Toon posts:

Probleem:

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgend probleem (kennis):

Computer staat tijdje aan, men komt tijdje later terug, monitor zwart, pc uitzetten, weer aan gedaan... Monitor blijft uit (monitor lampjespringt direct van groen naar amber) pc start niet door (je hoort niks) lampje pc (ledje bij power knop) brand, het amber lampje van HDD (wat normaal knippert bij laden) blijft constant branden...
Het gebeurde gewoon toen PC al aanstond...
Wat is er aan de hand?? Voor de duidelijkheid, de ventilator doet het gewoon...!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een nieuwe pc, P3-500, moederbord: onbekent, kan nazoeken... meer info kan ik nazoeken, graag reply!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ja... dat kan vanalles zijn... bij mij was toen het moederbord doorgebrand, maargoed dit is een nieuwe PC dus niet zo logisch.
Een collega van me heeft het ook weleens gehad, daar bleek gewoon een kabeltje los te zitten. Dus druk ff alle kabeltjes, vooral de voedingskabel, goed aan...
Dus dat zou ik sowiezo proberen. Verder, probeer het eens met alle drives losgekoppeld, alle kaarten behalve videokaart eruit, muis enzo los...
En inderdaad, ff wat meer info...

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 18:49
Als ik mijn systeem een tijdje aan laat staan, en ik kom na bv een uur terug, staat het ding in powersafe mode. (hdd sleep, monitor uit) Geef ik de muis een zwiep, of het keyboard een ram, gaat meestal alles goed. Maar niet altijd. Hij blijft wel eens hangen.

Probeer alle powersafe instellingen eens uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, maar hoe haal je iets uit powersave wat niet opstart? Je kunt zelfs het bios niet zien, ik vermoed zelf dat hij daarin blijft hangen, maar als hij geen beeld geeft... Kijk, ik ben daar nu zelf niet, dus dan moet ik er zelf heen... Dan maak ik die kast ff open, meer info volgt...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is alle info die ik weet over dat ding.

Het is een Fujitsu/Siemens T-Bird (nee niet AMD :) )
Videokaart: Ati Rage (nieuw, meer info heb ik niet, zou wel Fury of 1 model simpeler zijn...)
Bios: Award
Hij heb DVD
Hij heeft ook ISDN-kaart
Moederbord: ik weet het echt niet!!! Zou wel Via of BX zijn, volgens mij geen RIMM, kan het dan 810 zijn ???
Hij is ±3 maanden oud...
Heeft gewoon gewerkt !!!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb een ATi Rage 128 kaart hier in een PC zitten die dezelfde kuren vertoonde. Als je de kast even helemaal spanningsloos maakte wilde 'ie wel weer opstarten. Heb er sinds ik er (om andere redenen) een nieuw moederbord in heb zitten geen last meer van gehad (VIA er uit, BX er in).
Als hij het er voor wel goed gedaan heeft zou ik de volgende volgorde aanhouden:
Eerst in je bios ACPI/powermanagement uitzetten, en kijken of dat helpt.
Zo niet, nieuwste drivers vers installeren.
Laatste mogelijkheid is een clean install of een recovery-cd. Als 'ie het dan nog steeds doet: terug naar de leverancier.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb die simptonen laatst ook gehad, maar pas nadat ik m'n BIOS had geflashd met een verkeerde versie. Het enige dat dan nog aangaat is de fan op je voeding, verder helemaal niets. Geen piepjes, niets.
Oplossing was om in een andere PC het BIOS weer terug te flashen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter

Quote:
Eerst in je bios ACPI/powermanagement uitzetten, en kijken of dat helpt.
Zo niet, nieuwste drivers vers installeren.
Laatste mogelijkheid is een clean install of een recovery-cd. Als 'ie het dan nog steeds doet: terug naar de leverancier.

Hoe kan dat nou? Ik kan toch geen bios ACPI powermanagement uitzetten bij een pc die niks doet? Lastig in het bios komen als er niks gebeurt he? Nieuwste drivers, recoverycd en clean install wordt dan wel HELEMAAL niet te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, er staat dus dat hij gewoon NIKS meer doet sinds dat moment, de pc geeft nu dus ook geen beeld meer en je komt niet bij het Bios, ik wil alleen weten WAT het probleem is, de oplossing is nog niet eens zo belangrijk! Als ik maar weet wat ik ga doen, terug naar leverancier sturen (hij komt niet van zo'n om de hoek winkeltje) of iemand die erg handig is erbij halen...

• Uitvreter
  • Laatst online: 09:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Hoe kan dat nou? Ik kan toch geen bios ACPI powermanagement uitzetten bij een pc die niks doet? Lastig in het bios komen als er niks gebeurt he?
Hmmm... klinkt duidelijk als iemand die geholpen wil worden.
Hij start ook niet meer nadat het ding even spanningsloos geweest is (dus de stekker er UIT)?
In dat geval is of je moederbord, of je processor naar de klote. Succes verder.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm... als je wilt weten of het moederbord kapot is... bij mij en op mijn werk was bij de grote transistor(s) (zwarte blokjes met 3 pootjes en heatsink) een brandplek te zien...

Maar had je nu al ff alle kabels, vooral van voeding, goed vastgedrukt? Ik heb weleens een harddisk "failure" meegemaakt, waar dus gewoon de voedingskabel los bleek te zitten ineens na 2 jaar...

Zou ik ff kijken, lullig als je dat een bedrijf laat doen die er 150 piek voor rekenen ofzo...

• Vaughn
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn