[XP] Bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Goedendag,

Dit wordt alweer het zoveelste 'mijn xp start niet op' topic maar ik kom er maar niet uit.

situatie
Als eerste, de PC is niet van mij. De Dell PC wilde niet opstarten ook niet via cd. Ik ben erachter gekomen dat de IDE controler naar zijn mallemoer is. De schijf is uit het systeem gehaald en heb ik aan mijn eigen pc gehangen. Geen resultaat.
Wanneer hij wil booten start hij direct opnieuw op.

Wat er is geprobeerd
- FAQ doorgenomen
- F8 laatst bekende configuratie die werkten.
- Veilige modus e.d. boot ook opnieuw op
- chksdsk via eigen pc.
- Geboot met cd en deel 1 van volgend document gevolgd: Artikel Windows KB

Normaal gesproken kom ik er wel redelijk uit. Maar dit is dan toch een speciaal geval.
Er is toch op de 1 of andere manier iets corrupt.

Een blauw scherm heb ik heel even gezien maar dan start hij direct op. Is dat via console ook uit te schakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door BachW op 31-10-2005 12:29 ]

BOINC stats

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:06
Heb je de "vreemde" schijf gewoon als extra schijf in je eigen systeem gehangen? Of start nu je ook daadwerkelijk van die andere. Dat laatste zou wel die reboots kunnen verklaren natuurlijk.

Stay safe

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Ik heb hem als eerste gewoon aangekoppeld, dus als extra schijf. Toen de chksk enzo gedaan.

Op dit moment zit enkel en alleen de niet bootende harddisk aangekopeld, en de dvd-rom speler

BOINC stats

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat is doel om te bereiken? De schijf weer bootable maken of de data redden?
Het probleem dat je hebt, heb ik ook eens meegemaakt doordat er ergens een fout zat. Een herinstalle an XP eroverheen had geen enkel effect. Safe-mode ook niet.

Indien je doel is om de data te redden kun je hem
- Als slave in een andere pc hangen
- Windows herinstalleren, maar dan in een andere map NADAT je de oude windows-directory gewist hebt.

Als het is om de data te redden, kun je met o.a. systeemherstel werken (gebruik de search hier). Maar dat is toen inn mijn geval niet gelukt, wat ik ook probeerde, dus daar kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 31-10-2005 13:00 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Kijk herinstallatie kan ik altijd nog doen. Dit kost ook wel wat tijd maar minder dan een herinstallatie. Data is al gebackupped. Ik wil eerst alle mogelijkheden hebben geprobeerd.

Worden alles bsods btw opgeslagen in een log bestand?

[ Voor 14% gewijzigd door BachW op 31-10-2005 13:38 ]

BOINC stats

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die worden als het goed is in je eventlogs neergezet als je dat aan hebt staan. Verder wordt er afhankelijk van je instellingen ook een geheugendump gemaakt.
Windows XP kan je bij f8 in het lijstje met opties voor veilige modus ook die reboot uitzetten :) Meer info zou wel fijn zijn, bijvoorbeeld de exacte stopcodes. Daarover is in Windows XP en 2000 BSOD guide heel wat te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Nog even voor de goede orde.
Het is/was een driver probleem. De BSOD guide stond al in mijn bookmarks :) Aangezien de oude PC naar zijn grootje was en deze in een nieuwe PC moest. Werd het teveel moeite om de installatie in orde te krijgen. Dus toch maar opnieuw geinstalleerd...

Bedankt iig voor de hulp.

BOINC stats

Pagina: 1