[Nero 7] Foutief branden van MP3 naar audio-CD

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik maak sinds kort gebruik van Nero 7 ipv zijn voorganger versie 6.

Nog geen problemen gehad, tot gisteren dan. Ik probeerde een stapel 192kbps MP3tjes als audio-CD te branden.

Het rare is, Nero introduceert fouten in de audio-CD: zo af en toe slaat er een stukje muziek over. Deze storingen zitten nìet in de originele MP3tjes zelf.

Ik heb ook nog gebrand met mijn Lite-On CD-RW drive ipv de NEC 3540A DVD-rewriter, maar dan heb ik precies hetzelfde resultaat (voor de duidelijkheid: het overslaan gebeurt elke keer op precies dezelfde plekken).

Een andere audio-CD die ik afgelopen week heb gebrand (Fransje Bauer, jaja ik weet het, een gruwel :)) ging echter gewoon goed.

Ik heb nu de MP3tjes naar WAV omgezet en gebrand, dat ging perfect.

Iemand enig idee waarom Nero mijn audio-CD vern**kt?

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 31-10-2005 13:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Bekend probleem van de beta versie...
Zou met de orginele versie niet meer zo moeten zijn lijkt mij...

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ejorne schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:33:
Bekend probleem van de beta versie...
Zou met de orginele versie niet meer zo moeten zijn lijkt mij...
Hmmm, vreemd, ik zou toch zweren dat ik de final heb. Toch maar 's kijken of ik per ongeluk de beta heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Wildfire schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Hmmm, vreemd, ik zou toch zweren dat ik de final heb. Toch maar 's kijken of ik per ongeluk de beta heb.
De "final" 1.00.0.00 zeker...

Ik wacht nog wel ff met de update naar versie 7 iig... waarom updaten als versie 6.x nog uitstekend werkt denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb het probleem ook , ook met nero 7.0.0.12 (nieuwste).

Klopt het trouwens ook dat nero er voor zorgt dat je niet meer uit zipfiles kan slepen (dan pakt hij het niet meer uit, of alleen een lege map), dit is met de unzipper van windows zelf. Ook heb ik (volgens mij sinds nero 7) dat slepen vanaf een FTP (via IE) niet meer gaat. Iemand die dit kan bevestigen?

Verder over het foutief branden van de mp3's. Ook met het afspelen in nero (via eigenschappen, indexes en splits) zijn de fouten te horen. Het lijkt erop dat de encoder die gebruikt wordt niet helemaal lekker werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-11-2005 15:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ik begrijp echt niet waarom jullie zulke bloatware gebruiken voor het branden van mp3 naar CDDA.
Ik gebruik meestal Burrrn of BurnAtOnce, of Foobar2000 (special edition). Werken allemaal als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Henk007 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:36:
ik begrijp echt niet waarom jullie zulke bloatware gebruiken voor het branden van mp3 naar CDDA.
Ik gebruik meestal Burrrn of BurnAtOnce, of Foobar2000 (special edition). Werken allemaal als een trein.
Dit soort antwoorden hebben we weinig aan, dat is meer het vermijden van een probleem. Wij willen dit probleem graag oplossen. En ik denk dat de meerderheid ook nogsteeds nero gebruikt :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:30:
Ik heb het probleem ook , ook met nero 7.0.0.12 (nieuwste).
Hmmm... dan zal ik het binnenkort wel wèèr tegenkomen, heb afgelopen week net 7.0.0.12 geïnstalleerd.

Het lijkt idd iets met de encoder van Nero zelf... als ik de MP3tjes dus naar WAV omzet gaat het allemaal goed.
Tutti-frutti schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:40:
[...]

Dit soort antwoorden hebben we weinig aan, dat is meer het vermijden van een probleem. Wij willen dit probleem graag oplossen. En ik denk dat de meerderheid ook nogsteeds nero gebruikt :)
Idd...

Ik gebruik Nero gewoon nog af en toe voor het een en ander, het programma maar gaan vermijden is geen oplossing... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 15-11-2005 21:32 ]

Verwijderd

Ik had dit probleem ook en heb het opgelost door het bestand mp3pro.dll in c\program files\common files\ahead\audioplugins te vervangen door een oudere versie. Bij mij werkt dit in ieder geval.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 18:55
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem... bij het branden worden de eerste 1 a 2 seconden van elk nummer niet meegenomen. Gebruik Nero 7 Platinum (weet verder niet precies welke versie...zit nu niet achter die pc) maar misschien dat de dll vervangen dit ook wel oplost

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamarty
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-04 22:16
Had dit probleem ook, nu lekker weer versie 6 erop gezet en alles weer oke.
Vind versie 7 niet echt byzonder ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
Weet iemand of dit probleem inmiddels al is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Yohost! schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:09:
Weet iemand of dit probleem inmiddels al is opgelost?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik brand niet zo vaak mp3's naar cd met Nero, maar ik heb een cd uit de Nero 7.0.0.0 tijd die idd fouten geeft. Nu nero 7.0.1.4 erop staan.

