Toon posts:

Quickcam Sphere geen beeld/installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt overal gezocht, maar krijg de oplossing nergens gevonden.
Als ik precies de aanwijzingen van logitech volg voor het aansluiten van m'n webcam krijg ik dat windows nieuwe hardware heeft gevonden maar dat hij nergens drivers ervoor kan vinden, niet op de cd van logitech, niet als ik zelf de locatie aangeef etc.

Later kan hij de microfoon ervan wel gebruiken, maar het beeld wil het niet doen, (niet in windows, niet in msn, en niet in logitech meegeleverde programma)

Heb verder alle aanwijzingen op de logitech (veilig opstarten etc. zodat er geen conflicten zouden kunnen onstaan) al geprobeerd.

Heb het idee dat er in m'n windows iets mist om de webcam te herkennen, iemand hetzelfde probleem of weet er iemand een oplossing??
Beetje zonde van zo'n dure webcam als hij niet aan de gang te krijgen is....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb met mijn Sweex de volgende procedure:
Met afgekoppelde webcam alle drivers installeren vanaf CD, evt reboot, en vervolgens webcam aankoppelen. Dan heeft ie als het goed is de drivers al, en kan ie zo aan de slag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat adviseert logitech dus ook, maar als ik dat doe dan kan windows (na opnieuw opstarten) nog steeds geen drivers vinden. Het logitech programma start uit zichzelf op (nadat je em na het installeren opnieuw hebt opgestart) en vraagt om de webcam aan te sluiten. Als je dat doet dan zegt dat programma dat hij bezig is met connecten maar daar komt hij niet verder aangezien windows op de achtergrond weer de camera als nieuwe hardware detecteert en er geen drivers voor kan vinden...... :?

• The Eagle

The Eagle

En als je windows dan gewoon uit laat lopen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Als je em vertelt dat ie automatisch hardware moet zoeken, dan vindt hij uiteindelijk geen geschikte drivers en ook niet als je vertelt waar ze staan (in het logitech mapje staat nl. een mapje drivers) maar ook die vindt windows niet geschikt en weigert hij te installeren.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook een andere webcam (Philips ToUCam 740Pro) geprobeerd, maar ook deze wil windows niet herkennen. Vroeger had windows hier geen problemen mee, maar sinds ik de computer geformatteerd heb en er een een andere winxp versie op heb gezet heeft hij problemen met webcams.... Weet iemand waar ik eventuele bestanden die deze windows versie mist kan vinden?

• The Eagle

The Eagle

Heb je nog meer dingen op die USB poort zitten :? Wat gebeurt er als je een andere USB-poort pakt, werkt het dan wel ? Ik heb met mijn (Sweex :X) webcam ooit het probleem gehad dat ie op de ene USB-aansluiting (waar ie precies naast mijn muis zat) zo traag was als dikek stront door een trechter, terwijl ie op een USB-poort waar verder niks langs zat liep als een trein. Zal wel iets met interne USB-hubs te doen hebben, ik weet het niet, maar zo zat het wel :)
Probeer je USB-apparaten eens van plek te wisselen, wie weet helpt het :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zelfde probleem, heb via hub geprobeerd en direct op pc, heb ook de nieuwste software van internet geprobeerd......

Dit is de fout die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/error.JPG

en ja, heb volgens de logitech methode gedaan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Controleer voor de zekerheid even via start, uitvoeren, services.msc of de Windows Image Acquisition (WIA) service op automatisch staat en start hem evt. voordat je met de installatie begint.

Ik heb hier ook een Sphere geïnstalleerd staan en had geen problemen met de herkenning en installatie van de Logitech drivers (je kan overigens ook nog de de nieuwste drivers, t.w. versie 9.5.0 proberen).
http://www.logitech.com/i...CRID=1794,contentid=11003

Mocht je daarna evt. problemen krijgen met dwwin.exe foutmeldingen (dat had ik dus) lees dan nog even deze link over het uitschakelen van de Logitech LVPrcMon Driver
http://forums.logitech.co...ypost.jsp?postID=10156214

Hierna werkt alles bij mij prima.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:44:
Controleer voor de zekerheid even via start, uitvoeren, services.msc of de Windows Image Acquisition (WIA) service op automatisch staat en start hem evt. voordat je met de installatie begint.
staat (stond al) op automatisch en is gestart
Ik heb hier ook een Sphere geïnstalleerd staan en had geen problemen met de herkenning en installatie van de Logitech drivers (je kan overigens ook nog de de nieuwste drivers, t.w. versie 9.5.0 proberen).
http://www.logitech.com/i...CRID=1794,contentid=11003
ff goed lezen, heb ik gedaan en stond ook in mijn post :P
Mocht je daarna evt. problemen krijgen met dwwin.exe foutmeldingen (dat had ik dus) lees dan nog even deze link over het uitschakelen van de Logitech LVPrcMon Driver
http://forums.logitech.co...ypost.jsp?postID=10156214

Hierna werkt alles bij mij prima.
eerst ff kijken of ik em wel werkend krijg. Ik hou het erop dat het een software fout is. Maar waar de fout zit..... Ik heb windows xp prof + sp2, zit sp2 soms dwars?? (is namelijk niet de eerste keer dat sp2 moeilijkheden kan geven bij iets, van wat ik heb gehoord)

en ja, ding is rechtstreeks (op de extra USB1.0 header) aangesloten, ook via hubje die een eigen voeding heeft. 't is toch niet zo dat ik persé usb2.0 nodig heb, of wel??

