Duron 800@1000 temp 65 graden

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hi all ,

bovenstaande heb ik aan het draaien maar wil niet echt stabiel draaien en wordt ook nogal heet :(:(:(:(:( 65 graden met }:O
ik heb een spire 5d17b3 , zo'n ronde , maar die molt mijn elko's bij het plaatsen en eraf halen :(:( , De duron 800@1000 , 1.75 Volt , is dit genoeg spanning , of ligt dit misschien ook een beetje aan de temp ??
en komt een andere vierkant spire koeler op want ik wil mijn mobo niet mollen op zo'n simpele manier ..
o ja heeft "gewone" witte pasta veer meer zin dan dat goedje wat er nu tussen zit ,
want als de temp sensor 65 graden aangeeft kan ik mijn koeler goed vast houden , niet echt heet dus ,
graag tips .

Greetzzzzz

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Strange.. ik heb ongeveer dezelfde specs.. en ik draai..nu ff kijken op 33 graadjes...
Ik heb verder geen tips eigenlijk....hij draait nu bij mij dus 10*103

edit:

wacht ff ik heb 1,85V.. das het verschil...
Trouwens bij lagere voltage.. was die koeler.. maar wou die op een gegeven moment niet meer lopen.. dan maar op 1,85..

Verwijderd

hi, doe er ieder geval van die pasta tussen, heb je nu nog die thermalpad ertussen? eraf met t ding!! enne, dat met die elco's, ff de heatsink bij vijlen zodat ze vrij liggen

Verwijderd

Volgens mij doet een beetje thermische pasta jou CPU veel goed >:)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

65 graden op dit voltage is wel een beetje errug veel ja. De mijne wordt 62 graden op 2,11 volt, zie specs.

Als eerste moetje uiteraard die standaard kauwgom ertussenuit halen en 'normale' coolpasta ertussen doen.
Ten tweede moet definitely je voltage omhoog om hem stabiel en eventueel nog wat hoger te krijgen.
Let dus wel op je temp want als je het voltage opschroeft, wordt de proc heter. Dus zorg voor goede koeling/pasta en let erop dat de cooler goed contact maakt met je proc.

Suc6

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Ja ik had hetzelfde met die temperatuur, de cpu werd 65 graden liep wel stabiel op 650@850, 1.65 v, wat bleek nou, het verpakkingsplastic van de standaard prut was er niet goed vanaf gegaan (wel vanaf gehaald, maar wat blijven hangen). Het plasticje verwijderd en vervolgens 35 graden op dezelfde specs.

Verwijderd

Die 17B3 is volgens spire tot 800 Mhz.
(de 21B3 doet het wat beter...)

Maar de vierkante Spire MA324 zal een stuk beter gaan.

Als je die er op zet heb je een keuze wat betreft de koelpasta

1) er zit een zgn. thermal pad op. Daar zit een stukje bescherm plastic op dat je er af moet halen. Op zich werkt dat best goed, maar je moet hem plaatsen en niet meer er af halen. Als het eenmaal zo heeft gedraaid moet je dat dus laten zitten.

2) Thermische pasta gebruiken. Dan je moet je het koelblok schoonmaken, een beetje koelpasta op de core van de CPU doen en een beetje op het koelblok waar die thermische pad eerst zat. Elke keer dat de koeler er af gaat moet je dus opnieuw de boel schoonmaken en weer pasta aanbrengen.

Schoonmaken kun je het makkelijkst doen met toiletpapier en wasbenzine. Overigens moet je bij het plaatsen van een nieuwe koeler altijd even de cpu schoonmaken !

Suc6 :Y)

Verwijderd

Ik heb ook een Spire (5D21B3) en deze koelt perfect. Is ook geschikt tot 1,5GH proc. (ze zullen dan wel geen oc processor bedoelen maar goed... >:) ).

Ik heb gewoon de standaard koelpasta (die sticker) er tussen en hij wordt maar 39 graden stressed (34 idle) @1,75/1,80VCore (mobo 1,75 / monitor 1,80 :? )

Ik heb trouwens wel eerst de oude koelpasta verwijders met spiritus en een pincet.

Verwijderd

Die Spire bedoelde ik ook Mecallie. Hij heeft helaas de 17B3 van Spire...

Gelukkig laat jij zien dat die 21B3 beter is :P

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Wat een hoge voltages en temps allemaal.
Duron800@1000 :9~
core 1.70v
temp 44 graden met coolermaster stressed
abit kt7

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Ik heb ook de Spire Orb tot 1.5Ghz
en mijne draait 850@1000mhz op 1.80Volt
en mij is ie stressed 45Graden :)
uiteraard wel artic prut eronder maar helaas had ik te weinig in tube dus .. misschien dat ie net te weinig heeft ..

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hi all,

eindelijk heb ik een nieuwe vierkante koeler van spire type MA324-15B3 ,
en ik heb nu mijn duron 800 wel stabiel op 1000 MHz met maar 1,70 Vcore terwijl met zo'n rond ding hij bij 1,775 Vcore niet stabiel te krijgen was ,
al met al is de duron 800@1000 1,7 Vcore nu stabiel met }:O 57 graden ,

Is toch heel aardig of niet soms?

greetz

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Verwijderd

Da's heel goed, koeler en stabiel :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgens mij nog wel te veel, maar de winst is zekers mooi mee genomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1