[Excel of PHP] Wat gebruiken voor een calculatiesysteem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik zit even met een dilemma, ik moet voor een bedrijf een calculatiesysteem maken. Maar ik zit te dubben of ik het nu in excel ga maken of gewoon met PHP.
In excel is het best veel werk om dit 'netjes en overzichtelijk' op te zetten, met dropdowns enzo. In PHP kun je netjes alle artikelen / materialen, in een database proppen. (evt. handig voor een webshop later) je kunt best simpel dingen laten uitrekenen en een heel mooi pdf-je laten maken met totaalprijs, incl. logo van het bedrijf etc etc. laten printen! (wat meteen als offerte zou kunnen dienen).

Wat is jullie mening hierover, zijn er voordelen van excel t.o.v. van PHP die ik nu even over het hoofd ziet, of maakt dit niets uit!?

A smooth sea never made a skilled sailor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
Waarom niet beide? Je kan prima excel bestanden genereren met PHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dat hangt er maar puur van af wie het gaat gebruiken en hoe het gebruikt moet gaan worden, in combinatie met welke en hoeveel informatie

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 31-10-2005 12:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Het calculatiesysteem wordt door een 4 mensen gebruikt, die niet veel verstand hebben van excel of wat dan ook, dus sowieso moet het invoeren van materiaal, arbeid enzo een questie van een klikje zijn. Ook wil ik ivm vake prijswijzigingen de prijzen op 1 plek opslaan (uiteraard).

Maar wat is het voordeel van de troep die je in php genereert teruggooien in excel?? ik kan maar 1 ding bedenken en dat is dat je er simpel zelf nog wat tekst bij kan zetten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als ze geen verstand hebben van Excel en simpel iets in moeten voeren dan lijkt het me dat je het beste een losse applicatie kunt maken. Hoe je dit doet? Tja, dat kan echt op honderden manier.

Vanuit Excel zou het kunnen d.m.v. een macro / VBA. Vanuit PHP kan je er een web applicatie van maken. Maar eigenlijk elke andere taal is ook hiervoor bruikbaar.

Wat je zou moeten kiezen is afhankelijk van jouw kennis. Als jij het moet maken en je kan alleen PHP goed, kies daar dan voor. Als je goed bent in VBA / Excel, kies daar dan voor. Ben je goed in C++, kies daar dan voor ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboard

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
ok :), dan lijkt het me duidelijk tenx!
php is het woord.

Pagina: 1