OK, ik ga mijn best doen hier geen "zoek voor mij de beste camera"-topic van te maken.
Ik ben al aardig aan het surfen geweest, maar heb nog niet echt bevredigende antwoorden kunnen vinden. Ook hier op GoT zijn niet veel topics over videocamera's geweest voor zover ik heb kunnen achterhalen. Goede vergelijkingssites zijn zeldzaam. De enige manier om aan goede informatie te komen is om de sites van de diverse fabrikanten helemaal uit te pluizen, wat ik nu ook ongeveer aan het doen ben.
Het probleem: ik zoek een digitale videocamera van goede kwaliteit.
Wat ik al weet:
Kan iemand mij hier een beetje bij helpen/eigen ervaringen delen/goede links geven?
Ik ben al aardig aan het surfen geweest, maar heb nog niet echt bevredigende antwoorden kunnen vinden. Ook hier op GoT zijn niet veel topics over videocamera's geweest voor zover ik heb kunnen achterhalen. Goede vergelijkingssites zijn zeldzaam. De enige manier om aan goede informatie te komen is om de sites van de diverse fabrikanten helemaal uit te pluizen, wat ik nu ook ongeveer aan het doen ben.
Het probleem: ik zoek een digitale videocamera van goede kwaliteit.
Wat ik al weet:
- Ik heb niet meer dan VHS-resolutie nodig, dus .8 MPixels is genoeg.
- Ik wil m'n filmpjes zelf nabewerken, dus een camera met DVD-brander ingebouwd is niet echt nuttig, maar Firewire is wel een eis.
- Beeldstabilisatie is een noodzaak met mijn trillende handen, zeker als er gezoomt gaat worden.
- Een systeem met 3 CCD's is superieur in kleur en lichtgevoeliger (beter binnen filmen).
- Camera's met veel zoom zijn er zat, camera's met een goede groothoek zijn zeldzaam.
- Het budget: ca. 600 euro.
Kan iemand mij hier een beetje bij helpen/eigen ervaringen delen/goede links geven?
[ Voor 9% gewijzigd door MoZe op 31-10-2005 14:56 ]