[IE/FF] Firefox reserveert ruimte voor div?

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:58

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Inmiddels is de site waar ik al meer vragen voor heb gesteld bijna klaar en alles ziet er aan de buitenkant gelikt uit. Alles converteren naar divs heb ik nog niet genoeg controle voor over die dingen, ik vermoed dat het probleem wat ik nu ondervind daar ook mee te maken heeft.

De site is opgebouwd uit 3 kolommen, welke een vaste breedte hebben. In de rechter kolom zit een veld van 200 pixels hoog en een vaste breedte van 140 pixels. Firefox heeft de neiging om tussen de kolommen en de footer een ruimte van 200 pixels open te laten, dus ineens een groot leeg vlak wat niet gebruikt wordt.

Althans, soms verplaatst die rechter kolom zich spontaan inderdaad naar de plaats waar de ruimte word gereserveerd, dus naar beneden. Na een refresh staat ie dan weer netjes rechts op z'n plek, maar blijft die ruimte nog steeds gereserveerd.

In internet explorer is dit probleem totaal niet terug te vinden, daar werkt alles naar behoren... was een hele gewaarwording, firefox die niet mee wil werken en IE die alles naar behoren doet :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 15:37

Salandur

Software Engineer

voeg de juiste dtd toe in je html bestand, mss dat het helpt

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Als je wilt dat we kijken wat het probleem is dan moet je wel de code geven en misschien ook wel handing waar de website staat online.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:58

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik probeer het probleem te reconstrueren met simpele code (anders wordt het echt teveel tekst)... ogenblik :) En tijdens dit reconstrueren kom ik er achter dat het iets te maken heeft met die vaste breedte... toch nog even zelf verder puzzelen, dit moet ik op kunnen lossen :P

Laat het topic nog maar even open, kans is groot dat het toch iets anders werkt dan ik in m'n hoofd heb ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Kaastosti op 31-10-2005 14:41 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.