiSyN het volgende:
XS4ALL heeft echter geen limiet
Uit onderzoek door iemand hier is gebleken dat de datalimiet bij XS4ALL 11Gb is,
zoek GoT door voor meer info.
Bij Planet staat er een Fair Consumption Limiet van 30720 MB, maar de link met uitleg daarover is dood. Planet mag mij dat dus eens gaan uitleggen als ze moeilijk gaan doen.
Damn dan heb ik de verkeerde provider gekozen
Krijg je bij planet trouwens een subdomein? Bij xs4all iig wel, en da's wel beter als je servertjes op gaat zetten ofzo...
Nu is er "geen limiet" meer, zolang je niet stoort. Gewoon getright instellen dat ie 's nachts gaat downloaden of zo. Overdag met een limietje erop zetten.
10kB voor download, rest voor surfen. S nachts volle snelheid downloaden.
Ik zit nog steeds niet op MxStream via Xs4all, maar vanwege een ander probleem.
Lees maar
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/120374
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Buurman van me die ADSL Basic via planet heeft draait plm 20% minder snel
- geen 5 MB mailbox maar 20 MB
- geen 20 MB homepageruimte maar 50 MB
- Je kunt er cgi scripts draaien
- Je hebt bij XS4ALL shell toegang
- Je hebt bSMTP mogelijkheid bij XS4ALL
Die ik nu dus gebruik voor mijn Exchange server
- XS4ALL investeert in nieuwe apparatuur nog vóórdat er problemen zijn
- XS4ALL is erg klantgericht
- Op de XS4ALL helpdesk werken geen kneusjes maar mensen met kennis
zo... genoeg argumenten?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Hoezo als je niet stoort??Op maandag 05 februari 2001 23:27 schreef athlonkmf het volgende:
Nu is er "geen limiet" meer, zolang je niet stoort. Gewoon getright instellen dat ie 's nachts gaat downloaden of zo. Overdag met een limietje erop zetten.
Bij adsl heeft ieder zijn eigen bandbreedte (in tegenstelling met kabel, waar je de bandbreedte deelt met de andere gebruikers) dus je stoort sowieso niemand...
Op de site van xs4all staat (dat heb ik er tenminste van begrepen) dat zij ook kosten kwijt zijn voor de gb's die hun gebruikers downloaden. Om dan niet teveel kosten te maken willen ze zo'n fair use policy opzetten
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
oh damn dat was geen quote van een post van mij.
Anyway, mijn antwoord klopt wel
met 'storen' bedoelt athlonkmf
bovendien stoor je wel degelijk de ander als de router simpelweg gewoon niet meer aankan (dus dat iedereens downstream bij elkaar meer is dan de router aankan), maar dit is nogal onwaarschijnlijk omdat ze het theoretisch nooit zover zullen laten komen (denk ik). Bovendien moet dan iedereen op hetzelfde moment gebruik maken van z'n volledige bandbreedte.
Trouwens wel vaag dat xs4all zegt dat ze geen manier hebben om te meten omdat ze het niet bijhouden, maar bij start.mxstream.nl kun je wel je dataverkeer per sessie enzo bekijken
Bedankt OiSyN (chinees?) voor de uitleg. Dat bedoelde ik inderdaad met "storen". Dacht dat het wel duidelijk zou zijn onder tweakers...Op dinsdag 06 februari 2001 17:42 schreef OiSyN het volgende:
edit:
oh damn dat was geen quote van een post van mij.
Anyway, mijn antwoord klopt wel
met 'storen' bedoelt athlonkmfexcessief dataverkeer. OMDAT xs4all moet betalen voor elke byte die verzonden wordt vinden ze het niet fijn als je dus GIGANTISCH veel gaat downloaden.
bovendien stoor je wel degelijk de ander als de router simpelweg gewoon niet meer aankan (dus dat iedereens downstream bij elkaar meer is dan de router aankan), maar dit is nogal onwaarschijnlijk omdat ze het theoretisch nooit zover zullen laten komen (denk ik). Bovendien moet dan iedereen op hetzelfde moment gebruik maken van z'n volledige bandbreedte.
Trouwens wel vaag dat xs4all zegt dat ze geen manier hebben om te meten omdat ze het niet bijhouden, maar bij start.mxstream.nl kun je wel je dataverkeer per sessie enzo bekijken
Maar het is eigenlijk wel heel erg verleidelijk om toch gewoon de max. snelheid te gebruiken... Had uitgerekend dat met de snelheid van MxStream mijn Getright-queue binnen 13 dagen leeg kon maken. Met Casema doe ik er een maandje of twee over
Nu nog het DHZ-pakket krijgen....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd