Toon posts:

verschil 1GB intern of 1,5GB intern geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende configuratie:

p4p800-e deluxe (4 bankjes dual channel max 4GB)
Pentium 4 2.8Ghz(draait op 3.08Ghz)
512 MB DDR 400Mhz Dual Channel
6800GT

nu vraag ik me af, als ik spelletjes ga spelen die veel kracht vereisen
wat ik kan ik dan het beste doen.. is 512MB geheugen erbij dus in totaal 1GB ruim genoeg?

en als ik nou 1Gb erbij koop is dat verschil van 1GB naar 1.5GB dan duidelijk merkbaar

mijn punt is dus of het wel het geld/moeite waard is om 1GB erbij te stoppen?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Over welke spellen hebben we het?
Wanneer het gaat om bv BF2 dan is 1,5 wel lekker.
Niet noodzakelijk, maar voor de toekomst misschien wel een idee.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Het verschil tussen 512MB en 1GB is merkbaar met spellen. Maar tussen 1GB en 1.5GB bijna niet minder dan tussen 512/1024 :)

[ Voor 16% gewijzigd door webfreakz.nl op 31-10-2005 15:53 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Het zal bij jou waarschijnlijk averechts werken, omdat je dan geen dual channel meer kan draaien. Dus je moet óf 2GB nemen of dit houden, om de beste performance te houden.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

The__Virus schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:56:
Het zal bij jou waarschijnlijk averechts werken, omdat je dan geen dual channel meer kan draaien. Dus je moet óf 2GB nemen of dit houden, om de beste performance te houden.
Hij kan toch 2x 512 MB of 2x 256 MB erbij proppen? (bord heeft 4 slots voorzover ik weet).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 4 slots en er zit nu 2x256MB in met een totaal van 512 MB :)

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
persoonlijk heb ik ook 1.5GB DDR: 2x 256 Origineel, later uitgebreid met 2x512. Hele systeel draait lekker dual channel e, presteert prima. Mijn advies: doen, je zal het je niet beklagen. Met 1.5 GB ram kan je je zonder meer zelfs permitteren je Swapfile de disabelen, zodat je PC niet de neiging kreigt die te gebruiken maar altijd je RAM gebruikt, wat dus goed is voor je prestaties ;)

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 14:05
ik heb 2 X 1024 mb pc 3200 ram, ik moet zeggen dat loopt lekker, heb nog nooit problemen gehad met ram geheugen. Als is het soms een beetje schokkerig als ik bij AoE 3 alles op max zet en dan over het terrein ga 'racen' maar opzich... dat is eigenlijk ook het enige. dus ik zou zeggen, pak zoveel mogelijk :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
DarkJack schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:09:
[...] Met 1.5 GB ram kan je je zonder meer zelfs permitteren je Swapfile de disabelen, zodat je PC niet de neiging kreigt die te gebruiken maar altijd je RAM gebruikt, wat dus goed is voor je prestaties ;)
moah zondermeer zou ik niet willen zeggen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

offtopic:
Gebruik van hoofdletters en interpunctie plus iets meer aandacht voor je zinsbouw zouden de vraag een stuk helderder maken. ".. wat ik kan ik .." :X

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Kill eens wat progsels flapdrol :+

specs

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:59:
ik heb 4 slots en er zit nu 2x256MB in met een totaal van 512 MB :)
2x 512 mb er bij in proppen :)
Zo behoud je je snelheid, en heb je wat rek bij nieuwe spellen :)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zou juist blij zijn dat ie zo is :) In linux is het normaal de je geheugen zo veel gebruikt wordt!

"Unused system memory, is wasted memory!"

;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

als je dan van al die gebruiken ook maar wel voordeel hebt he...dat krijg ik niet voor mekaar met 2.4 gig werkgeheuge

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
J0J0 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:52:
[...]

Kill eens wat progsels flapdrol :+
Ik had toen net Firefox gekilled, maar die wil dan niet het geheugen meer vrijgeven.
Verder heb ik nooit echt heel erg veel applicaties open staan. Hooguit een stuk of 20. :)
webfreakz.nl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:31:
[...]

Ik zou juist blij zijn dat ie zo is :) In linux is het normaal de je geheugen zo veel gebruikt wordt!

"Unused system memory, is wasted memory!"

;)
Moah ruim een GB swappen maakt ook Linux niet echt rapper.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 12:44
ik ga ook een giga erbij steken heb nu al 1 maar bij bf2 wil ik hoger res spelen heb die giga nodig:p

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:31
The__Virus schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:56:
Ik heb zelf 1x256 ddr400 en 1x512 ddr400, Draai ik dit niet in dual channel? Heb ik performance verlies?
Ik weet hier weinig vanaf, kan iemand dit mij uitleggen.

dank :*)

Verwijderd

Mutatie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 02:01:
[...]

Ik heb zelf 1x256 ddr400 en 1x512 ddr400, Draai ik dit niet in dual channel? Heb ik performance verlies?
Ik weet hier weinig vanaf, kan iemand dit mij uitleggen.

dank :*)
Om dualchannel te draaien moet je 1x 2 of 2 x 2 dezelfde geheugenmodules hebben. 2 x 512 en 2 x 1GB werkt wel. In jou voorbeeld zal het dus niet werken. Heb je 4 geheugenmodules en werkt het wel op dualchannel modus zal je wel op 2T commandrate draaien maar dat geeft maar een performanceverlies van enkele procenten.

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje 2048 MB intern en zelfs bij andere spellen dan alleen maar BF2 heeft het nut. Het is met de oog op de nabije toekomst helemaal geen raar idee. Wat mensen vergeten is de systemcache. Als je veel geheugen hebt kan Windows XP programma's blijven cachen ook al draai je een zwaar spel. Je geheugen blijft nooit ongemoeid. De systeemcache wordt ook nooit afgetrokken van je beschikbare geheugen omdat de cacheruimte direct vrijgegeven kan worden (bij 1024 MB of minder gebeurd dat zeer vaak). Ga je nog verder dan moet het systeem gaan swappen en dat kost prestatie.
Ik zelf gebruik geen pagefile. Met de gedachte in het achterhoofd dat sommige programma's een pagefile eisen ongeacht wat je aan RAM hebt. Dit komt niet zo vaak voor. Ik ben verder nog geen programma tegengekomen dat per sé een pagefile nodig had dan alleen Photoshop. In zo'n geval is het het beste om een kleine pagefile aan te maken of om een alternatief programma te kiezen (Gimp).
Persoonlijke mening: Met de huidige geheugenprijzen is 2 gig intern aardig haalbaar in een nieuw of recent systeem. Voor gamers een must. Mijn opvatting is dat swappen een beetje net zo is als de floppydrive. Heel soms heb je het nodig, maar in principe is het oud en bijna dood.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 07:24 ]

Pagina: 1