Toon posts:

[MSI k7d Master-L]Flash blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI k7d Master-L (MS 6501) en na een rampzalige flash, krijg ik nu de award bootblock bios met de boot rom checksum error, dan gaat hij meteen naar de diskette zoeken

Ik kan op een diskette komen en daarvandaan proberen te recoveren, maar dat wil hij ook niet. Hij blijft hangen bij please wait, dan hoor ik af en toe wat piepjes, maar na 10 minuten piepjes luisteren... Had ik het idee dat hij echt niet meer wou.

Ik heb de parameters van /www.ruisch.tk/ gebruikt (/py /sn /Sb /cc) en die uit de faq (/PY /SN /R /CC /CD /CP) verschillende awdflash versies en bios versies... Ik kan er niet meer van maken, dan dat de chip naar zijn grootje is.

Ik heb nog enige hoop dat jullie mij misschien nog iets op weg konden helpen.

De overige hardware die eraan hangt is:
2x AMD mp2000
2x 512mb ram
Matrox Parhelia
Dvdbrander
Dvdlezer
2x 40 gig op een Fasttrack TX2000
1x 80 gig
Linksys Wlan kaart

(dit is mijn eerste post, nadat ik voornamelijk vanaf de zijlijn heb gekeken en heb geleerd van jullie wijheden, dus alsjeblieft wees aardig ok ;) )

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Doet het bord het ook met 1 processor? Probeer het dan eens met 1 processor?

Haal ook gelijk alle andere rommel van het bord af. Harddisken enzovoorts heb je toch niet nodig als je wil flashen. Beter om alles eerst zo kaal mogelijk te maken, dan weet je ook zeker dat er niet iets onverwachts in de weg zit.

[ Voor 61% gewijzigd door RetepV op 31-10-2005 13:17 ]

Macbook Pro

Verwijderd

Topicstarter
ook geen geluk, hele systeem gestript en nog steeds het zeflde, zou dat ding dan toch geen nieuwe bios slikken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:55:
ook geen geluk, hele systeem gestript en nog steeds het zeflde, zou dat ding dan toch geen nieuwe bios slikken?
In dit geval zou ik gaan hotflashen omdat normaal flashen gewoonweg niet meer lukt. Zie daarvoor ook dit topic: [rml][ BIOS hotswap] op andere chipset flashen[/rml]

anders kun je er altijd nog voor kiezen om het via flashbios.org te doen (kost je wel een paar euro, maar heb je iig een goede bios).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hotflashen lijkt me ook een oplossing, en wat als dat niet gaat? Dan kan ik toch nog via flashbios.org het proberen of zie ik dat nu verkeerd?

Maar nu nog een bord vinden dat dezelfde chip heeft, of iets dat in de buurt komt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:22:
Hmm, hotflashen lijkt me ook een oplossing, en wat als dat niet gaat? Dan kan ik toch nog via flashbios.org het proberen of zie ik dat nu verkeerd?

Maar nu nog een bord vinden dat dezelfde chip heeft, of iets dat in de buurt komt...
Dezelfde chip hebben hoeft niet eens, zolang je donorplank maar overweg kan met de chip van je K7 master. Mocht je zelf niet kunnen flashen kun je altijd nog je bioschip naar flashbios.org sturen en vragen of zij het voor je doen.
Pagina: 1