PC hangt soms 20 sec.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn pc, de titel geeft het al aan dat de pc soms tot wel 20 seconden niets doet en alles blijft hangen.

Het probleem doet zich zowel idle als stressed voor, als ie blijft hangen is dat ook echt hangen, niets doet het meer, geluid/muis alles blijft stil staan.

Ik heb er wel een soort van oplossing voor gevonden en dat is de nforce2 drivers er opnieuw op te zetten, het probleem komt dan pas de volgende dag weer terug, maar ik heb niet echt zin om iedere dag die drivers er weer op te moeten zetten dus vraag ik me af of iemand hier een oplossing heeft voor dit vreemde probleem.

Wat ik er zo vaag aan vind is dat als ik de nforce2 drivers er opnieuw op zet dat het opgelost is maar het komt de volgende dag dus gewoon net zo hard weer terug :(

Opzich zou het door de OC kunnen komen alleen vind ik het vreemd dat die verder gewoon prima stabiel is, het is niet makkelijk om te kijken of het hier ook door komt omdat het probleem zich pas na aardig wat tijd voordoet.

Specs :
A7N8X-X met uber 1007 bios.
2x 512 pc3200 van crucial.
AMD XP-Mobile 2600+@3700+ (200x12.5 @ 1.75v)
6800LE volledig unlocked.
Enermax 350watt.

Temps zitten altijd (dus ook sterssed) onder de 45 graden bij zowel de CPU als GPU, beide zijn water gekoelt.

Opzich kan ik wel iedere dag de nforce2 drivers erop gaan zetten maar wil toch vragen of iemand dit probleem kent, de search vertelde mij iig niets hierover.

Verwijderd

Heb je al getest met een grafische kaart die niet overklokt is?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad in verschillende opstellingen. Ik blijf het aandachtig volgen.

Ik zie niets in jou systeem zitten wat overeenkomt met die van mij.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb dit volgens mij ook gehad, alleen dan om het halve uur... Was mijn Hosts bestand wat 10.000 spywaresites aan het blokken was (en XP vind dat nog steeds niet leuk)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je het probleem ook wanneer je alles op stock snelheden draaid?

• PilatuS
  • Niet online
De grafische kaart lijkt mij niet het probleem want met mijn vorige moederbord had ik dit probleem niet.

De CPU denk ik ook niet dat die het veroorzaakt omdat ie nog 100MHz harder liep zonder problemen bij de vorige eigenaar.

Het lijkt mij dat het ligt aan het moederbord icm. met de nforce2 drivers.

Ik ga even opzoek naar wat oudere om te kijken of dat wel goed blijft lopen, alleen kan ik dat eigenlijk pas na 3 dagen zeggen omdat ie na een herinstalltie soms wel 2 dagen zonder problemen loopt.

Edit : PC is zeker 100% virus en spyware vrij.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2005 15:21 ]

Verwijderd

kijk eens bij taakbeheer of er iets is dat 100% cpu kracht in beslag neemt, had ik met firewall af en toe, heel vervelend

• PilatuS
  • Niet online
Er is niets dat veel CPU kracht in beslag neemt op dit moment.

Ik ben aan het zoeken naar iets oudere nforce2 drivers omdat het daar toch mee te maken heeft, ik gebruik nu de 5.10 driver en zoek naar een versie daarvoor, kan het alleen nog niet echt vinden.

Edit : Ik draai nu met de nforce2 4.23 drivers, het gaat tot nu toe goed ik zal er pas morgen achter komen of het werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2005 15:52 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Wat voor geluidskaar heb je er in?

Ik neem aan de standaard, of niet?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• PilatuS
  • Niet online
Ik maak gebruik van een soundblaster live! 5.1 kaart.

Ik hoop dat het probleem met de oude nforce drivers is opgelost, misschien heb jij ook een moederbord met een nforce chipset, zo ja zal ik als ik jou was eens wat oudere drivers proberen.

Trouwens niet zo netjes van me om een topic te openen zonder eerst de oude drivers geprobeerd te hebben alleen kwam dat pas net in me op :P

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 31-10-2005 16:17 ]

Verwijderd

Staat er niets in je Event Log?
Pagina: 1