Aansturing geluid 5.1 set gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-02 14:15
Ik heb een 5.1 set van Cambridge. Nu alweer enige jaren (ongeveer 5 jaar) oud, het type weet ik zo gauw niet meer maar het is een eenvoudige set van 5 kleine zwarte kubusjes (de satelietjes) en een niet al te grote subwoofer waarin alle kabels aangesloten zitten.
Geluidskaart is een Audigy2-ZS Platinum

Voorheen nooit problemen mee gehad maar nu worden de satelietjes en de subwoofer niet meer correct aangestuurt terwijl de bekabeling nog gewoon correct is aangesloten. Voorbeeld: het geluid van de subwoofer komt nu uit een sateliet rechtsachter..
Wijzigingen die doorgevoerd zijn waarna het probleem ontstaan is: verse installatie van WinXP-pro (schijf format). Verse drivers etc.
Wat wel gebeurde bij de installatie was dat WinXP zelf C-Media drivers installeerde ipv Soundblaster-drivers (zat even niet op te letten). Maar ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het aan restanten van C-Media ligt (heb voor zover ik kon zien alles van C-Media kunnen verwijderne, incl registersettings en temp-files) of dat er iets anders aan de hand is.

Het probleem blijft trouwens ook bestaan als ik ipv de Audigy de AC97 5.1 van het moederbord (ASUS P4G8X)..
Heb de set helaas nog niet controleren via een andere pc aangezien die niet beschikken over een geluidskaart/5.1-onboard.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Kan het zijn dat het stukje hardware dat de boel controleert in de subwoofer nu dan eindelijk eens stuk gegaan is?

(Mocht hier al een thread over lopen dan mijn excuses, kon zo gauw via de search niks erover vinden)

Le Meow