[showcase] Pola-powerrr in de Ardennen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13
Afgelopen weekend natuurlijk veel foto's geschoten, waaronder een deel met polarisatiefilter, wat soms echt extreem blauwe luchten opleverde. Hier een aantal voorbeelden van foto's met blauwe luchten die ik wel goed gelukt vind. Let op dat de kleuren op de foto's dus niet bewerkt zijn, alles puur natuur!

1.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0537_600.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0547_600.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0565_600.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0570_600.jpg

5. Twijfel een beetje tussen deze en bovenstaande, denk dat deze toch mooier is :)
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0571_600.jpg

Alles klikbaar voor een grotere versie :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mooie platen! 1 en 6 zijn mn favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RekZ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:01:
Staan maar 5 foto's ;)

Maar foto 5 vind ik het mooiste

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

RekZ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:01:
Jij ziet iets wat ik niet zie ? :P

Werkt idd mooi met pola filter. 5e foto heeft meer dan de 4e, maar dat komt echt puur door het kruis zelf :)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
foutje, bedoelde nummer 5 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Mooi pola-weertje was het inderdaad. Qua compositie kan eigenlijk alleen #2 me bekoren, de rest kan ik niet zoveel mee. De te schuine hoek waar onder je gefotografeerd hebt, heeft daar denk ik veel mee te maken.

Ik wil meer zien van dat kerkje dan wat je er nu op hebt (het lijkt je om de lucht te gaan en vergeet daarbij de helft van dat gebouw), en behalve dat ze 'omvallen' kijken die twee kruizen ook nog eens de foto uit, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De lucht was er eigenlijk al voorzien van eigen pola-effect. Onderstaande foto is genomen op hetzelfde tijdstip, op hetzelfde kerkhofje. Canon EOS 10D met Sigma 15 mm f/2,8 (waar niet eens een filter op kan aan de voorkant) geen nabewerking:

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperreal.org/~geert/test/nopola.jpg

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik snap wat je bedoelt. De schuine hoeken zijn vaak zo omdat het de enige manier is om onderwerp + lucht goed op de foto te krijgen, zonder andere dingen er omheen dus. Bewust voor gekozen omdat ik die luchten icm pola zo indrukwekkend vond, maar ik kan me voorstellen dat je het minder goed vind.

Het kerkje kon er helaas niet anders op, omdat er een muur stond tussen de weg en het kerkje, waarbij de weg ook nog eens 2 meter lager lag. De foto is precies boven het muurtje genomen, de grafsteen die je rechts ziet staat op het muurtje.

Ook wat betreft de kruizen die de foto uit kijken, snap ik wat je bedoelt. Als je het kruis ogen geeft kijkt 'ie inderdaad buiten de foto, maar mijn idee was juist dat het kruis schuin de foto in staat :P

Na gut, het ging me voornamelijk om de diepblauwe luchten, en die zijn imho toch redelijk gelukt. De volgende keer in combinatie met interessantere composities :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Erg indrukwekkend, Zoefff! Wat voor filter gebruik je? Een Hoya?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Is dat het kerkje bij Gerardsbergen ofzo? Verder mooie set zoeff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
daniel_ev schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:33:
Erg indrukwekkend, Zoefff! Wat voor filter gebruik je? Een Hoya?
B&W 67mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die luchten zijn gewoon bijna zwart. Super vet contrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Ja hoor :) Ik hou van uber-pola-luchten :9

Je serie begint met 1 wat saai. Maar 2 maakt een hoop goed. Lekker. 3 is gelijk doorsmullen! Erg lekker.
Ik twijfel ook tussen 4 en 5. Ik denk dat ik voor 5 ga. 4 was echter mijn eerste keus omdat het kruis wat ouder aan doet. Echter de onderkant doet vermoeden dat er een huisje/dak onderzit. Nu wil ik dat ook niet. 5 it is dus :)

Als je door de serie heen kijkt, vind ik 3, 4 en 5 achter elkaar niet zo sterk. Dit omdat ze allemaal uit dezelfde hoek geschoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Je moet wel op blijven letten dat 't niet puur het pola effect is hé, maar ook sterke rest :P Verder, gewoon keurige foto's :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Simon schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:43:
Je moet wel op blijven letten dat 't niet puur het pola effect is hé, maar ook sterke rest :P Verder, gewoon keurige foto's :)
Zoals foto 1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Lekker, zo mag ik de luchten graag zien! 8) Ik heb alleen een pola in 58mm, tijd voor een 67mm. Of een Cokin-setje natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
ja, 1 is qua compositie niet echt super :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het zijn inderdaad mooie luchten.
1. Beetje saai, te nietszeggen naar mijn mening.
2. Mooi! lekker rustig en mooie kleuren.
3. Ik vind dat er net iets te veel groothoek vertekening in de foto zit. Verder wel een leuk shot.
4.+ 5. Mooi kruis en mooie lucht, maar ik mis een ondergrond.

Wel een nette serie verder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/fotos/2005-10-30_Ardennen_JsT_Opi_K5l/DSC_0571_600.jpg

mag ik even zeggen dat ik deze erg fraai vind. De vorm en lijnen van het kruis stroken heel prettig met de wolken. Zen voor m'n ogen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1