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 04-01-2006 21:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

USB 1.1 zou moeten werken volgens de system requirements op de Logitech site. Wel heb je USB 2.0 nodig als je de megapixel optie wilt gebruiken.
Windows XP SP2 geeft hier in elk geval geen problemen en werken via een USB hub (in mijn geval wel USB 2.0) is ook geen probleem.

Ik moest overigens tijdens de installatie wel de virusscanner (Kaspersky) en MS AntiSpyware uitschakelen om e.e.a. goed af te ronden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 22:11 ]

Verwijderd

bartgrefte schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:50:
zelfde probleem, heb via hub geprobeerd en direct op pc, heb ook de nieuwste software van internet geprobeerd......

Dit is de fout die ik krijg:
[afbeelding]

en ja, heb volgens de logitech methode gedaan.
Dit duid er op dat er bepaalde inf bestanden van Windows niet aanwezig zijn. Controleer of de bestanden USB.INF en WDMA_USB.INF wel in geinstalleerd staan in de INF map van Windows. Zo niet dan moet je die bestanden plaatsen. Je kan dan bijvoorbeeld het bestand USB.IN_ van de Windows CD uitpakken met behulp van Expand.exe wat ook op de Windows CD staat. Dit gaat als volgt:
- Ga via Start naar Uitvoeren.
- Type 'cmd' en dan Enter.
- Zorg dat de Windows CD geplaatst is en type de driveletter van de bewuste CDROM speler (bijvoorbeeld D:) gevolgt door Enter in het DOS-venster.
- Type vervolgens 'cd i386' gevolgt door Enter.
- Wanneer USB.INF ontbreekt: type 'expand usb.in_ c:\windows\inf\usb.inf' gevolgt door Enter. (Als Windows in een andere map of station geinstalleerd staat moet dit natuurlijk aangepast worden)
- Wanneer WDMA_USB.INF ontbreekt: type 'expand wdma_usb.in_ c:\windows\inf\wdma_usb.inf' gevolgt door Enter.
- Sluit het DOS venster.
- Laat de camera opnieuw gededecteerd worden en hij zal waarschijnlijk werken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:57:
[...]

Dit duid er op dat er bepaalde inf bestanden van Windows niet aanwezig zijn. Controleer of de bestanden USB.INF en WDMA_USB.INF wel in geinstalleerd staan in de INF map van Windows. Zo niet dan moet je die bestanden plaatsen. Je kan dan bijvoorbeeld het bestand USB.IN_ van de Windows CD uitpakken met behulp van Expand.exe wat ook op de Windows CD staat. Dit gaat als volgt:
- Ga via Start naar Uitvoeren.
- Type 'cmd' en dan Enter.
- Zorg dat de Windows CD geplaatst is en type de driveletter van de bewuste CDROM speler (bijvoorbeeld D:) gevolgt door Enter in het DOS-venster.
- Type vervolgens 'cd i386' gevolgt door Enter.
- Wanneer USB.INF ontbreekt: type 'expand usb.in_ c:\windows\inf\usb.inf' gevolgt door Enter. (Als Windows in een andere map of station geinstalleerd staat moet dit natuurlijk aangepast worden)
- Wanneer WDMA_USB.INF ontbreekt: type 'expand wdma_usb.in_ c:\windows\inf\wdma_usb.inf' gevolgt door Enter.
- Sluit het DOS venster.
- Laat de camera opnieuw gededecteerd worden en hij zal waarschijnlijk werken.
hmm, geen van beide aanwezig :?
zal jouw oplossing ff proberen....

edit: ok, windows herkent em nu, maar staat nog wel uitroeptekentje voor in apparaatbeheer, klik ik op eigenschappen loopt apparaatbeheer vast. Wat de logitech software betreft.... Die vindt nu wél de webcam, maar komt niet verder dan: even geduld terwijl uw camera verbonden wordt
camera vertoont geen tekenen van leven.....
Via hub of direct op pc maakt niet uit, zelfde gedoe....

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 05-01-2006 00:55 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Als je de camera eerst verwijdert uit apparaatbeheer, rechter muisknop op de camera en dan installatie ongedaan maken, en vervolgens de camera opnieuw aansluit op de USB poort van de computer. Wordt de camera dan wel goed geinstalleerd?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nope, staat nog steeds uitroepteken, apparaatbeheer loopt nog steeds vast als ik status van webcam wil zien. En software van logitech geeft nog steeds die melding dat ie aant verbinden is

'k breng em wa terug, denk dat cam kaduukjes is

[ Voor 99% gewijzigd door Raven op 05-01-2006 13:29 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1