Zoals gezegd gebruik ik het niet vaak om mp3's te branden, maar als ik daar niet op kan vertrouwen ga ik denk ik terug naar 6... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
Heb hier het zelfde probleem. Sinds kort heb ik nero 7.014. Zojuist de nieuwste versie geinstalleerd: 7.054 en heb met beide versie hetzelfde probleem met het branden van audio files. Mp3's van 320kpbs werken gewoon perfect hier met winamp maar als ik hem op cd brand dan krijg ik stotteringen in mijn muziek. Zowel met mijn lite-on cd brander als met mijn nec dvd brander. Heb het op verschillende snelheden geprobeerd maar dat mocht niet baten. Brand hier op philips cd's en dat ging voorheen altijd goed. Denk dat ik maar terug ga naar versie 6. Want na 5 cd's in de prullenbak gegooid te hebben ben ik het wel beetje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ik heb hetzelfde probleem, (versie 7.0.0.0.enz) maar OOK als ik de mp3'tjes eerst converteer naar wav.
Met de oude versie totaal geen problemen.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Tiberium schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:55:
Ik heb hetzelfde probleem, (versie 7.0.0.0.enz) maar OOK als ik de mp3'tjes eerst converteer naar wav.
Met de oude versie totaal geen problemen.
Als ik de MP3tjes omzet naar WAV (doe ik middels WinAmp) en dan met Nero brand gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 22:56
ik had laatst ook een aantal audio cd's gemaakt uit MP3's met Nero7 Premium en af en toe zitten er hikjes tussen, zo te zien ben ik dan niet de enigste .. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same problem here.... Ik zet ze dus ook om naar WAV en dan gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 06:47
vervang mp3pro.dll door deze rakker

http://rapidshare.de/files/7528898/mp3PRO.dll.html

vergeet niet te virus checken enzo

[ Voor 71% gewijzigd door webdevotion op 04-03-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Oh vandaar...ik heb sinds NEro 7 al problemen met mn audio-cd's (versie 7.0.1.4), die ik brand voor in de auto. Haperingen en stotteringen. Ik zal Opel maar niet meer lastig vallen met mn geklaag over hun CD-30 cd-speler in de nieuwere Opels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdevotion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 06:47
euhm, daarnet nog even een cd'tje gebrand met de oudere versie,
met hetzelfde probleem : (

Ik ga even wat andere progs proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

webdevotion schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 22:10:
euhm, daarnet nog even een cd'tje gebrand met de oudere versie,
met hetzelfde probleem : (

Ik ga even wat andere progs proberen.
jaa idd! Nou snap ik er niets meer van! Nero 7 compleet verwijderd, Nero 6.3.0.3 Ultra Edition geinstalleerd (die ik hiervoor ook had) en het probleem is er nog steeds!
Is mijn pc behekst ofzo?! |:(

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tiberium schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 17:50:
[...]

jaa idd! Nou snap ik er niets meer van! Nero 7 compleet verwijderd, Nero 6.3.0.3 Ultra Edition geinstalleerd (die ik hiervoor ook had) en het probleem is er nog steeds!
Is mijn pc behekst ofzo?! |:(
Ik dénk dat je de ook de map local settings\application data\ahead had moeten verwijderen, waar ook de mp3pro.dll file staat. Deze heeft hij ws laten staan na je herinstall. (heb toevallig ook net 7 verwijderd en 6 Ultra erop gezet, maar wel eerst dit gedaan - en geen problemen meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

thx, ik ga het gelijk proberen!

Edit: over gestapt naar nero 6.3.0.2, daar geen problemen mee...

[ Voor 53% gewijzigd door Tiberium op 12-03-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem met een 7 versie van Nero, maar er is een oplossing. Ik heb door zoeken in FTD een Nero-fix gevonden. Een aantal dll-bestanden in C:\Program Files\Common Files\nog wat te vervangen voor andere. Ik weet niet of ik een link mag plakken hier, maar ff zoeken op Nero Fix op de welbekende binaries-sites en het is opgelost. Het ging geloof ik om 5 dll-bestanden. Bij mij werkte het in ieder geval.

Succes!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik heb precies hetzelfde probleem:

Klikkerdeklik!

Het schijnt dat het inderdaad aan Mp3Pro.dll ligt, maar ik kan het op dit moment niet checken want ik kan mijn brander niet aansluiten. (brakke noodvoeding) |:(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
De nieuwere versies van Nero ( vanaf 7.2.3.2b ) hebben dit probleem niet meer, dus gewoon upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

GenetiX schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:23:
De nieuwere versies van Nero ( vanaf 7.2.3.2b ) hebben dit probleem niet meer, dus gewoon upgraden.
Ik heb zo'n idee, gezien de datum van de posts, dat dit niet meer een probleem is van deze tijd...
:P

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 05-11-2006 23:17 ]

Pagina: 1