Toon posts:

TomTom Mobile + Holux GPS op c500 werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Zoals in de regels staat heb ik eerst gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik heb een Orange c500 met tomtom mobile en een holux gr-230. Ik had wat moeite toen ik hem net had om hem aan de praat te krijgen, maar na een tijdje had ik in de gaten hoe het werkte en ging alles goed.

Vanmorgen liep ik naar de auto en ik heb de GPS ontvanger aangezet. Terwijl ik TomTom opstartte crashte de telefoon, die zichzelf dus reboot-te. Niks aan de hand dacht ik nog. Nadat ik de pincode had opgegeven startte ik TomTom weer.

Nou was ik dus al gewend aan de grap dat tomtom zelf de bluetooth aan en uit zet. Was nooit een probleem omdat hij hem ook weer aan zet, zodat mijn oortelefoon bijvoorbeeld nog werkt.

Alleen zet hij hem nu niet meer aan! ´Geen GPS apparaat!´ krijg je dan te zien. Wat ik ook doe (uit tomtom gaan, bluetooth aanzetten, teruggaan naar tomtom) het helpt niks. Ik heb ook al de GPS muis weggegooid, dan opnieuw gepaired, melding ´u bent nu verbonden met de holux gr-230´ gezien, signaaltjes op de GPS muis zijn hetzelfde als gisteren toen het nog wel werkte. Alle batterijen zijn ook vol, heb ik extra gecheckt.

Voor wat ik kan afleiden lijkt de fout in tomtom te zitten, ik wil alleen niet al mijn waypoints kwijtraken door het allemaal opnieuw te installeren. Als iemand mij dat toch gaat aanraden zou ik graag weten hoe ik die waypoints kan backuppen.

Alle suggesties welkom, bij voorbaat dank.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb dezelfde combo en ook op een gegeven moment onoplosbare niet-kunnen-pairen-geen-gps-gevonden fouten. Dacht dat de GPS stuk was, maar was ie niet. De leverancier gaf me de tip de telefoon hard te resetten, omdat er ms in de registry iets scheef zat. Vond het nogal een wazige tip, maar het werkte wel. Gewoon je memkaartje met tomtom eruit halen, en als je die terug doet werkt ie gelijk weer, met al je oude settings.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Oh jongens wat ben ik stom, maar goed zonder follow up is het pobleem niet opgelost.

Ik heb na het posten van bovenstaande bij de bluetooth com poorten gekeken en die stonden beide uitgeschakeld. Ingeschakeld, foon reboot, tomtom starten en werken.

Sorry voor het verknallen van jullie tijd. :)