Voeding Antec RMA, aanbod upgrade. Doen?

Pagina: 1
Acties:

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 17:23
Een paar maanden geleden heb ik mijn systeem gebouwd. Hierbij een Antec Sonata kast met True380SP voeding. De fan in de voeding (1 stuks) incl. aangehangen casefan bleken continue op volle toeren te draaien. Voeding is RMA gegaan via Salland. Twee weken later een nieuwe voeding, wederom de 380SP, maar heeft ditmaal een tik in de exhaust fan. Balen, dus RMA. Ditmaal via Antec in R'dam. Nu, ruim twee weken later, een 'refurbished' 380SP ontvangen. Wederom een tik in de exhaust fan. Weer balen.

Heb goed contact met Antec via email. Ze begrijpen mijn probleem en verwachten niet dat ik weer mijn voeding opstuur voordat ik een nieuwe/refurbished ontvang. Hierdoor kan ik blijven werken.

Zij stellen voor om een upgrade te sturen, een True430P. Dit is een voeding met 2 fans (80+92mm) en met wat meer vermogen (wat ik overigens niet nodig heb). Deze is ook refurbished, zucht.

Mijn voorstel was om een True II 380P te sturen, 1x120 mm fan voeding. Dit is de huidige voeding bij een Sonata II kast.

Zij zeggen die voorlopig niet te hebben. 'Sorry, we have no stock for TPII380P, currently we have no plan for this model.'

Wat nu. Ik wil een stille pc. Heb daar alles aan gedaan. Past de True430P in dat plaatje, hoe zit het met herrie? Is het gewoon een (veel) betere voeding? Is het een goede deal?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
misschien de fans in de voeding dan op 5V laten draaien? scheelt echt een hoop

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien kan je aandringen op de NEO HE 430.
Is uberhaubt wat luxer, losse kabels ed. maar voor zover ik weet de enige 'stillere' PSU van Antec naast de Sonata voedingen.
Op silentPCreview zie je een lijst met voedingstesten http://www.silentpcreview.com/section4.html
met een test van de true 380S, die beschrijft wat de verschillen tussen de Sonata en normale edities zijn en een test van die NEO 430.

Persoonlijk (ik heb ook een Sonata voor m'n rust) zou ik ze vriendelijk bedanken. 't is een net aanbod, alleen de upgrade gaat niet de kant op die jij wilt.
(Overigens, dat originele probleem was geloof ik op te lossen door een kabeltje wel of juist niet in je MB te stoppen, mocht je dat nog eens tegenkomen, speur dan GoT even af voordat je Antec belt.)

• mheikens
Overigens, dat originele probleem was geloof ik op te lossen door een kabeltje wel of juist niet in je MB te stoppen, mocht je dat nog eens tegenkomen, speur dan GoT even af voordat je Antec belt.
Dat meen je niet! Je bedoelt het op toeren blijven van de fans bij gebruik van de kabel van de sensor aan je mobo? Verdomme. Als dat zo is, dan was al die ellende voor niks geweest! Ik heb Antec Int. Support direct in het begin hierover geinformeerd en zij adviseerden RMA. Ik gebruik die koppeling nu niet en heb inderdaad geen problemen wat betreft de hoge toeren.
Op silentPCreview ...
Check, inmiddels al vaak geweest.
Persoonlijk (ik heb ook een Sonata voor m'n rust) zou ik ze vriendelijk bedanken
Doen dus?
.

• onkl
  • Nu online
Ik laat weer aan duidelijkheid te wensen over. Nee, ik zou het niet doen. Ik bedoel dat het een net aanbod is, waar negen van de tien gebruikers tevreden mee zou moeten zijn, maar jij bent nummer tien (je gaat niet voor "power" maar voor rust, dus voor jou is die een slecht aanbod.
Ik denk dat je de Antec mensen er erg in moet wrijven dat je die Sonata hebt gekocht omdat die stil is. Dan snappen ze vast dat ze een stille voeding moeten aanbieden voordat dat een "minimaal gelijkwaardig product" is.
Met vriendelijk bedanken bedoel ik alleen dat Antec OK is, daar dit aanbod wel aangeeft dat ze je netjes willen behandelen.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Schopje naar OH, waar voedingen horen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• mheikens
In OH, wist ik niet, hierbij dan.

Ik heb inderdaad Antec duidelijk gemaakt dat ik voor stilte ga en niet voor power. Heel duidelijk gesteld in een email en gegeven als oplossing een TruePower II 380P (zit in Sonata II case).

Hun antwoord was simpelweg dat ze die niet voorradig hebben. Tja, en toen? Het lijkt er op dat de bal bij mij ligt.

• onkl
  • Nu online
Tja, zeg ze dat je niet specifiek een TruePower II 380P hoeft, maar dat willekeurig welke stille voeding voldoet (mits minimaal ong. 380 Watt). Dan ligt de bal weer bij hen. :Y)
Ze zullen allicht iets hebben liggen, 't is uiteindelijk een van de grotere voedingsfabrikanten ter wereld moet je maar denken. :)
@ madman: Natuurlijk zijn er onbetaalbare stille voedingen ( :9~ ) maar wat ik voorstel aan TS is dat probleem lekker bij Antec te laten liggen. Als zij *echt* niets anders hebben dan een phantom hoor ik TS vermoedelijk niet klagen >:)

[ Voor 55% gewijzigd door onkl op 31-10-2005 16:13 ]

Verwijderd

Je kunt niet zomaar om een willekeurige stille voeding vragen, zelf heb ik een antec phantom 350 (computer ligt nu even uit elkaar vanwege moederbord rma) en dat ding is stil(passief gekoeld), maar daar hangt ook een prijskaartje aan. (ik heb er 160 euro voor betaald)

• mheikens
Inmiddels een email gebakken met nogmaals een voorstel. Ditmaal wat ruimer gedefinieerd als:
In my last email I suggested a TPII, but any other 380W or higher PSU made especially to be silent is okay too. I can wait for a few weeks for the correct PSU to arrive.
Bal -> Antec. Kom maar op met die Phantom ;)

.. een paar uur later...

Bal terug, inmiddel getelefoneerd met Antec.

Ze willen met alle plezier mij een TruePower II 380P sturen, maar deze is niet op voorraad. Ook de winkelketens staan hierop te wachten. Na een kwartier beppen (je gaat echt een band aan hoor ...) afgesproken (van mijn kant) om over een paar weken te bellen/mailen

pring pring.... even de telefoon pakken. Antec...

Ze bieden mij aan een Antec NeoPower 480EC. Huh? Dik en stil. Ben erg benieuwd.

[ Voor 43% gewijzigd door mheikens op 01-11-2005 20:53 ]

Pagina: 1